הפופולאריות של יוון ידועה, ובכל קיץ פוקדים את איי יוון המוני ישראלים ותיירים מכל רחבי העולם. אם אתם מחפשים משהו קצת שונה ביוון, אותנטי יותר פחות המוני וללא מלונות הכל כלול אז נאפפליו היא ההמלצה הטובה ביותר שתוכלו לקבל.

כשעתיים נסיעה דרומית מאתונה בחלקו הצפון מזרחי של חצי האי פלופונס שוכנת אחת העיירות היפות והמיוחדות ביוון. נאפפליו (Nafplio), עיר נמל קטנה, אשר בעבר הייתה עיר הבירה של יוון המודרנית למשך מספר שנים מושכת אליה היום מבקרים ונופשים מרחבי אירופה ומיוון עצמה הודות לאווירה הנינוחה השוכנת בה, חופים נעימים ושקטים, מסעדות מעולות, סימטאות ציוריות ומספר אתרים היסטוריים.

בפעם הראשונה שהגענו לנאפפליו, בעקבות המלצה של חברים שביקרו שם עם שני ילדיהם, הרגשנו מעט מוזר, ציפינו להגיע למקום בסגנון של איי יוון, כלומר עיירת נופש על כל המשתמע מכך – אך התחושה הייתה שונה לגמרי והכביש המוביל אל העיירה אפילו גורם למעט אכזבה בהתחלה ועדיין לא ממש מבינים לאן מגיעים, התחושה הזו לאט לאט נעלמת כאשר מגיעים למרכז העיירה ומגלים את אחד המקומות המיוחדים והיפים ביוון – בעיקר כאשר מטפסים במעלה ההר וצופים על הנוף המרהיב של העיר העתיקה והמפרץ.

נאפפליו בנויה על חצי אי קטן וציורי במפרץ ארגוליס כאשר מרכז העיירה והכיכר הראשית שלה נמצאים ממש בחלקה התחתון וגובלים בנמל, משם יוצאות סמטאות עם מגוון של חנויות ומסעדות. האווירה הכללית היא מאוד אירופאית יוונית קלאסית ונעימה של עיירת נופש עם ארכיטקטורה וונציאנית מרשימה בת כ-500 שנה. את חצי האי מקיפה טיילת היוצאת מן הנמל וממשיכה אל מעבר לאזור הבתים של העיירה ומסביב לרכס ההרים המקיפים את המפרץ.

מצודת פאלאמידי (Palamidi Castle)

אחד האתרים המעניינים ביותר בנאפפליו היא מצודת פאלאמידי אשר נבנתה בראשית המאה ה-18 על מנת להגן על העיר מפני מתקפות של הטורקים. המבצר נבנה על פסגת הר בגובה של יותר מ-250 מטר מעל פני הים והנוף ממנו עוצר נשימה. לאלה מכם שאוהבים אתגרים, ניתן לטפס עד למעלה ברגל דרך מדרגות המתחילות במרכז העיר ומגיעות עד המבצר עצמו – שימו לב שיש שם מעל 900 מדרגות, לאחרים כמוני שמעדיפים להגיע ברכב למקומות כאלה, יש כביש גישה ממש עד הכניסה למבצר שעולה כ-8 יורו לאדם בעונה.

מבצר בורצי (Bourtzi)

מבצר בורצי, הנמצא על אי קטן במי המפרץ, בעבר שימש כמגדל השמירה של הנמל והיום הוא אטרקציה תיירותית נחמדה. הוא נבנה לפני למעלה מ-500 שנה, נחשב לאחד הסמלים של נאפפליו ובעבר אפילו שימש כבית מלון לתקופה קצרה. ניתן לראות אותו מכל נקודה גבוהה בעיירה ובעיקר מאזור הטיילת והנמל. מגיעים אליו בהפלגה קצרה של מספר דקות היוצאת כל שעה מהטיילת וכוללת גם הדרכה קצרה במקום. לא הייתי מגדיר את זה כמשהו שהוא חובה לעשות אבל השייט לשם נחמד והנוף הנשקף מהמבצר לכיוון העיירה יפהפה כך שאם יש לכם חצי שעה פנויה – לכו על זה.

