מופעים בלאס ווגאס

מופעים בלאס ווגאס

לאס ווגאס (Las Vegas) ידועה ברחבי תבל בתור בירת ההימורים הבלתי מעוררת בארצות הברית ואחת מערי ההימורים המפורסמות ביותר בעולם. המבקר בלאס ווגאס טבעי שיחוש סחרחורת ממגוון האפשרויות, המלונות המפוארים, בתי הקזינו המרהיבים והאורות המנצנצים מכל עבר ומכל פינת רחוב. לצד כל אלו, לאס ווגאס הייתה ועודנה מרכז תרבותי מרהיב המציע מגוון רחב של הופעות מסוגים שונים ההופכים את הבילוי בעיר לחגיגה תרבותית לצד חגיגת ההימורים והנופש.

כיום כל בית מלון המכבד עצמו (וכאמור ברצועת המלונות המרכזית של לאס ווגאס יש לא מעט כאלו), בונה לעצמו היכל מופעים מפואר ומיוחד בו מוצגות הופעות שונות. המופעים בלאס ווגאס מופיעים בדרך כלל למשך זמן רב ובתיאטראות ואולמות קבועים. את לוחות הזמנים העדכניים והמדוייקים ניתן למצוא באתרים הרשמיים של המלונות או באתר www.vegas.com/shows . במאמר זה ננסה לסקור את סוגי המופעים השונים, נספר על מספר טיפים מומלצים לקניית כרטיסים חכמה וזולה עבור התייר הישראלי הממוצע ועוד.

המופעים בלאס ווגאס מתחלקים בעיקר בין מופעים קבועים (המתקיימים ברציפות למשך תקופה ארוכה) ולמופעים זמניים או חד פעמיים המתקיימים בתאריכים מסוימים. ישנם זמרים כמו אלטון ג'ון וסלין דיון המקיימים מופעים בלאס ווגאס לתקופות של מספר חודשים ואז יוצאים לחופשה, המופעים של אומנים מסוג זה (שבדרך כלל מתקיימים בהיכל ה"קולוסאום" במלון קיסר – Cesar Palace) הם מחד זמניים ומאידך קצת יותר נגישים וזולים מאשר מופעים חד פעמיים של כוכבי מוזיקה שמגיעים למופע חד פעמי במסגרת סיבוב הופעות. בכל מקרה מומלץ לראות באתרי המדריכים השונים של לאס ווגאס אילו מופעים חד פעמיים מתקיימים במהלך שהותכם בעיר, אך כאמור קחו בחשבון כי מופעים אלו יהיו יקרים יותר והסיכוי למצוא אליהם כרטיסים בהנחה נמוך.

המופעים הקבועים בלאס ווגאס מתחלקים למספר סוגים: קיימות מספר הפקות של להקת "קרקס השמש" Cirque Du Soleil שנחשבות להצגות פופולאריות מאוד בקרב התיירים המגיעים ללאס ווגאס. ישנן הפקות קלאסיות הרצות כבר עשרות שנים ברציפות כמו המופע "O" שזוכה לפופולאריות רבה ועל כן הסיכוי למצוא אליו כרטיסים זולים הוא נמוך, לעומתו ישנן הפקות "צעירות" של להקת Cirque Du Soleil שלהם כאמור ניתן למצוא כרטיסים זולים בקופות "הרגע האחרון" (להלן). מופעי להקת Cirque Du Soleil הם מופעי אקרובאטיקה וקרקס עוצרי נשימה המשלבים תרגילים עוצרי נשימה, פירוטכניקה, תפאורה, תלבושות ומוסיקה נהדרים. כל מופע הוא בסגנון אחר ועל כן מומלץ לבחור את המופע המתאים לטעמכם האומנותי והמוסיקלי.

סגנונות מופעים אחרים הינם מופעי הקוסמות והאשליה. בלאס ווגאס מתקיימים בקביעות מספר מופעי קוסמים מפורסמים המבצעים מופעי אשליה וקסמים ברמה גבוהה המשלבים שואו עוצר נשימה ושימוש בחיות כמו אריות נמרים וכד'. הקוסם המפורסם בעולם דיויד קופרפילד מקיים סיבובי הופעות מידי מספר חודשים למספר חודשים במלון MGM Grand והוא נחשב לאחד ממופעי הקוסמות המפורסמים בווגאס כיום. לצידו יש עוד לא מעט קוסמים שמופעי הקסמים שלהם הם חוויה נפלאה לכל חובב קוסמות.

סגנון מופע אחר הוא The Variety Show אלו מופעים בסגנון של קברט שהם למעשה המופעים הראשונים שהתקיימו בלאס ווגאס. אלו מופעים המשלבים ריקודים, מוסיקה, תלבושות מהודרות ומעט קטעי אקרובאטיקה וליצנות. אלו מופעים מגוונים ורב גוניים הזוכים לפופולאריות רבה לאורך שנים רבות בלאס ווגאס ועם זאת מחירם יחסית זול.

לאורך השנה מתקיימים בלאס ווגאס גם לא מעט הפקות של מחזות זמר בינלאומיים המקיימים גם מופעים סדירים על בימותיה של לאס ווגאס. הפקות שונות מגיעות אל לאס ווגאס מברודווי ומקיימות גם בעיר ההימורים הפקות זהות להפקות בברודווי ולכן מי שהחמיץ את מחזות הזמר של ברודווי (ניו יורק) יכול גם לטעום בלאס ווגאס את טעמם של מחזות הזמר המרהיבים של ניו יורק.

