מקדש השמש, פרו (Huacas del sol y de la luna)

מקדש השמש, פרו (Huacas del sol y de la luna)

מקדש השמש הוא אתר ארכיאולוגי מרשים המצוי באזור החוף הצפוני של פרו בסמוך לעיר טרוחיו. העיר שמאגדת סביבה לא מעט אתרים ארכיאולוגים משמשת מרכז עבור כל המטיילים המתעניינים בארכיאולוגיה עתיקה ורבים יוצאים ממנה לסיורים יומיים לאתרים ארכיאולוגים אלה שהמרשים בהם הוא ללא ספק "מקדש השמש" המצוי לא הרחק ממנה (כ-5 קילומטרים לכיוון דרום).

מקדש השמש על פי האימותים ההיסטוריים נבנה בתקופת הטרום אינקה והוא נחשב לבניין העתיק ביותר בפרו אשר עדיין עומד על תילו. הבניין המקדש שהוא למעשה פירמידה בגובה של מעל 40 מ' עשוי מכ-70 מליון אבנים אשר על פי האמונה הרווחת נבנה בתקופה קצרה של יומיים! על ידי מאות אלפי עבדים שנצטוו לבנותו במהירות הבזק. המקום שימש לפולחן אלילי עבור בני הצ'ימו שהיו אבותיהם של בני האינקה המוכרים ומזוהים כיום עם הארכיטקטורה העתיקה בפרו.

המקדש שהיה מרכז דתי חשוב בימיהם של בני הצ'ימו אינו פתוח כיום לקהל ולא ניתן להיכנס אליו עקב סכנות קריסה ועקב כך שלמרבה הצער המקום לא מתוחזק על ידי רשות העתיקות של פרו או כל גוף ארכיאולוגי אחר. על אף שניתן לראות שהמקדש היה מרשים הרבה יותר בעבר עדיין שרידיו העתיקים מותירים רושם משמעותי על המבקרים והצופים בו מבחוץ (המקום מומלץ בעיר לחובבי הארכיאולוגיה אחרים לא יבינו בהכרח על מה כל המהומה…)

בסיבת מקדש השמש יש לא מעט אתרים תיירותיים אחרים העוסקים בארכיאולוגיה של בני הצ'ימו כמו מקדש הירח שלהבדיל ממקש השמש פתוח למבקרים וסיורים מודרכים מועברים במקום (המקדש מרוחק כ-500 מטרים ממקדש השמש) כמו כן מצויה בסביבה עיר הבוץ "צ'אן צ'אן" שהיא עיר קדומה העשויה כולה מבוץ וכיום נותרו בה קירות מצופים באריחים מצוירים עדות מרשימה על חייהם של בני הצ'ימו שחיו בה בסביבות שנת 1300!

דרכי ההגעה לאזור מקדש השמש מומלצות בעיקר מהעיר טרוחיו שהיא העיר הגדולה הסמוכה וממנה יוצאים טיולים וסיורים מאורגנים אל חורבות בני הצ'ימו ביניהם כאמור גם מקדש השמש המפואר. מומלץ לשלב בסיור מספר אתרים ארכיאולוגים (הטובים והמרשימים ביותר מפורטים ומוזכרים מעלה) הנסיעה לא אורכת זמן רב (המרחק מהעיר 5 ק"מ בלבד!) והאתרים סמוכים זה לזה.

הוסף תגובה