נאסקה (קווי נאסקה), פרו – Nazca

נאסקה (קווי נאסקה), פרו – Nazca

נאסקה היא עיר פרואנית באזור דרום מערב המדינה ליד אזור החופים המערביים של פרו השוכנת בלב אזור מדברי שכביכול אין בו שום דבר מיוחד או מעניין. אך המילה החשובה היא "כביכול", נאסקה זוכה לגלי תיירות גדולים בזכות אתר התיירות המכונה "קווי נאסקה" שזכה לפרסום ותהודה עולמית ושואב אליו תיירים רבים הבאים לחזות בפלא והמראות המרשימים שאפופות מסתורין בנוגע לנסיבות יצירתן- מה שמוסיף עוד קצת תהילה לעיר המנומנמת הזו.

"קווי נאסקה"- אזור אתר התיירות מצוי כ- 20 ק"מ מהעיר נאסקה עצמה והוא כולל שטחים עצומים בהם שורטטו בדרך מסתורית ציורים בקווי מתאר בגדלים ענקיים, החל בצורות גיאומטריות פשוטות ועד לציורים מורכבים של בעלי חיים כמו עכביש, קונדור, לוויתן, כלבים ועד לדמויות של בני אנוש. תעלומת קווי נסקה אופפת את האתר המסתורי שעד היום לא ברור איך נוצר, איך בוצעו היצירות המסתוריות הללו ולאיזה צורך או טעם.

לא ידוע אם בני נאסקה שחיו באזור לפני מאות שנים יצרו את הציורים המרשימים הללו אך ברור מעל לכל ספק שלא הייתה בידם היכולת הטכנולוגית לקבל תמונת-על דרכה יכלו להתרשם מתוצר הסופי או לבצע אותו ולבדוק את רמת הדיוק מהאוויר. דבר שמתמיהה עוד יותר את הצורך שביצירה מסוג זה.

ההשערה הרווחת היא שהקווים נוצרו על ידי בני הנאסקה ממניעים דתיים כנראה כחלק מפולחן דתי על מנת להציגו לאלים המצויים בשמים. בני הנאסקה כנראה מעולם לא ראו את פאר היצירה שלהם ממבט על, אך הכינו אותו כאמור כסמל וכהוקרה לאלים שלהם שיכלו לראות (כך לפחות האמינו) את היצירה ממקום מושבם בשמיים.

קווי נסקה התגלו כבר בתחילת המאה העשרים עם החלת קווי תעופה שעברו מעל אזור מדבריות נאסקה. הטייסים החלו לחזות בצורות הגיאומטריות השונות שנשתמרו לאורך מאות שנים מאחר ובמקום שוררים תנאי אקלים קבועים ונוחים ללא רוחות שאפשרו את הישרדותם של היצירות לאורך השנים.

לאורך שנים נערכו מחקרים רבים במקום על מנת להבין את פשר המייצג המרתק אך רוב המידע המצוי כיום בידי החוקרים הוא ספקולציות המבוססות על ממצאים קלושים בלבד מה שמוסיף נופח מסתורי ושלל קונספירציות סביב היווצרות קווי הנאסקה שפרוסים על שטח של מעל 500 קמ"ר!

האתר התיירותי של "קווי נאסקה" הוכר על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמי הראוי לשימור וקיימת תעשייה תיירותית ענפה של טיסות במטוסים קלים מעל אזור הקווים על מנת להתרשם מהמראות המרשימים. העיר נאסקה המצויה בסמוך למדבריות (כ- 20 ק"מ), מפעילה סוכנויות נסיעות רבות שיציעו לכם את מיטב הדילים של מטוסים קלים וטיסות קצרות בנות חצי שעה עם הסברים על האתר המרשים.

מומלץ מאוד לעשות "סקר שוק" בין הסוכנויות השונות ולוודא מה מציעות כל עסקאות החבילה של סוכנויות הטיולים על מנת להשיג את הסיור הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר.

שלל הסברים ואינפורמציה על התופעה של קווי הנאסקה ניתן למצוא כאמור בעיר נאסקה שכל כולה מקדישה עצמה לאתר התיירותי המצוי בקרבתה ומכניס לקופתה כסף רב.

הוסף תגובה