מצודת אקרונאפליה (Akronafplia Fortress)

מצודה עתיקה המתנשאת גבוה מעל העיר העתיקה. קיימים בה שרידים עוד מתקופת הברונזה ובשנים האחרונות היוונים עובדים קשה על שחזור של חלקים ממנה. מומלץ להגיע למצודה רגלית או עם רכב דרך כביש גישה מפותל, הנוף מלמעלה מרהיב ביופיו וצופה מערבה לעיירה או מזרחה למפרץ ולחוף ארווניטיה. תוכלו להמשיך עם הכביש עד סופו ולהגיע לנקודה הגבוהה ביותר ממנה תוכלו לצפות על כל האזור. קחו בחשבון סיור של שעה בערך.

חוף ארווניטיה (Arvanitia Beach)

חוף ארווניטה הוא חוף הים המרכזי של נאפפליו ושוכן בחלק הדרומי של העיירה בין מצודת פאלאמידי לאקרונאפליה, זהו חוף סלעי שבשנים האחרונות עבר שדרוג ופיתוח והגישה למים שופרה. יש במקום מסעדה טובה, מלתחות, שמשיות ומיטות שיזוף. המים הצלולים מאוד והנקיים מתאימים במיוחד לשחייה ושנירקול. מומלץ מאוד להגיע לשם גם בשעת השקיעה, האווירה והנוף מדהימים, במסעדה מתנגנת מוסיקה נעימה ואנשים באים פשוט לשבת ולהרגע. בעונת הקיץ מתקיימות בשעות הערב מסיבות.

חוף קארטונה (Karathona Beach)

חוף קארטונה הוא חוף חולי ומבודד הנמצא במרחק של כשלושה קילומטר במפרץ קטן ויפה מחוץ לנאפפליו. ניתן להגיע אליו בנסיעה של מספר דקות או אפילו בהליכה דרך שביל המתחיל בחוף ארווניטה (כחצי שעה הליכה). החוף הוא חוף מסודר עם מספר מסעדות וטברנות, שמספקות מיטות שיזוף נוחות הממוקמות ממש על קו המים וניתנות בחינם, במרכז החוף יש מקום בו תוכלו לשכור סירות פדלים וקייקים. יש במקום מלתחות, שירותים והאווירה היא שקטה ורגועה מאוד. לדעתי זה החוף המומלץ מבין החופים באזור ובזמן הביקור בנאפפליו בילינו בו כמעט בכל יום.

טולו (Tolo)

העיירה טולו נמצאת במרחק של כרבע שעה נסיעה ברכב מנאפפליו והיא בהחלט שווה ביקור. זו עיירת חוף קטנה וחביבה שבה רחוב אחד ארוך ומרכזי לאורך חוף ים יפה ונעים. לאורך הרחוב פזורים בתי מלון רבים, מסעדות טובות וחנויות, ההליכה לאורכו מהנה, והתחושה הזכירה לי קצת אי בתאילנד. חוף הים עצמו מסודר ונוח, הוא קצת יותר הומה ומתוייר מהחופים בנאפפליו בעיקר בעונת הקיץ. תוכלו לשכור שם סירת מנוע ולשוט להנאתכם לאחד מהאיים הקטנים והשוממים באזור, לעגון את הסירה ולצאת לשחייה או שנירקול. בשעת הצהריים הייתי ממליץ לאכול במסעדה של מלון Golden Beach הנמצאת ממש מעבר לכביש מול הכניסה לחוף טולו, מסעדה מצויינת המגישה מאכלים יוונים קלאסיים, יינות טובים והשירות אדיב.

