מוזיאון חואן מירו, ברצלונה

מוזיאון חואן מירו, ברצלונה

המוזיאון ע"ש חואן מירו (Joan Miro) הוא אחד המוזיאונים המפורסמים והחשובים בברצלונה. חואן מירו הוא אמן ספרדי בעל שם עולמי בתחום הציור הפיסול והעיצוב, הוא נחשב לאחד היוצרים הפורים והידועים בספרד של המאה ה-20. מירו נולד בסוף המאה ה-19 והחל ליצור כבר משחר ילדותו. הוא נודע בזכות ציוריו המיוחדים ובזכות השפעתו מזרמי אומנות שונים ובניהם הקופיזם, הפוביזם ואף האומנות הסוריאליסטית ממנה הושפע בעיקר והיא ניכרת ביצירותיו הידועות בהיותן מופשטות, עוסקות בצורות גיאומטריות שונות ובעלות צבעים עזים ומגוונים במיוחד.

המוזיאון אוצר מאות מיצירותיו של מירו ומכיל תערוכות קבוצות וזמניות מיצירותיו ומיצירות של אומנים אחרים (ספרדים ושאינם ספרדים) שיצרו במאה ה-20 ו"התכתבו" עם יצירותיו של מירו. ניתן למצוא לא מעט יצירות של אומנים זרים שמהוות "הומאז'" ליצירותיו ונרכשו על "קרן חואן מירו" אותה הקים מירו בעצמו בשנות ה-70 של המאה ה-20 והיא הקרן שמנהלת עד היום את עזבונו ואת היצירות הרבות שהותיר אחריו.

מירו הוא ללא ספק אומן מגוון והדבר ניכר ביצירות הרבות והמגוונות המוצגות במוזיאון. ניתן למצוא כאן פסלים, ציורים של שמן על בד, ציורי מים, קולאז'ים שונים המורכבים מפיסות מגוונות של חומרים המרכיבים יצירה מושלמת בעלת טקסטורה ייחודית, שילוב מרתק של מרקמים וחומרים שונים היוצרים שיר הלל לאומנות המודרנית.

מוזיאון חואן מירו – מידע שימושי

כתובת: Parc DE Montijuic s/n 08038 Barcelona

שעות פתיחה: ימים שלישי-שבת בין השעות: 10:00-19:00 (בעונת הקיץ פתוח עד 20:00) ימי ראשון: בין השעות 10:00-14:30 ימי שני: סגור.

כרטיסי כניסה: מבוגר- 9 יורו, סטודנטים/תלמידים (גילים 15-30) פנסיונרים (מעל 65)- 6 יורו.

דרכי הגעה: אוטובוסים מספר 50,55,193

אתר אינטרנט (גרסה אנגלית): http://fundaciomiro-bcn.org/?idioma=2

 

הוסף תגובה