מאיורקה הפכה בעשורים האחרונים למרכז בילויים ותיירות אדיר, אחד ממרכזי התיירות החשובים ביותר בספרד. האי שמשתייך לקבוצת האיים הבלאריים הפך לפסטיבל של כיף תיירות ובילויים לכל המשפחה. מאריוקה ממתינה לכם עם מגוון אטרקציות לכל המשפחה, בילויים וחוויות נהדרות, אטרקציות לילדים וחופים נפלאים. אי של נופש במלוא מובן המילה!

מאיורקה – כרטיס ביקור

שם: מאיורקה
מחוז: מאיורקה
בירת המחוז: פלמה דה מיורקה
מדינה: ספרד
שטח: 3640 קמ"ר
אוכלוסיה: 846,000 נפש
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: ספרדית
אקלים: מזג האוויר מתאים לאקלים הים תיכוני השורר בכל אזור אגן הים התיכון. הקיץ חם ולח (עם טמפרטורות של מעל 30 מעלות) אילו החורף אינו קר מידי (5 מעלות בממוצע). המשקעים יורדים בעונת החורף בלבד, ושלג יורד בפסגות הגבוהות של ההרים בלבד.
תחבורה: במאיורקה שדה תעופה בינלאומי בו נוחתות טיסות מאזור מערב אירופה (יעדים כמו אנגליה, צרפת, ספרד ועוד) המביאים אליה מיליוני תיירים בכל עונת תיירות. גם מישראל יוצאות טיסות ישירות וסדירות הנוחתות במיורקה (לרוב ניתן למצוא אותם כחלק מ"דיל" הכולל טיסה ומלון במחיר אחד). הטיסות נוחתות בעיר פלמה הבירה, משם ניתן לשכור רכבים או להשתמש באמצעי התחבורה הציבורית שמוסדרים בעיר פלמה ולאורך האי כולו.

מאיורקה – מידע כללי

מאריוקה היא האי הגדול ביותר בארכיפלג האיים הבלאריים בים התיכון המשויך מבחינה שלטונית לספרד, ומשכך הוא האי הגדול ביותר השייך לממלכה הספרדית. האי שהפך בעשורים האחרונים לפנינה תיירותית שוכן לו בצידו המערבי של הים התיכון אל מול חופיה של ספרד. מאיורקה נחשבת אוטונומיה בפני עצמה תחת השלטון הספרדי הכולל. בירת האי ומחוז מאיורקה היא העיר פאלמה, או כפי שנוהגים לכנות אותה חובבי האתרים התיירותיים בעיר: "פאלמה דה מאיורקה (נשמע מוכר נכון?) האי כולו נחלק לשישה מחוזות (בספרדית "קומרקאס") כאשר בכל אחד מאפיין אחר וייחודיות שונה. המעניין באי מאיורקה הוא השילוב הייחודי שבין אטרקציות תיירותיות, חופים נפלאים ויתרונות תיירותיים נפלאים עם עתיקות, ממצאים ארכיאולוגיים והיסטוריה ארוכת שנים של התיישבות על האי כאשר המפוארת שבה (וגם זו שהותירה הכי הרבה שרידים) היא התקופה המוסלמית שהייתה תור הזהב של האי מאיורקה.

מאיורקה – מה לראות ומה לעשות?

פלמה (Palma) – עיר הבירה של האי (אם ניתן לכנות זאת כך) היא ללא ספק מרכז העצבים של האי כולו, מכאן מתנהל כל המחוז האוטונומי של מאיורקה, ובו גם מיטב האטרקציות התיירותיות המרכזיות של האי. אם הגעתם בטיסה סביר שתתחילו את ביקורכם בפלמה (פשוט מאחר ובה שוכן שדה התעופה הבינלאומי של האי מאיורקה). אחד המבנים היפים של פלמה היא ללא ספק הקתדראלה הגותית המרכזית של העיר אשר בנייתה החלה במאה ה-14 ונסתיימה כמאתיים שנה אחר כך. הקתדראלה מעוצבת בקפידה והגודל שלה מעניק לה עוצמה מרשימה. מומלץ מאוד לבקר גם בתוך הקתדראלה ולהתרשם מהעיצוב הייחודי התקרה הגבוהה, פסל הברזות העצום המשלשל מתקרת הקתדראלה וחלונות הוויטראז'ים הנפלאים. כל אלה מרשימים במיוחד נוכח העובדה שהקתדראלה הזוהיא כבר בת למעלה מ-500 שנה!

ארמון אלמודנייה

הוא נקודת הציון התיירותית השנייה בפלמה והוא ללא ספק אחד המבנים המרשימים באי כולו. הארמון נבנה בתקופה המוסלמית (בה הייתה פלמה לאי שנהנה ממעמד יוקרתי וייחודי). הארמון נועד לשרת את הכובשים המוסלמים של האי ולאחר מכן בתום הכיבוש המוסלמי משפחת המלוכה הספרדית אימצה אותו בחום כמקום משכנה לעיתות בהם היא פקדה את האי. כיום הארמון הוא מוזיאון המציג את ההיסטוריה התרבותית והארכיאולוגית של האי על כל תקופותיו. לאלו שחובבים היסטוריה ניתנים כאן הסברים ומוצגים בין היתר שרידים לתרבויות קדומות ומוצגים ארכיאולוגיים, לאלו שאוהבים ארכיטקטורה מומלץ לבקר בתוככי הארמון על מנת להתרשם מעיצובו ומהתכנון המרשים שלו מבחוץ כמו גם מבפנים.