פארק המים Water Fun, Aqua Park

אם אתם מבקרים במקום עם ילדים, וקצת מיציתם את עניין החופים והשיטוט בסמטאות נאפפליו, אז במרחק של כ-50 דקות נסיעה מהעיירה, באזור העיר קורינתוס (korinthos), קיים פארק מים קטן ונחמד שעבר שיפוץ ושדרוג בשנת 2018. הפארק הוא שקט יחסית, לא המוני ועם מגוון לא גדול של מתקני מים המתאימים לכל הגילאים, כשבמרכזו בריכה גדולה ומסלול אבובים. יש במקום בית קפה ומתחם אוכל לא רעים ואנחנו בילינו שם כחצי יום – מהבוקר ועד הצהריים ואני בהחלט ממליץ. מחיר הכניסה הוא כ-15 יורו לאדם (ילדים עד גיל 3 נכנסים חינם) והמקום פתוח כל יום מהשעה 10:00 בבוקר עד שעות הערב.
83rd Km. Old National Road Athinon-Korinthou, Corinth 201 00, Greece

מלונות מומלצים בנאפפליו

בנאפפליו פזורים הרבה מלונות רובם מלונות בוטיק ודירות להשכרה הממוקמים בין סמטאות העיר העתיקה ובקרבת הכיכר והנמל. תוכלו למצוא גם מלונות הממוקמים באזורים שקטים יותר של העיר אבל יש משהו קסום בסמטאות נאפפליו ורוב התיירים המבקרים בעיר בוחרים ללון במרכז העיר העתיקה.

Amphitryon Hotel
Amphitryon Hotel
מלון חמישה כוכבים הכולל כ-40 חדרים ושתי סוויטות עם מרפסות המשקיפות אל מבצר בורצי. ממוקם בקרבת הנמל בין סמטאות העיר העתיקה. כל חדרי האירוח כוללים טלוויזיות עם מסך שטוח עם ערוצי לוויין, מיני בר,כספות ואינטרנט אלחוטי. נחשב לאחד המלונות הטובים בעיר.
Nafplia Palace Hotel & Villas
Nafplia Palace Hotel & Villas
מלון יוקרתי הממוקם על אתר ארכיאולוגי מתקופת הברונזה - מבצר אקרונאפליה, ממוקם ממש בראש הגבעה עם נוף מדהים למפרץ ולעיר העתיקה של נאפפליו. המלון כולל שתי בריכות שחיה ומגוון חדרים ברמות שונות חלקם עם בריכות פרטיות מחוממות וג'אקוזי. במלון פועלות שלוש מסעדות והאווירה היא שקטה ורגועה.
Aetoma Hotel
Aetoma Hotel
המלון ממוקם בסמוך לכנסיה ההיסטורית סנט ספירידון ממש במרכז העיר העתיקה של נאפפליו בבניין קלאסי מהמאה ה -18. החדרים במלון מעוצבים על פי הסגנון האדריכלי של הבניין עם יצירות אמנות ושטיחים בעבודת יד. הם ממוזגים וכוללים טלוויזיה עם מסך שטוח, מקררים ואינטרנט אלחוטי בחינם. ארוחת הבוקר מוגשת עד הצהריים על מפות פשתן וכוללת ריבות תוצרת בית ומאפים מסורתיים.

מסעדות מומלצות בנאפפליו

בנאפפליו קיימות המון מסעדות הפזורות בין סמטאות העיירה ולאורך הטיילת, בעיקר בקטע הצופה אל הנמל. כמו בכל מקום מתוייר יש שם לא מעט מסעדות תיירים שאנחנו העדפנו להתרחק מהן, למרות שהבנתי שהן בכלל לא רעות, פשוט העדפנו את המקומות הפשוטים והמקומיים יותר. האוכל בנאפפליו הוא בעיקר אוכל יווני קלאסי, הרבה דגים ומאכלי ים, סופלקי, מוסקה וכמובן סלטים. ריכזתי כאן מספר קטן של מסעדות שלדעתי הן המומלצות ביותר:

Karima Kastro מסעדה מקומית חביבה עם אוכל ביתי טוב. ממוקמת על אחת מהסמטאות הצרות של נאפפליו ונחשבת למומלצת ביותר. יש שם המון מנות של בשר, דגים ומאכלי ים הסלטים שלהם מצויינים והם מגישים יין טוב במחיר זול.  הצוות נחמד מאוד והאווירה הכללית במקום היא רגועה ושלוה ולכן לפעמים לוקח זמן עד שהמנות מגיעות – אבל שווה לחכות! Papanikolaou 32, Nafplio

