מדאין, קולומביה (Medellin)

מדאין, קולומביה (Medellin)

מדאין היא אחת הערים המפותחות והגדולות ביותר בקולומביה אומנם בגודלה היא שנייה לבוגוטה הבירה, אך במובנים רבים אחרים היא מהמובילות בקולומביה. היא מפותחת מאוד, סואנת מאוד ויש בה את המילה האחרונה באופנה המקומית והבינלאומית, נשים יפות והמון מה לראות.

מדאין שכונת בלב איזור עמק טבעי מקסים, מוקפת בהרים נישאים לגובה של מעל 2000 מ'! הניגודים ניכרים מאוד במדאין שמחד מכילה לא מעט עוני ואנשים קשיי ים ומצד שני מכילה רבי קומות גבוהים, בנייני פאר ומקום משכנם של עשירי העיר (שרובם מעורבים במאפיה המקומית ובקרטלי הסמים- אז אל תשאלו אותם איך עשו את הכסף…)

במדאין צמחו לא מעט מהמאפיות וקרטלי הסמים הגדולים של קולומביה מה שהופך חלקים מסוימים ממנה לפחות נעימים וסימפטיים לתייר המקומי. נסו שלא לבוא במגע אם אותם מאפיונרים (לא תתקשו לזהות אותם) והם לרוב לא יתעסקו איתכם (אתם לא באמת מעניינים אותם) אלא אם כן תמשכו את תשומת ליבם…

מדאין מכילה לא מעט מקומות ואתרי בילוי, יש בה מסעדות, פאבים ומועדונים אך האטרקציה המרכזית במקום היא התרבות בעיר, הנשים היפות הלבושות בצו האופנה (לרוב הן חברותיהן המטופחות של המאפיונרים) מיפות מאוד את העיר ומותירות רושם על התייר המבקר במקום (רק אל תנסו להתחיל איתן כי מאחורי כל קולומביאנית מושקעת ומטופחת עומד מאפיוני שמטפח אותה ושומר עליה…)

התחבורה בעיר נוחה מאוד, מדאין היא העיר היחידה בקולומביה שיש לה רכבת פנימית יעילה המקלה את הניוד בעיר. ניתן להשתמש ברכבת כמו גם באוטובוסים המרשתים את העיר ברשת תחבורה ציבורית יעילה. קיים קו אוטובוס העושה סיור פנוראמי בכל העיר (אם לא מאסתם באוטובוסים אירופאים כאלה מומלץ לעשות סיבוב..) אל מדאין ניתן להגיע כמעט מכל תחנה מרכזית גדולה בקולומביה ובראשה התחנה של בוגוטה הבירה. קיים גם שדה תעופה בקרבת העיר אליו מגיעות טיסות פנים מרחבי קולומביה כמו גם ממספר יעדים במדינות השכנות.

מסביב למדאין יש לא מעט אטרקציות ואתרים טבעיים המומלצים לביקור וסיור בהגעתכם לאזור כאשר המפורסם בהם הוא ה"אל פניול" (La Piedra Del Peniol) זהו אזור המרוחק רק שעה וחצי נסיעה ממרכז העיר וידוע בזכות גוש הבזלת הגדול המתנשא לגובה של כ-200 מטרים בלב אגמים ואזור טרופי יפיפה. הטיפוס על הגוש בזלת קצת מפרך אך לכשתגיעו לפסגה תזכו לנקודת תצפית מרהיבה על כל האזור המשופע באגמים מרהיבים ואיים קטנים בתוכם, הצמחייה הירוקה העוטפת את כל האזור משווה למקום מראה חלומי של גן עדן!
 

הוסף תגובה