מפרץ פאנג נגה, פוקט

מפרץ פאנג נגה, פוקט

אחד מטיולי היום המומלצים לתיירים מכיוון פוקט הוא טיול היום למפרץ פאנג נגה (Phang Nga Bay) הידוע גם בכינויו "מפרץ ג'יימס בונד". מי לא מכיר את סלע הצוק המזדקר לגובה של 200 מטרים לערך הפורץ מתוך הים ומתנשא לגובה רב. כולנו מזהים אותו מכל התמונות של החברים שחזרו מתאילנד ואמרו שהרגישו חובה מוסרית להצטלם עם הסלע של ג'יימס בונד. השיוך (הקצת מוזר יש לומר) לג'יימס בונד, מקורו בעובדה שאת אחד משוברי הקופות של ג'יימס בונד, "האיש בעל אקדח הזהב", צלמו במפרץ הזה (או לפחות סצנות ספורות ממנו שנחרטו בזיכרוננו ונכנסו לפנתיאון של סצנות הקולנוע הבלתי נשכחות).

עם או בלי קשר למידת הערצתכם את סרטי ג'יימס בונד, הביקור במפרץ פאנג נגה הוא חוויה לכל המשפחה והוא בהחלט משהו שאסור להחמיץ ואסור לפספס בעת שהותכם בפוקט. מתחם המפרץ הוא במרחק של כ-100 קילומטרים מפוקט והכי מומלץ לעשות זאת באמצעות טיולים מאורגנים היוצאים מפוקט. אל דאגה כל חנות שנייה או מרכז תיירים יציעו לכם עשרות הצעות לטיולים מאורגנים, ושיט לכיוון מפרץ פאנג נגה יוצא מידי יום ואף מספר פעמים ביום. הקפידו להשוות מחירים ולראות מה כוללת חבילת הטיול המאורגן. חבילות במחיר סביר יכולות לעלות כ-1000-1200 באט למבוגר ו-600-800 באט לילד (תלוי אילו סיורים כוללת החבילה באזור מפרץ פאנג נגה עצמו).

את הטיול המאורגן שיוצא מאזור פוקט ניתן לעשות באמצעות שיט לעיר פאנג נגה ומשם להתחיל את הסיור עצמו בין מתחם הסלעים המרהיבים ("סלעי ג'יימס בונד" אם תרצו), או להגיע באופן יבשתי לעיר פאנג נגה עצמה ומשם לקחת את השיט המאורגן. (הטיולים המאורגנים לרוב יוצאים מפוקט עצמה ואף מחזירים את התיירים לפוקט עצמה).

במהלך השיט בתוך מפרץ פאנג נגה לכיוון מתחם הסלעים עובר המסלול בתוך יערות נפלאים, מערות ומנהרות טבעיות אשר המים חצבו בסלעים והותירו נופים מרהיבים שנראה שיד אלוהים הייתה מעורבת בפיסולם, וכמובן מתחם אזור הסלעים המרהיב. הסלעים של מפרץ פאנג נגה לא מותירים גם את אחרוני הציניקנים המערביים אדישים. מדובר על מתחם עצום של סלעים אדירים אשר ממש "בוקעים" מתוך המים ומתנשאים לגובה רב. כמובן שלא ניתן לעלות על איים אלו מאחר והם למעשה צוק אחד תלול וצר ללא מקום לעגינה, השיט מקיף אותם ונע בינם וללא ספק זוהי חוויה נהדרת.

אטרקציות נוספות שניתן לשלב במהלך השיט הוא שיט גם בסירות קאנו לא ממונעות. חלק מהטיולים המאורגנים מציעים לצד שיט בסירה ממנועת המגיעה עד לאזור המערות והצוקים גם שיט בסירת קאנו צרה- מעין קיאק היכול להיכנס גם לנקיקים הצרים יותר. אם אתם עם ילדים צעירים מומלץ לוותר על החוויה, מאחר והדבר מצריך חתירה וכמובן יכולת לדעת לשחות במידת הצורך (אם הקיאק מתהפך), אם אתם יודעים לשחות כהלכה וכוככם במותניכם, מומלץ מאוד להרוויח את החוויה המיוחדת הזאת.

 

הוסף תגובה