לצד כל אלו מתקיימים בלאס ווגאס גם לא מעט מופעי חשפנות ומופעים "למבוגרים בלבד" אליהם הכניסה היא מעל גיל 18 ולעיתים אף מעל גיל 21. מופעי החשפנות של לאס ווגאס הינם מופעי חשפנות "ברמה גבוהה" כלומר אין מדובר במועדון חשפנות אפלולי המצוי בקרן זווית חשוכה בדאונטאון של עיר נידחת, אלא במופעים גדולים ומכובדים המתקיימים באולמות גדולים בתוככי המלונות המפורסמים של ווגאס. בין המופעים האלו ניתן למצוא מופעי חשפנות של נשים, מופעי חשפנות של גברים (צ'יפנדלייס) ועוד.

איך מוצאים כרטיסים בזול?

שאלת השאלות שכל תייר ישראלי ממוצע שואל עצמו בהגיעו לווגאס היא: "איפה ניתן למצוא כרטיסים זולים למופעים הגדולים". ישנן מספר שיטות על מנת להוזיל את עלויות הכרטיסים (שנעים בין 50$-180$ ואף יותר!).

כלל מספר 1: "לכו להצגות באמצע השבוע"– הצגות רבות אינן מופיעות לאורך כל ימות השבוע (חלקן לוקחות ימי חופש בימים שני ושלישי שבהם לאס ווגאס מרוקנת לאחר סופי השבוע העמוסים). נסו להקדים את באוכם ללאס ווגאס לאמצע השבוע, אז העיר עמוסה פחות בתיירים ומהמרים. ההצגות באמצע השבוע יהיו זולות באופן משמעותי מההצגות בסופי השבוע להן יש ביקוש רב יותר. בנוסף באמצע השבוע תוכלו לקבל כרטיסים טובים יותר במחירים זולים יותר.

כלל מספר 2 "אחרו את מועד ההצגה"– הצגות שונות מקיימות שני מופעים מידי ערב. ההצגה המוקדמת בשעה 19:30 וההצגה המאוחרת בשעה 22:00. ככלל הכרטיסים להצגות המאוחרות זולים באופן משמעותי מהכרטיסים למופעים בשעות המוקדמות יותר. אם השעה פחות חשובה לכם ככל שתאחרו את מועד המופע שלכם תזכו לכרטיסים טובים יותר במחירים זולים יותר (כי להצגות הללו יש פחות ביקוש).

כלל מספר 3: "קופות הרגע האחרון"– לאורך ה"סטריפ" (רצועת המלונות המרכזית בלאס ווגאס) פזורות קופות הרגע החרון של חברת Tickets4Tonight. זוהי החברה הרשמית המשווקת את כרטיסי הרגע האחרון של מיטב המופעים של לאס ווגאס (תוכלו למצוא אותן בקלות לאורך הרחוב ואם תרצו תוכלו אף להיכנס לאתר החברה ולמצוא מפה מפורטת של נקודות המכירה). השתדלו שלא לקנות מספסרי כרטיסים שאינם רשמיים שכן אין ערובה שאולמות המופעים יכבדו כרטיסים שאינם רשמיים. קופות הרגע האחרון של Tickets4Tonight מוכרות כרטיסים למופעים של אותו היום ושל היום למחרת (תלוי בביקוש להצגה). הצגות מבוקשות ימכרו רק בבוקר יום המופע והצגות מבוקשות פחות ימכרו גם ליום למחרת. הקופות נפתחות בשעה 09:00 בבוקר אך התור מתחיל כבר כמחצית השעה לפני. מומלץ להגיע מוקדם כי הכרטיסים הולכים ואוזלים.

כלל מספר 4: "נסו גם בקופת התיאטרון"– אם לא מצאתם כרטיסים מתאימים, והתאכזבתם גם מקופת הרגע האחרון (כי לא תמיד יש בה כרטיסים לכל המופעים- מופעים מבוקשים שממלאים אולמות מידי ערב אינם מעבירים כרטיסים לקופות "הרגע האחרון) מומלץ לנסות גם בקופת הכרטיסים הרשמית של המלון. במדרכי התיירים של ווגאס תוכלו למצוא את מספרי הטלפון של כל קופות הכרטיסים של המופעים השונים ואם יתמזל מזלכם אולי גם בהן תוכלו למצוא כרטיסים "ברגע האחרון" במחירים זולים באופן יחסי. נסו לשאול על הנחות שונות, מבצעים שונים וכד' ואולי אם תהיו טובים תזכו לכרטיסים זולים (באופן יחסי) גם בקופות הכרטיסים בבתי המלון עצמם.

כלל מספר 5: "זול אך לא בכל מחיר…"– שימו לב שיש לא מעט אולמות ומופעים המוכרים כרטיסים מוזלים בשל ראות לקויה (Half View). נסו להימנע מרכישת כרטיסים שכאלו שכן הם יפגמו בחוויית הצפייה שלכם. בהתחשב בעובדה שכרטיסים אלו לאחר הנחה יכולים לעלות בין 40$-50$ עדיין מדובר בהשקעה לא מבוטלת, ולכן להגיע לעולם ולגלות שיש עמוד שמסתיר חצי מהמופע יכולה להיות חוויה עגומה בלשון המעטה. נסו למצוא את הפשרה בין המחיר הזול לבין היכולת לזכות בחוויית צפייה מהנה ההולמת את גובה מחיר הכרטיס.

 

הוסף תגובה