מנצ'סטר, אנגליה – Manchester

מנצ'סטר, אנגליה – Manchester

במשך שנים רבות סבלה מנצ'סטר מתדמית אפרורית ולא מעניינת. רבים הדביקו לה תווית של עיר תעשייתית קודרת וחסרת כל עניין תיירותי. קברניטי העיר שעשו מאמצים על מנת להסיר את האבק האפרורי מעליהם הפכו אותה בעשורים האחרונים לעיר תיירותית ושוקקת המציעה מגוון אטרקציות ובילויים לתיירים, מוזיאונים, בתי קפה מסעדות ומוקדי בילוי המושכים אל מנצ'סטר יותר ויותר תיירים המוצאים בה הרבה יותר מעיר תעשייתית המלאה בגורדי שחקים.

מנצ'סטר – כרטיס ביקור
שם: מנצ'סטר
מדינה: אנגליה (בריטניה)
מחוז: מנצ'סטר רבתי
שטח: 115 קמ"ר
אוכלוסייה: 465,000 נפש
שפה: אנגלית
מטבע: פאונד (לירה שטרלינג)
אקלים: מזג האוויר במנצ'סטר אינו שונה ממזג האוויר בבריטניה כולה. האקלים הוא אקלים ימי ממוזג המאופיינת בעונת קיץ אפרורית וקרירה יחסית ועונת חורף מתונה. משקעים יורדים במנצ'סטר לאורך כל ימות השנה ולכן אינה עונה מומלצת במיוחד לטיול בעיר מבחינת מזג אוויר. מומלץ תמיד לשאת מטריה בתיק ולא להתרגש עם השמיים מתקדרים לפתע גם באמצע הקיץ.

מנצ'סטר – מידע כללי
מנצ'סטר היא שם של עיר ורובע מטרופוליטני במחוז מנצ'סטר רבתי שבאנגליה. העיר מנצ'סטר שוכנת באזור צפון מערב אנגליה. במשך שנים רבות הייתה עיר תעשייה אפורה ומאוד לא תיירותית. באורח אירוני דווקא סדרת פיגועים רצחנית שהכתה בעיר בשנות השמונים ושנות התשעים של המאה ה-20 שמקורה במאבק הבריטי בצפון אירלנד הביאה לצמיחתה והפיכה לעיר תיירותית. לאחר מתקפת הפיגועים הרצחנית כל מרכז העיר מנצ'סטר חרב והנזק למבנים הצריך פעולת שיפוץ מאסיבית שנמשכה למעלה מעשור במהלכה שוקמו המבנים שנהרסו והעיר זכתה למתיחת פנים משמעותית שהפכה אותה לאפורה הרבה פחות ולתיירותית הרבה יותר. עם סיום מלאכת השיפוצים בתחילת שנות ה-2000 אירחה העיר מנצ'סטר את משחקי חבר הלאומים הבריטי (מעין אולימפיאדה ספורטיבית לארצות החוסות תחת חבר הלאומים הבריטי) מה שהביא לתנופה תיירותית נוספת לעיר בסלילת כבישים ואוטוסטראדות חדשות, הקמת מרכזי בילוי וקניות חדשניים ופיתוח אטרקציות תיירותיות מגוונות.

כיום מנצ'סטר מדורגת במקום השלישי במדד התיירות של הערים הבריטיות ובכך היא למעשה מושכת אליה תיירים רבים, הן בשל אופייה הייחודי, והן בשל קבוצות הכדורגל שלה שהפכו לשם דבר בליגת הכדורגל האנגלי ובגביע אירופה לאלופות שם הן מצטיינות משנה לשנה. הקבוצה הגדולה והמפורסמת ביותר היא ללא ספק מנצ'סטר יונייטד שנחשבת כיום לאחת מקבוצות הכדורגל המפורסמות, הידועות והאהובות בעולם. חובבי ספורט בכלל וכדורגל בפרט נוהרים למנצ'סטר על מנת לחזות במשחקי הכדורגל המתקיימים באצטדיוני העיר מה שסימן אותה בתור אחת מבירות הכדורגל הגדולות באירופה.

מנצ'סטר – תחבורה
מנצ'סטר כאחת הערים החשובות באנגליה וכבירת מחוז מנצ'סטר רבתי מקושרת לערים הגדולות באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל. קו רכבת מחבר בינה לבין הבירה לונדון ומאפשר נסיעה מהירה בין שתי הערים. שדה התעופה של מנצ'סטר המצוי מחוץ ובסמוך לעיר הוא שדה תעופה בינלאומי מהגדולים והעמוסים באנגליה. משדה התעופה יוצאים קווי אוטובוס וקווי רכבת קלה המחברים בין שדה התעופה למרכז העיר. בתוככי מנצ'סטר פועלת רכבת קלה חדישה המכונה "מטרו לינק". הרכבת הקלה של מנצ'סטר היא מהראשונות באנגליה כולה והיא מרושתת בצורה טובה ונוחה עבור התיירים והתושבים המשתמשים בה כאמצעי תחבורה ראשון במעלה בעיקר בשל יעילותו, מהירותו ומחירו הזול יחסית.

