מיין בזאר, ניו דלהי

מיין בזאר, ניו דלהי

מיין בזאר (Main Bazar) היא אולי האזור המפורסם ביותר בקרב המטיילים הישראלים והמטיילים בכלל המגיעים לאזור דלהי. מדובר על קומפלקס של מספר רחובות צפופים ועמוסים בחלקה העתיק יותר של דלהי בו מרוכזים מרבית המטיילים והתרמילאים ואיפה שיש תרמילאים כמובן שיש המון ישראלים! באזור המיין בזאר יש המון מסעדות, מלונות, חנויות דוכנים והכל באוריינטציה ישראלית.
 
ישראל של דלהי מרוכזת באזור המיין בזאר ללא ספק. זהו המקום האולטימטיבי לאכול פלאפל, שווארמה, בורקסים ועוד שלל מאכלים ישראלים, לישון בהוסטלים וגסטהאוסים "ישראלים" שהשפה העברית שולטת בהם, וכמובן ניתן לראות באזור המיין בזאר המון שלטים ישראלים, מאוד קל להתמצא כי הכל בעברית. אפילו המוכרים והרוכלים במיין בזאר כבר הבינו את השפה השולטת, נטשו את ההודית והאנגלית ועברו לדבר בעברית שוטפת. אל תתפלאו אם תיפגשו כאן בהודים שמדקלמים באופן שוטף את כל סרטי הבורקס וסרטי הקאלט הישראלים. כמובן שזה הודות למטיילים הישראלים שקדמו לכם שעשו את העבודה והפיצו את "הבשורה" של התרבות הישראלית גם מעבר לים…
 
אזור המיין באזר הוא אינו תיירותי במובן הקלאסי של המילה, אין בו אתרי תיירות שניתן לעמוד ולהתפעל מיופיים, ואולי זהו סוד קסמו וכוחו של המקום הזה. ישראלים רבים מגיעים אליו מיד אחרי הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי של דלהי, והמיין בזאר הוא פגישתם הראשונה עם הודו האמיתית- לטוב ולרע. המיין בזאר הוא מקום מצוין להתאקלם, לאסוף מידע וציוד ולהחליט לאן אתם רוצים להמשיך מכאן, או יותר נכון מהיכן אתם רוצים להתחיל את המסע שלכם. מי שהגיע אל דלהי לבד, זה מקום מצוין למצוא בו ישראלים רבים להצטרף אליהם ולהתחיל לטייל איתם בצעדיכם הראשונים בהודו.
 
ישראלים רבים לוקים בהלם ראשוני במיין בזאר. זהו למעשה המקום הראשון שבו הודו מתנפצת ומתפוצצת בפנים של הישראליים בני העולם המערבי שמגיעים אליה. לא משנה כמה תמונות תראו, איזו הכנה נפשית תעברו וכמה תהיו מוכנים ותחשבו שכבר "ראיתם הכל". המיין בזאר יפגוש אתכם במלוא עוצמתו על חלקיו הטובים והרעים. הצבעוניות תכה בכם, ההמולה תקיף אתכם מכל עבר, השאון של הרחובות עמוסי האנשים והטיפוסים השונים והמשונים של הודו כולם יצטברו לכדי מקום אחד שיספק לכם את טבילת האש שכן המיין בזאר הוא המיקרוקוסמוס של הודו כולה, אם שרדתם אותו כבר שום דבר לא יצליח להפתיע אתכם.
 
המיין בזאר הוא ביתם של המוני טיפוסים שונים ומשונים. דרים כאן בכפיפה אחת רוכלים, אנשי דת, קבצנים שונים ומשונים חלקם מעוותים, חלקם עם מומים מולדים ואחרים עם מומים שעשו בהם הוריהם מגיל צעיר על מנת שיוכלו באמצעות מסכנותם לקבץ יותר כספים ברחוב מתיירים רחמנים. הפרות שחוצות את הכביש והולכות באמצעו כאילו רק להם נוצר, ריקשות שהן אמצעי התחבורה המרכזי במיין בזאר המפלסות את דרכן בתוך ההמון. כל אלו יוצרים פסיפס מרתק של המיין בזאר, פסיפס שטרם ראיתם כמותו.
 
המיין בזאר לא קל לעיכול במבט ראשון, אך תנו לעצמכם צ'אנס, השהו במעט את תחושת הגועל הראשונית שתעלה בכם ונסו להביט אל המעבר, נסו להתרגל למראות הקשים ולראות מבעדם וביניהם את קסמה של דלהי וקסמה של הודו. אל תמהו להתייאש לסובב את הגב ולהכריז "הביתה". המיין בזאר מרהיב ככל שמעמיקים את המבט בו יותר, וככל שתסתובבו בו תמצאו גם את פניו היפים. כמובן שיהיו מסביבם המון ישראלים שיסייעו לכם להתמודד עם הרתיעה הראשונית.
 
אזור המיין בזאר ממוקם ברובע פהאר ג'אנג' שהוא אזור המטיילים המרכזי של דלהי. מאוד קל להגיע לכאן, כל הודי ממוצע ידע להכווין אתכם לאזור המיין בזאר. המתחם ממוקם מרחק הליכה מתחנת הרכבת המרכזית של דלהי, כך שאם תגיעו ברכבת לאזור תוכלו להמשיך ברגל עד לאזור (אל דאגה, תזהו אותו לפי ההמולה והשלטים בעברית), ובכלל המקומיים יזהו אתכם ויפנו אליכם בעברית, כך שבעיית ניווט לא צפויה לכם באזור פהאר ג'אנג' והמיין בזאר.
 
 

הוסף תגובה