מרכז פומפידו, פריז

מרכז פומפידו, פריז

אחד המבנים המעניינים והמרתקים בפריז הוא מרכז פומפידו לאומנות (Centre Georges Pompidou). המבנה המוזר הניצב בלב רובע "בובור" הפריזאי מה שהעניק למקום גם את הכינוי השגור בפי הפירזאים "בובור". המבנה מאוד ייחודי ושנוי במחלוקת. הייחודיות שלו היא בהיותו שקוף כמעט לחלוטין. כל הצינורות שבדרך כלל מוחבאים בתוך קירות הבניין הוצאו החוצה בהברקה של גאוניות או טמטום אדריכלי (תלוי את מי שואלים).
למתבונן מרחוק יראה מרכז פומפידו כאוסף של סבך צינורות בצבעים כחול, אדום, ירוק, וצהוב. כל צבע מסמל צנרת מסוימת (מים, חשמל, אוורור ומיזוג) וגם גרמי המדרגות החשמליים הוצאו מחוץ למבנה והמבקרים למעשה נוסעים מחוץ לכותלי המבנה במעין שרוולים ייחודיים. המרכז אשר נבנה בשנות ה-70 וקרוי על שם נשיא צרפת ז'ורז' פומפידו, היה קונטרוברסלי עוד מראשית ימיו. הצרפתים נחלקו בדעתם: חלקים ראו ביצירה גאוניות וחלקים ראו בה את אחד מפלאי הכיעור של פריז.
לזכותו של פומפידו ייאמר שהוא חזה את הסערה שהמבנה הולך לעורר, אך עם זאת אישר את הפרויקט ויצר את אחד המוזיאונים הגדולים ביותר באירופה לאומנות מודרנית. המוזיאון אוצר בתוכו תערוכות מרשימות של אומנות מודרנית. יש במקום תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות. כמו כן מתקיימים במקום אירועי תרבות ומופעים.

בהתחשב בכך שבעברו היה המתחם עליו עומד היום מרכז פומפידו מזבלה עירונית של השוק הסיטונאי הפריזאי הסמוך, כנראה שכל דבר (גם המכוער ביותר) הוא הצלחה ביחס למזבלה שהייתה כאן עד להפיכת החזון למציאות על ידי פומפידו.

בחזית המבנה נמצאת חצר מרכז פומפידו שאף היא הפכה לאתר תיירותי בפני עצמו. המתחם הנפלא מלא במזרקות ייחודיות המעוצבות גם הן בסגנון של אומנות מודרנית. הצבעוניות המאפיינת את המרכז כולו נשמרת גם במזרקות שמשפריצות מים לכל עבר בצורות שונות וייחודיות. במקום בעיקר בעונת הקיץ החמימה מתרכזים אומנים רבים ולכן נחמד מאוד לבקר במקום בעיקר בשעות אחר הצהריים אז חם פחות.

מרכז פומפידו – מידע שימושי

כתובת: Main entrance on the piazza, place Georges Pompidou

כרטיסי כניסה: הכניסה למתחם פומפידו אינה עולה כסף עם זאת מחירים שונים של כרטיסים מפורטים באתר האינטרנט של המרכז בהתאם לאופי הפעילות.

טיפים: מומלץ להזמין כרטיסים אונליין דרך אתר האינטרנט ובכך לקבל הנחה.

תחבורה: תחנות מטרו סמוכות: Rambuteau, Hôtel de Ville, Châtelet אוטובוסים: 21, 29, 38, 47, 58, 69, 70, 72, 74, 75, 76, 81, 85, 96

שעות פתיחה: אזור התערוכות פתוח בכל ימות השבוע (למעט יום שלישי) בין השעות 11:00-21:0.
אתר אינטרנט:  קישור

 

הוסף תגובה