מנצ'סטר – מה לראות ומה לעשות?
אצטדיון אולד טראפורד old Trafford))- גם למי שאינו אוהד כדורגל משובע ביוקר באצטדיון אולד טראפורד הוא חוויה מלבבת. האצטדיון הענק הוא אצטדיון הבית של קבוצת הדגל של העיר "מנצ'סטר יוניטד". הוא אחד האצטדיונים הוותיקים באנגליה ונבנה אשר נבנתה בתחילת המאה ה-20 ונחשב לאצטדיון הגדול ביותר עד שאצטדיון וומבלי גנב לו את התואר בשנת 2007. אם התמזל מזלכם ונפלתם בעת ביקרוכם על משחק בית של מנצ'סטר יוניטד מומלץ מאוד לצפות במשחק גם אם כדורגל הוא לא "כוס התה שלכם". הכדורגל הבריטי ידוע בתור חוויה תרבותית ראשונה במעלה. האצטדיון פתוח לסיורים גם בימים בהם אין משחקים וניתן לבקר בו גם שלא לצורך צפייה במשחק כדורגל. סיורים מודרכים ברחבי האצטדיון (בתשלום) נערכים מספר פעמים ביום.

מוזיאונים במנצ'סטר– מנצ'סטר ידועה במגוון מוזיאונים מרתקים הפתוחים לקהל הרחב (חלקם הגדול בחינם!). מוזיאונים אחדים עוסקים בהיסטוריה של העיר מנצ'סטר שהולכת אחורה לימים של האימפריה הרומית הקדומה, דרך המהפכה התעשייתית ועד לימים של ההפגזות על העיר בימי מלחמת העולם השנייה. מוזיאונים אחרים עוסקים בפן התעשייתי הבולט של העיר וביניהם מוזיאון המדע והתעשייה, מוזיאון התחבורה ועוד. מוזיאונים אחרים "תרבותיים" מעט יותר עוסקים באומנות קלאסית ומודרנית- בולטים בהם הגלריה לאומנות של מנצ'סטר המציגה סוגי אומנות מגוונות וגלריית וויטוורת' המתמחה בתערוכות מגוונות של אומנות מודרנית.

רחוב דינסגייט (Deansgate)- קניות לא חסרות במנצ'סטר. מאז תחייתה התיירותית של העיר נתמלאו רחובותיה של מנצ'סטר בחנויות רבות ומגוונות המציעות את מיטב המותגים בתחום ההנעלה, ההלבשה, הצעצועים ובעצם כל שתעלו בדעתכם. לצד קניונים גדולים הקניינות הבריטית מתמקדת בעיקר ברחובות קניות גדולים וארוכים. כזה הוא רחוב דינסגייט המצוי במרכז העיר ומהווה את מרכז הקניות השוקק של מנצ'סטר. גם הרחובות הסמוכים לו לא נופלים ממנו בהצטיינותם ולכן אזור זה העמוס בחנויות, מסעדות ובתי קפה יכול להוות "גזלן זמן" מטורף עבור מי ששופינג הוא התחביב המרכזי שלו בעת נסיעה לחו"ל.

הסצנה הגאה של מנצ'סטר- מנצ'סטר מתגאה לאחרונה בסצנה הומו-לסבית הולכת וגדלה. קהילת ההומואים והלסביות מתרכזת בעיקר סביב רחוב קנל (Canal Street) המאופיין בצבעוניות וססגוניות ייחודית. מידי שנה נערך במקום מצעד הגאווה, אך גם שלא בימי המצעד מלא המקום באירועים ופעילויות של הקהילה הגאה. מסעדות, פאבים, בארים ומועדונים שהופכים את סצנת חיי הלילה במקום לשוקקת במיוחד.

רחוב אוקספורד (Oxford Street)– רחוב אוקספורד במנצ'סטר הוא מרכז הסצנה הצעירה הסטודנטיאלית שבעיר. המוני סטודנטים הלומדים בקולג'ים ובאוניברסיטאות המקומיות (אוניברסיטת מנצ'סטר ומנצ'סטר מטרופולין יוניברסיטי) מתגוררים בקרבת מקום מה שהופך את הסביבה לצעירה, מלאה במקומות בילוי ובעיקר בחנויות זולות. בנוסף בקמפוסים של האוניברסיטאות ישנם אירועי תרבות ופנאי לקהל צעיר כמעט לאורך כל ימות השבוע. מומלץ להתעדכן אילו אירועים מתקיימים במקום בעת שהותכם.

חיי הלילה של מנצ'סטר– הבילוי האולטימטיבי עם רדת הלילה במנצ'סטר הוא "דילוג" בין פאב לפאב. אזורי הבילוי המרכזיים נמצאים במרכז העיר ועוטפים את רחוב קנל (Canal Street). הפאבים מצטיינים במוזיקה מגוונת, ערבי סטנד אפ וכמובן הרבה שתייה אלכוהולית בדגש על בירה ווויסקי החביבים במיוחד על הבריטים בכלל ועל תושבי מנצ'סטר בפרט.

 





הוסף תגובה