מוזיאון פיקאסו, פריז

מוזיאון פיקאסו, פריז

הערה חשובה: מוזיאון פיקאסו נסגר בעת האחרונה לרגל שיפוצים, הוא ישוב וייפתח לקהל הרחב בראשית שנית 2012.

מוזיאון פיקאסו (Musée Picasso) הוא אחד המוזיאונים לאומנות החשובים בצרפת ובאירופה בכלל. המוזיאון המרשים מהווה את אחד האוספים הגדולים והחשובים ביותר של האמן הצרפתי פאבלו פיקאסו. הוא מכיל לא פחות מ-3000 יצירות אומנות שנוצרו בידי האמן. בנוסף יש בו תערוכות של יצירות שנעשו בהשראת האמן או יצירות שהושפעו ממנו. בנוסף ניתן למצוא בו תערוכות של יוצרים ואומנים מקבילים שפעלו בתקופתו כמו הצייר הצרפתי המפורסם מאטיס כאשר התערוכה במוזיאון מסודרת כך שהמבקרים יכולים להתרשם מההשפעות ההדדיות של האומנים הללו זה על זה.

המבנה של המוזיאון המכונה בצרפתית "הוטל סאלה" הוא מבנה עתיק יומין ומרשים בתפארתו. הוא ניצב שם כבר מן המאה ה-17 . לאורך ההיסטוריה היו למבנה המרשים והענק הזה מספר שימושים, עם זאת הוחלט בסופו של דבר במסגרת תחרות הוחלט לייעד את המבנה המרשים לאכלס את האוסף המרשים שהוא חלק מעיזבונו של הצייר עצמו. פיקאסו הותיר אחריו את אוסף יצירותיו המרשים המוצג המוזיאון לרבות האוסף הגדול של חפצי האומנות הנוספים של האמנים האחרים שאף הם היו כאמור חלק מעיזבונו של הצייר המנוח.

התערוכה במוזיאון מסודרת בצורה כרונולוגית, כך שהמבקר בה יכול להתרשם מתהליך התפתחות היצירה של פאבלו פיקאסו לאורך השנים. ניתן ללמוד מן המוזיאון על תיאור התקופה בה פעל פיקאסו ואוצרי התערוכה דאגו לשלב את היצירות גם בהקשר ההיסטורי והתרבותי שבהן נוצרו כך ניתן ללמוד על ההשפעות שעטפו את פיקאסו במהלך יצירתו הו בחיים הפרטיים שלו והן בזירה הציבורית שעטפה אותו במהלך שנותיו.

מוזיאון פיקאסו – מידע שימושי

כתובת: Hôtel Salé 5, rue de Thorigny 75003 PARIS

שעות פתיחה: בעונת הקיץ (אפריל-ספטמבר) בין השעות 09:30-18:00 בעונת החורף (אוקטובר-מרץ) בין השעות: 09:30-17:00

כרטיסי כניסה: מבוגר: 5 יורו, סטודנטים ופנסיונרים: 4 יורו, ילדים (מתחת לגיל 18): חינם.

תחבורה: במטרו יש לרדת בתחנות: Saint-Paul ,Saint-Sebastien

אתר אינטרנט: http://www.musee-picasso.fr/

 

הוסף תגובה