כיכר (פלאס) מיור

כיכר מיור בתרגום חופשי לעברית היא הכיכר המרכזית של פלמה ומקום הבילוי המועדף על כל אותם תיירים הפוקדים את העיר לאורך כל ימות השנה. מתחם הכיכר מוקף מסבבו בבתי קפה ומרכזי תרבות והוא ללא ספק מזכיר את הפיאצות היפות של ספרד או של איטליה (כמו הפיאצות המפורסמות ברומא או בוונציה). המקום מושלם לטיול ולביקור בשעות בין הערביים כאשר החום יורד ונעים לטייל אל מול השמש השוקעת בינות בתי הקפה הנעימים או המסעדות המגישות אוכל מפנק וערב לחייך.

חופי פלמה

הם מהיפים והמתויירים ביותר באי. פלמה השוכנת על שפת מפרץ פלמה הנפלא עמוסה בחופי ים מוכרזים (לא תמצאו כאן חופים נידחים ושוממים). כל החופים עם שמשיות, כסאות נוח והכי חשוב מיטב עשירי אירופה הבאים עם היאכטות הפרטיות שלהם, עוגנים אותן במרינה של פלמה (מומלץ לבקר ולראות כיצד נראים החיים הטובים) ובאים להשתכשך במימייה הקרירים של פלמה ולהשתזף בשמש המלטפת.

אטרקציות לילדים

פרנסי האי הבינו כבר מזמן שענף התיירות על האי בנסיקה מעלה ועל כן יש להשקיע בו ולפתח את האי כך שיתאים לבילויים של כל המשפחה. לאורך האי ניתן למצוא לא מעט אטרקציות ובילויים לילדים ולכל המשפחה. עם אתם מטיילים במאיורקה עם ילדים ניתן להקדיש יום או יומיים לאחד (או יותר) מהפארקים הנפלאים הפזורים באי. פארק המים אקווהלנד כשמו כן הוא- "ארץ המים" עמוס במגלשות, אטרקציות מים, בריכות שונות ומשונות המספקות שעות של הנאה לילדים ולמבוגרים כאחד. פארק המים "ווסטרן" הוא פארק מים ייחודי המשלב אטרקציות של פארק מים עם קונספט מאחד, מדובר על פארק מים הבנוי כולו על טהרת סרטי המערבונים של המערב הפרוע, כך תוכלו להתגלש בהנאה במגלשות המים ולהרגיש כאילו אתם כוכבי סרט מערבונים שיצא היישר מן המערב הפרוע.

ספורט אתגרי

לצד הנופש וה"בטן גב" על החוף מאיורקה מציעה גם אטרקציות נפלאות של חובבי הספורט האתגרי והאקסטרים. חובבי הרכיבה לאופניים ימצאו כאן תרבות רכיבה פורחת ומפותחת, ישנן חנויות רבות בהן ניתן להשכיר אופניים מקצועיות לרכיבה (אופני שטח ואופני כביש) איתן ניתן לצאת לרכיבה ברחבי האי (וזו ללא ספק חוויה נפלאה!). מסלולים של אופניים ניתן למצוא ברחבי כל האי, מומלץ לנסוע באזורים התיירותיים פחות והטבעיים יותר כך תוכלו ליהנות מנופיה הפראיים והפחות שגרתיים של מאיורקה (זו שאינה מסתכמת רק בחופי ים מתוירים). בנוסף ניתן לגלוש (רוח וגלים) לעשות "קייט סרפינג" לקחת שיעורי גלישה וצלילה במועדונים הנמצאים לאורך החופים ובכלל לשבור את שגרת הרביצה על החוף במגוון פעילויות ספורטיביות!

לחובבי הטבע

אל תוותרו על טיול בטבע של מאיורקה, אנחנו שמחים לספר שאחרי ולצד חופי הים לאי הנפלא יש עוד הרבה מה להציע. ממרכזי התיירות תוכלו לצאת לסיורי יום למגוון אתרים ואטרקציות טבעיות ברחבי האי. בנקודות הטבע של האי הוא נראה אחרת מאזור החופים המתוירים. תוכלו לצאת לטיולי יום לאזור מערות ארטה (Coves d'arta) מערכת מערות נפלאה ומרשימה או איזור צוק פורמנטור (Cabo de Formentor) שהוא הנקודה הצפונית ביותר של האי, ומנקודה גבוהה זו ניתן לצפות בכל האי ממעוף הציבור ולקבל נקודת תצפית מרשימה ממרום המגדלור המתמר מעל ראש הצוק שלמרגלותיו נפרש כל הים התיכון במלוא הדרו.

הוסף תגובה

Booking.com