מוזיאון המדע והתעשייה, פריז

מוזיאון המדע והתעשייה, פריז

מתחם מוזיאון המדע והתעשייה בפריז (Cite des Sciences et de l'Industrie) הממוקם בלב פארק דה לה ויטה (Porte de la Villette) בפאריז נחשב למוזיאון המדע הגדול והמרשים ביותר באירופה. הפריזאים משוויצים במוזיאון המדע אשר נפתח לקהל הרחב באמצע שנות השמונים של המאה ה-20 ומכיל מגוון תצוגות אינטראקטיביות המזמינות את הקהל הרחב, קטנים כגדולים, לחוות בצורה מוחשית את נפלאות המדע.

התערוכות במוזיאון רבות ומגוונות, הן כולם ממוקמות בבניין הגדול של המוזיאון הבנוי מקונסטרוקציה ייחודית בעל מאפיינים אדריכליים מעניינים המשלבים בנייה בחומרים של פלדה בטון וזכוכית ומעוררים התפעלות בקרב מבקרים רבים. המוזיאון מציג תערוכות קבועות ומתחלפות בנושאים מגוונים ביניהם: ביולוגיה, חקר החלל, חקלאות, אנרגיה, חקר הימים, האבולוציה וחקר האדם ועוד.

רוב התערוכות במוזיאון מעוצבות בסגנון חדיש המאפשר למבקרים להתנסות בעצמם במגוון ניסויים ומיצגים על מנת לחוות בצורה בלתי מתווכת את נפלאות המדע ולהגיע לתובנות מדעיות בעצמם, דבר זה הופך את המוזיאון לאתר נפלא עבור ילדים היכולים על דרך המשחק והשעשוע גם ללמוד דבר או שניים על התנהלות העולם הסובב אותו.

מוזיאון המדע והתעשייה – מה לראות ומה לעשות?

• תערוכת החלל ופלנטריום– מתחם החלל של המוזיאון מכיל תערוכה מרהיבה של מיצגים ומוצגים הקשורים לעולמות החיצוניים,לגלקסיית שביל החלב ולעולמות רחוקים. ניתן ללמוד על המסעות השונים שבוצעו לחלל, לחוות סימולטור המדמה טיסה לחלל ולחוות בפלנטריום סרטים על החלל המוקרנים בטכנולוגיית תלת מימד מתקדמת.

• עולם הילדים– מתחם הילדים של המוזיאון מכיל מרכז משחקים, שעשועים ומדע לילדים ולנוער בכל הגילאים. מתחם הילדים הותאם במיוחד עבור "מדענים צעירים" ומזמין אותם לחקור ולגלות בעצמם את נפלאות העולם: החי הצומח והדומם על פני האדמה.

• תערוכת "אקספלורה"– תערוכת האקספולרה מכילה מיצגים מרהיבים על תגליות שונות בתחום המדע על כל גווניו. מדובר בתצוגה המרכזית והקבועה במוזיאון העוסקת בחקר החיים על כדור הארץ ומחוצה לו. התצוגה מגלה תגליות מרהיבות וחושפת סודות על העולם המגוון המקיף אותנו בים באוויר וביבשה.

מוזיאון המדע והתעשייה – מידע שימושי:

• כתובת: 30, avenue Corentin-Cariou – 75019 PARIS

• שעות פתיחה: ימים ג-שבת בין השעות: 09:30-18:00, יום א' בין השעות: 09:30-19:00, ביום שני: המוזיאון סגור.

• דרכי הגעה: ברכבת התחתית (המטרו) ניתן להגיע באמצעות קו 7 ולרדת בתחנת Porte de la Villette. באוטובוסים ניתן לקחת את אחד הקווים הבאים: 39,150,152, PC2 and PC3.

• כרטיסי כניסה: מבוגר: 8 יורו, צעיר/פנסיונרים (מתחת 25 ומעל 60): 6 יורו, ילדים (מתחת לגיל 6: חינם.

• אתר אינטרנט: http://www.cite-sciences.fr/fr/cite-des-sciences

 

 

הוסף תגובה