למי שמיצה את ברצלונה (על אף שמדובר במשימה קשה ביותר) ולמי שרוצה לטעום מעט מהסביבה השונה והטבעית העוטפת את ברצלונה- אחת מפנינות התרבות התוססות של ספרד, אזור מונסראט הוא ללא ספק הצעה מצוינת. הר מונסראט המתנשא לגובה רב מעל עמק מוריק ונפלא הוא אטרקציה תיירותית נפלאה הממוקמת רק כשעה נסיעה מברצלונה. הודות לתחבורה נוחה מברצלונה ועד לפסגת ההר מספק האזור חוויה נפלאה המשלבת תרבות, דת וטבע ומהווה אטרקציה תיירותית שונה ומעניינת.

מונסראט – מידע כללי
מונסראט הוא הר ושם של מנזר הממוקמים כ- 60 קילומטרים צפונית מערבית לברצלונה. משמעות השם מונסראט הוא ה"הר המשונן" והוא מהווה מוקד משיכה ואטרקציה תיירותית בשל יופיו ובשל המנזר הבנוי לצידו באופן ייחודי ממש כתלוי בין שמיים לארץ. אזור מונסראט הוא אטרקציה תיירותית בעיקר עבור תיירים המבקרים בברצלונה ורוצים לטעום עוד חוויות תרבותיות השונות מהוואי והאופי של ברצלונה התוססת וכל זאת במרחק של פחות משעה נסיעה. מברצלונה יוצאים מידי יום עשרות טיולי יום מאורגנים מטעם סוכנויות הטיולים המקומיות לאזור הר מונסראט ומנזר מונסראט אם כי ניתן לעשות את הטיול גם באופן עצמאי (פירוט בהמשך) ואף לישון באזור או אפילו לשכור חדר במלון הקטן הצמוד למנזר עצמו. אזור מונסראט הפך בשנים האחרונות לאחד ממרכזי התיירות ליוצאים לטיולי יום מחוץ לברצלונה ולכן הוא עמוס בתיירים ומבקרים. מומלץ להגיע למקום באמצע השבוע מאחר ובסופי שבוע המקום עמוס במיוחד.

אזור מונסראט – דרכי הגעה
ניתן כמובן לשכור רכב ולהגיע לאזור הר מונסראט באמצעות רכב פרטי, לכאורה נראה שמדובר בדרך הנוחה והקלה ביותר, אך לא כך הדבר. מאחר וקיימת מסילת רכבת המחברת את ברצלונה אם אזור מונסראט הדרך היעילה והנוחה ביותר לנסיעה לאתר היא דווקא באמצעות הרכבת- זהו פיתרון זול, נוח וקל להתמצאות הרבה יותר ואינו דורש כל יכולות ניווט או התמצאות בכבישי ספרד.

הנסיעה ברכבת יוצאת מתחנת הרכבת של ברצלונה הממוקמת בסמוך לכיכר אספניה. יש לקחת את רכב R5 ולרדת תחנה לפני העיירה מנסרה המצויה אחרי הר מונסראט ומשם לבחור באחת משתי האופציות אשר תוביל אתכם לפסגת ההר. ניתן לעשות זאת או באמצעות רכבת קלה או באמצעות רכבל. שתי האופציות יעילות באותה מידה אם כי לכל אחת יתרון יחסי אחר. הרכבל עושה זאת במהירות רבה יותר והנופים הנשקפים ממנו מרהיבים הרבה יותר בעוד הנסיעה ברכבת הקלה נוחה הרבה יותר, אך ארוכה במקצת (מדובר על פער לא משמעותי של רבע שעה לעומת 5 דקות ברכבל). שימו לב! מומלץ לקנות כרטיס משולב עוד בתחנת הרכבת של כיכר אספניה בברצלונה הכולל נסיעה ברכבת לאזור מונסראט+ כרטיס לרכבל/ לרכבת הקלה על פי בחירתכם.

