מקדש קנקו , קוסקו – פרו (Qenqo)

מקדש קנקו , קוסקו – פרו (Qenqo)

קנקו הוא מקדש אינקה עתיק המצוי לא רחקו מבירתה של ממלכת האינקה קוסקו שהיא ללא ספק אחת מהערים המפורסמות הידועות והאהובות ביותר על ידי ישראלים המטיילים בפרו. אתר העתיקות של קנקו מצוי מרחק של 15 דקות נסיעה (3 ק"מ מהעיר קוסקו עצמה) ובו תוכלו לחזות במראות שרידים ארכיאולוגיים עתיקים מאתר המורשת המרשים של ממלכת האינקה החרבה.

פירוש המילה "קנקו" בשפת האינקה הוא כנראה "זיג-זג" במושגים של ימינו. המקום עמוס בתעלות חפורות, מנהרות תת קרקעיות ובורות שבהם ניתן לחזות עד היום וההערכה ששימשו לפולחנים וטקסים אליליים ודתיים קדומים של בני האינקה. במקום יש מתקן אבן עתיק שסייע לבני האינקה לחזות את עונות השנה ועל פי כן לדעת מתי לזרוע ומתי לקצור את גידוליהם החקלאיים.

ה"זיג-זג" מיוחד כנראה לתעלות האבן שבהן זרם דם של לאמה אותה שחטו בני האינקה כחלק מאחד מפולחניהם הדתיים שנערכו במקום.

במקום יש גם קברים עתיקים אליהם הוכנסו המומיות של שכבת האצולה של בני האינקה שחיה במקום אך רובם נשדדו ונותרו בהם רק שרידים לתפארת שהייתה כאן בתקופת תור הזהב של בני האינקה.

טיולים וסיורים מאורגנים במקום יוצאים מקוסקו. האתר מרשים במיוחד עבור חובבי ארכיאולוגיה. אלו שרואים באתרים ארכיאולוגים אוסף של אבנים העומדות זו על זו מוטב להם שיוותרו על החוויה וישימו פעמיהם לעבר טרק מסעיר כזה או אחר…

הוסף תגובה