מסיבות פול מון בקו פנגאן, תאילנד

מסיבות פול מון בקו פנגאן, תאילנד

מסיבות פול מון (Full Moon) כשמן כן הן- מסיבות מטורפות של ירח מלא הנערכות אחת לחודש באזור האיים הממוקמים בדרום תאילנד. המסיבות שאם חשבון מתמטי פשוט תגיעו לכך שנערכו 12 פעמים בשנה, הם ללא ספק אחת האטרקציות המרכזיות בקרב צעירים המגיעים לאזור האיים של דרום תאילנד. האי המרכזי המקיים מסיבות פול מון גדולות ומפורסמות הוא האי קו-פנגאן. קל מאוד לדעת מתי מתוכננת מסיבת פול מון מטורפת באיים- פשוט צריך לבחון מתי יהיה ירח מלא. לנו היהודים זה אפילו הרבה יותר קל, צריך רק לפתוח את לוח השנה העברי ולראות מתי מגיע ט"ו בחודש, להצליב מול התאריך הלועזי ובתאריך הזה כנראה שתתקיים מסיבת פול מון מטורפת בחופי קו-פנגאן.

מסיבת הפול מון המרכזית, שמושכת את מירב תשומת הלב, נערכת בחוף הא-דרין (Haad Rin Beach) בקופנגן. זוהי המסיבה שמושכת אליה מאות ואף אלפי תיירים מידי חודש הגושים את האי קו-פנגאן בהמוניהם והופכים אותו להיות דחוס ודחוק ואת מקומות הלינה בו למפוצצים את אפס מקום. על מנת שלא להיתפס ללא מקום לינה יום או יומיים לפני מסיבת הפול מון, מאוד כדאי להגיע לאזור האיים מספיק זמן מראש, עדיף כארבעה ימים עד שבוע ולשריין לכם מקום לינה. גם ככה רוב הישראלים בונים על רביצה של לפחות שבוע באזור האיים, אז שריינו לכם מקום מראש, כי ככל שמועד הפול מון יתקרב האי יתמלא בהמוני תיירים שמחפשים היכן ללון ואתם וודאי לא רוצים למצוא את עצמכם בליל ירח מלא תרים אחרי מקום לישון בו במקום ליהנות במסיבה המטורפת של חוף הא-דרין.

בלילות של ירח מלא, חופי הא-דרין נצבע בשלל צבעים, מוסיקה מטורפת ומגוונת (למען ההגינות נאמר שהטכנו די שולט, אבל יש גם מוסיקה אחרת), המון דוכנים של אוכל, המון מופעי רחוב והכי חשוב המון אלכוהול. בשולי הדברים נאמר שחגיגות הפול מון ידועות גם בתור קיני סמים ולא מעט תיירים ומטיילים מתפתים לנסות מכל הבא ליד (בייחוד תחת אווירת השכרות). בהזדמנות זו נזכיר שהסמים בתאילנד אינם חוקיים ובייחוד לא מומלץ ל"טעום" כל דבר שבא ליד במסיבות פול מון המוניות.

אם לא מצאתם לכם מקום לינה בקו-פנגאן בסמוך לחוף הא-דרין אל ייאוש. רבים התיירים שמגיעים לאי באותו הבוקר על מנת להשתתף במסיבה לעת ערב וחוזרים ביום שלמחרת למחוז חפצם. לקראת מסיבות הפול מון המעבורות שמקשרות בין האיים השונים פועלות ביתר מרץ ועל כן ניתן בהחלט למצוא לכם מקום לינה בקו-סמוי או אפילו בקו-טאו ולקחת מעבורת שתביא אתכם אל המסיבה, ולמחרת בבוקר תוכלו לעשות דרככם חזרה למיטתכם החמימה ולהשלים את כל שעות השינה שרק תרצו.

ואם פספסתי את מסיבת הפול מון?!

אם לא התמזל מזלכם (או שתכנון הטיול שלכם לקוי) ולא תוכלו להיות באזור קופנגן בתקופת הירח המלא, אל דאגה! התאילנדים מצאו פיתרון חלופי על מנת שיוכלו ליהנות מהפופולאריות של מסיבות הפול מון לאורך כל החודש. הם אומנם לא הצליחו לייצר ירח מלא לאורך כל החודש אבל הצליחו להפיק ליין מסיבות מקביל שנקרא מסיבות האף-מון (Half Moon Party). בתרגום לעברית: "מסיבות חצי ירח מלא". המסיבות הללו שדי זהות בקונספט שלהם למסיבות הירח המלא (פול מון) מוסיפות עוד שני תאריכים של מסיבות מטורפות למסיבת הפול מון המרכזית. מסיבות ההאף מון נערכות שבוע לפני הירח המלא ושבוע לאחריו. ובכך מרוויחים התיירים (וגם המקומיים) שלוש הזדמנויות לשלוש מסיבות מטורפות שונות על חופי קופנגן.

מסיבות ההאף מון, בניגוד למסיבות הפול מון נערכות בחופי האד-רין, נערכות בחוף ההאד-באן-טאי (Had-Ban-Tai) זוהי רצועת חוף מרהיבה ביופייה הממוקמת לא הרחק מחוף האד-רין. מסיבות ההאף מון אף הן מלאות במוסיקה אלכוהול וכל המשתמע מכך, אך הן בהחלט פחות עמוסות. בקיצור הן מהוות תחליף לא רע למי שפספס את האירוע המרכזי של הפול מון או שפשוט רוצה להתחמק מכל העומס והדוחק.

 

הוסף תגובה