מנזר מונסראט- Monestir de Santa María de Montserra
מנזר מונסראט המצוי ספק בלב ההר ספק למרגלותיו (תלוי כיצד מסתכלים על הר מונסראט) הוא מנזר בנדיקטיני חשוב אשר נבנה לראשונה במאה ה-11 ומהווה מרכז תרבותי ודתי חשוב של אזור חבל קטלוניה. על אף המועד המוקדם שבו מתוארכת תחילת בניית המנזר התוצר הסופי בו תתבוננו אתם כאשר תגיעו לביקור במקום אינו מתוארך למאה ה-11 כלל מאחר והמנזר עצמו עבר לאורך ההיסטוריה תהפוכות רבות של נטישות, החרבות, הקמות מחדש ושיפוצים מה שיצר גם ערב רב של סגנונות בנייה שונים אשר הביאו בסופו של דבר לעיצובו של מנזר מונסראט המרשים והייחודי כפי שהוא כיום.

המנזר עצמו אינו פתוח לביקור של תיירים, לא ניתן להיכנס אליו כמו למנזרים אחרים באירופה ולהתרשם מחיי ההתנזרות של תושבי המקום, אך ללא ספק גם הביקור וההתרשמות מהמבנה הייחודי הבנוי כאמור למרגלות פסגותיו הנישאות של הר מונסראט עושה את העבודה ומרשים מאוד את התיירים המבקרים במקום.

בסמוך למנזר מונסראט המרשים מצויה כנסיית מונסראט אליה מותרת הכניסה לתיירים וניתן לבקר ואף מומלץ בתוך היכליה היפים. הכנסייה אשר נבנתה במאה ה-16 יפה מאוד ונשקף ממנה נוף נפלא. בתוך הכנסייה ניתן אף להתבונן בפסל המדונה השחורה שנחשבת לקדושה השומרת של כל חבל קטלוניה ומכאן חשיבותו הדתית של המקום.

באזור הכנסייה גם ניתן לבקר במוזיאון מונסראט בו קיימת תצוגה של יצירות אומנות של ציירים ספרדים בעלי שם (אם ביקרתם במוזיאוני אומנות בברצלונה בהחלט ניתן לוותר) בנוסף פועלת במקום מקהלת הילדים של מונסראט (Escolania) שנחשבת לאחת ממקהלות הילדים המפורסמות והאיכותיות בעולם. הילדים שרים בכנסיה מידי יום וניתן לחזות בהופעתם.

הר מונסראט
לצד מנזר וכנסיית מונסראט שמהווים ללא ספק את האטרקציה התיירותית המרכזית במקום ניתן גם ליהנות מהאזור הטבעי של הר מונסראט שהוא ללא ספק מפגש מרשים שבין טבע לבין תרבות. אם מציתים את הטיול באזור המנזר והכנסייה תוכלו גם ליהנות מהנופים והטבע הנפרש באזור המנזר. מהמנזר עצמו יוצאים מספר שבילים נפלאים לטיול בעלי נוף יפה. מומלץ להצטייד במפה ואף להיעזר במקומיים שימליצו לכם על מסלולים המתאימים ונוחים להליכה מאחר וחלק מהמסלולים מאתגרים מאוד בשל התלילות הרבה המאפיינת את המקום וחלקם לעומת זאת דווקא נוחים וקלים מאוד להליכה. בנוסף מאזור המנזר ניתן להמשיך באמצעות הרכבת הקלה ולהעפיל את פסגת הר סאן חואן (Sant Joan) המיתמרת מעל למנזר עצמו משם ניתן לזכות בתצפית מרשימה על כל האזור. בנוסף מערת סנטה קובה (Santa Cova) אף היא נקודת חן נפלאה באזור אשר גם אליה ניתן לנסוע באמצעות הרכבת הקלה. הנסיעות קצרות ושוות את מחיר הנסיעה (שכן העפלה לפסגה רגלית אפשרית, אך מדובר במסע קשה ומפרך בשל העליות התלולות והקשות).

הוסף תגובה

Booking.com