מקדש דוי סוטפ, צ'אנג מאי

מקדש דוי סוטפ, צ'אנג מאי

מקדש דוי סוטפ (Doi Suthep) מצוי על פסגתו של הר הדוי סוטפ הנמצא כ-15 קילומטרים מהעיר צ'אנג מאי ולמעשה מפסגתו ניתן להשקיף על כל נופיה של העיר והאזור כולו. ההר המתנשא לגובה של 168 מטרים מעל פני הים, נחשב על ידי המקומיים כאתר מקודש ועל כן הם מקפידים לעלות ולטפס לפסגתו כמה שיותר.

בפסגתו של הדוי סטופ מצוי המקדש הבודהיסטי העונה לאותו שם (Wat Phrathat Doi Suthep) המסגד בעל הכיפה המוזהבת נבנה, כך על פי המסורת התאית, במאה ה-14 ומאז הוא מאוכלס על ידי נזירים שמקיימים בו את הפולחנים הבודהיסטיים. המקדש היפה כמובן מלא בסמלים של בודהה ובנזירים הלבושים בלבוש מסורתי. מכל מרפסותיו של המקדש נשקף נוף מרהיב של כל האזור. ביום בהיר ובראות טובה ניתן להשקיף מפסגתו של הדוי סוטפ על כל אזור צפון תאילנד ולזכות בנקודת תצפית מרהיבה.

הדרך להגיע על מעלה פסגתו של הר הדוי סוטפ, גם היא לא קלה במיוחד. בעבר המטפסים שרצו להגיע למקדש היו צריכים לטפס לא פחות מ-309 מדרגות, מלאכה סזיפית לא פשוטה הדורשת הרבה מאמץ וכוח ספורטיבי. כיום נוספה אופציה חדשה לעצלנית בדמות מעלית המסיעה את התיירים עד למעלה ההר. כיום החלופה של המדרגות פתוחה לקהל הרחב וניתן לעלות בחינם את כל 309 המדרגות על למקדש. אם תרצו להשתמש במעלית תאלצו להיפרד מ-30 באט לכיוון (או 50 באט לכרטיס דו-כיווני). האמת שמאחר ומדובר בסכום שהוא פחות מ-10 ₪ אין מדובר בסכום מסחרר שיגרום לעצלנים לבחור באופציית העלייה ברגל.

עם ההגעה למקדש (ולאחר המסע המפרך של ה-309 מדרגות) יש לחלוץ את הנעליים. הסיור במקדש נעשה ללא נעלים, וזאת מתוך רצון להעניק כבוד למקדש ולכבד את הנזירים ואת בודהה. בנוסף יש להתלבש באופן צנוע, על הקפידו שלא להגיע עם גופיות חשופות (ואם כן הביאו אתכם/אתכן משהו להתכסות בו).

מקדש דוי סוטפ – מידע שימושי

דרכי הגעה– הדרך הטובה ביותר להגעה לאזור ההר היא באמצעות אוטובוסים היוצאים מצ'אנג מאי לאורך כל היום מאזור
השוק. עלות הנסיעה היא כ-70 באט לכרטיס הלוך-חזור.

עלייה במעלית– העלייה במעלית כרוכה בתשלום של 30 באט לכל כיוון (או כרטיס דו-כיווני ב-50 באט).

שעות פתיחה– אתר המקדש בראש ההר פתוח לקהל הרחב משעה 07:00-17:00.

כרטיסי כניסה– הכניסה לאתר בחינם (התשלום הינו רק על המעלית עצמה).

 

הוסף תגובה