מנדוזה, ארגנטינה – Mendoza

מנדוזה, ארגנטינה – Mendoza

מנדוזה היא אחת הערים היפות, הידועות והגדולות שבארגנטינה. היא העיר המרכזית במחוז שבו היא שוכנת ועל שמו היא קרויה, מחוז מנדוזה. העיר ידועה בכל ארגנטינה בשל מיקומה המרהיב למרגלות שרשרת האנדים המרהיבה המפרידה בין ארגנטינה וצ'ילה. בשטחו של מחוז מנדוזה מצוי גם ההר הגבוה ביותר בדרום אמריקה הר האקונקגווה (Aconcagua) אך ללא ספק את פרסומה רכשה העיר מנדוזה הודות ליקבי היין הרבים המצויים בה המספקים את היינות האיכותיים והטובים ביותר לכל רחבי ארגנטינה.

לחובבי היין מנדוזה היא ה-מקום לביקור! יקבים רבים, מהטובים ביותר בארגנטינה, פותחים את שעריהם לתיירים ומבקרים ושמחים להציג ולמכור את מרכולתם (לא לפני שתזכו לקבל גם טעימות שרק מהן אפשר להשתכר ולקבל האנג-אובר בצהרי היום…) מנדוסה יושבת על מסלול "דרך היין" של ארגנטינה העובר לאורך כל המדינה ומהווה בו נקודת ציון חשובה ומרכזית. לא חייבים לעשות את כל המסלול שאורכו כ-2000 ק"מ ונמשך לאורך כל ארגנטינה (אנחנו בהחלט סבורים שיש דברים טובים יותר לעשות) אבל מנדוזה היא ללא ספק גולת הכותרת בתחום היינות של ארגנטינה ועל כן יכולה למצות את הסיור כולו.

מנדוזה היא נקודת מוצא טובה למגוון טרקים ואטרקציות שמתקיימים ברחבי האיזור. ניתן להעפיל לפסגתו הגבוהה של הר האקונקגווה וניתן לצאת לעוד מספר טראקים של טיפוס הרים על שרשרת האנדים או לבצע סקי באתרי הסקי שבהם בעונת החורף, ניתן לבחור בשיט רפטינג סוער ומסעיר על נהר המנדוזה וגם ניתן סתם לטייל ברחבי העיר המקסימה הזאת וליהנות מהכיכרות והארכיטקטורה הפסטוראלית שמאפיינת אותה.

התחבורה במנדוזה
 מתרכזת סביב תחנה המרכזית בעיר ממנה יוצאים קווי אוטובוס לערים הגדולות בארגנטינה וגם בצ'ילה השכנה מעבר להרי האנדים. תוכלו למצוא מכאן קווים לערים שונות כגון בואנוס איירס, קורדובה ולטוקומאן.

התמצאות במנדוזה
עצמה היא לא מורכבת או מסובכת. תוכלו לשוטט להנאתכם ברגל באזור מרכז העיר וליהנות מהכיכרות היפות הפזורות ברחביה. כל כיכר קרויה על שם מדינה, ולשאלתכם לנו אין כיכר על שמינו, אבל זכינו בטיילת "ישראל" העוברת ממש במרכז העיר, הטיילת נפתחת בשלט גדול ומפואר הכתוב בעברית ולידו מנורת שבעת הקנים בגודל ענק מעוטרת במגן דוד. בנוסף רחוב מומלץ לביקור הוא רחוב סן מרטין המלא בבתי קפה וחנויות שם תוכלו לעשות שופינג וכמובן סיור באזור היקבים שהוא הרבה מעבר למומלץ!

הוסף תגובה