To Omorfo Tavernaki טברנה יוונית הנמצאת בסמטא היוצאת מהכיכר הראשית, לא רחוק מהנמל, המגישה אוכל יווני ים תיכוני כולל גריל בשרים מצויין. מסעדה פשוט מצויינת אווירה יוונית כיפית וצוות מדהים. האמת שכל כך אהבנו את האוכל שחזרנו לשם לארוחה נוספת. שימו לב שבערב המקום בדרך כלל עמוס ולפעמים צריך להמתין כמה דקות לשולחן. Vassilissis Olgas | Kotsonopoulou, Nafplio

Aiolos Tavern מסעדה מקומית חביבה המותאמת בעיקר לביקור עם ילדים. מגישה אוכל יווני ביתי ואותנטי. הכל מאוד טרי וטוב – מרגישים זאת מיד בסלטים ובמנות הראשונות. ידידותית מאוד לצמחונים וטבעונים. הפתרון שלהם לכך שהילדים לא יפריעו לכם בזמן הארוחה – מגישים לכל ילד דפים וצבעים ואת הציורים הם תולים על הקיר החיצוני של המקום. Vassilissis Olgas, Nafplio

Alaloum מסעדת דגים הנחשבת לאחת המסעדות הטובות בנאפפליו. ממוקמת ממש לצד הכיכר והנמל ונפתחת רק בשעות הערב. האוכל במקום מורכב ממנות יווניות מסורתיות ובעיקר דגים ופירות ים לצד סלט יווני מעולה. המסעדה בדרך כלל עמוסה ומומלץ להזמין מקום מראש. Square Agiou Nikolau, Nafplio

Pergamonto לאלה מכם שאוהבים מתוקים (מי לא בעצם?) המקום הזה הוא חובה. מדורג גבוה מאוד ב TripAdvisor ובצדק, מתמחה בעיקר בקינוח היווני המסורתי – Loukoumades  כדורי בצק מטוגנים בשמן עמוק, מעין סופגניות קטנות, המוגשים עם מגוון של סירופים ושוקולדים בטעמים שונים. את המקום מנהלת אשה מקומית נחמדה שתשמח לספר לכם על הקינוח וההיסטוריה שלו. לצד הגלידריות הרבות שיש בנאפפליו המקום הזה הוא בהחלט מיוחד ושווה ביקור. Square Agiou Nikolau, Nafplio

Central Bakery בית קפה ומאפיה מקומית הנמצאת מעט מחוץ לאזור המרכזי של העיירה. מגישים שם קפה מצויין לצד מגוון רחב של עוגות ומאפים טובים. מקום נחמד לעבור בו לקפה כשאתם נכנסים או יוצאים מנאפפליו – ממוקם ממש על כביש הגישה לעיירה. מזמינים קפה ויושבים בחוץ על כסאות גבוהים לצד המקומיים שהם בעיקר אלה שפוקדים את המקום. Leof. Asklipiou 12, Nafplio

הגעה מאתונה לנאפפליו

נאפלליו נמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מאתונה – שעה נסיעה בכביש המהיר עד לתעלת קורניתוס ומשם עוד קצת פחות משעה בדרכים הפנמיות והכפריות של חלקו הצפוני של הפלופונס. לדעתי מומלץ ביותר להגיע לשם ברכב שכור שישמש אותכם גם בזמן השהייה במקום. נוח שם מאוד מבחינת חניה והתנהלות עם רכב, בעיקר הודות לחניון פתוח ענק ללא תשלום הנמצא ממש במרכז העיירה ליד הנמל. גם החופים הטובים יותר נמצאים במרחק נסיעה של כמה דקות ובשביל הנוחות והניידות זה כדאי. בכל מקרה יש גם אפשרות של להגיע בתחבורה ציבורית – אוטובוס או רכבת היוצאים מאתונה לנאפפליו באופן תדיר.

אתר עם מידע מלא על העיר, המלצות על אטרקציות, חופים ומלונות ומסעדות: Nafplio Guide