לפני שעולים על המטוס – ביטוח!

בין אריזת התיקים לתכנון המסלול, יש לפנות זמן לבחירת ביטוח נסיעות. לא רבים יודעים, אבל קיים חוק המחייב כל חברת ביטוח למינימום של כיסויים ברכישת ביטוח נסיעות לכל מטרה שהיא. הכיסויים הראשוניים הם בסיסיים ביותר ואם הנוסעים מתכוונים לקיים פעילויות ספורטיביות, או להגיע ליעדים מסויימים, או אם מצבם הבריאותי אינו תקין, יש צורך בביטוחים יעודיים מורחבים.

מחירים של ביטוחי נסיעות אינם גבוהים ולמעשה מהווים את ההוצאה הנמוכה ביותר והם שווים כל שקל (או דולר), שכן קבלת טיפול רפואי בחו"ל ולו יהא הפעוט ביותר, תעלה לנו מאות רבות, אם לא אלפים. הצעות מחיר אטרקטיביות מבטיחות ביטוח בדולר ליום, אבל בכל מקרה חובה לקרוא היטב את הפוליסה המוצעת ולוודא שהסעיפים רלוונטיים למטרות הטיול ולמטיילים, שכן יש מגבלות גיל בחלק מהסעיפים.

ביטוח נסיעות רלוונטי לכל אדם העולה על מטוס. הוא חשוב גם אם עליתם על טיסת ארקיע לאילת ומשם באוטובוס לגבול מצרים. מעבר לסכנות הטרור, הרי שגם במדינה הקרובה ביותר, אפשר להיפגע בתאונת דרכים, ללכת לאיבוד בוואדיות, או חלילה להיפגע בתאונת צלילה. אפשר לרכוש פוליסה המכסה סעיפים כמו צלילות, סקי ופעילויות ספורט אתגרי ואקסטרים, יש גם ביטוח ייעודי לתרמילאים, הכולל כיסוי איתור וחילוץ וכן ביטוחים המיועדים לאנשים במצב בריאותי מסויים, כמו מחלות כרוניות, מחלות לב ואפילו הריון.

רכישת הביטוחים קלה ונוחה ויכולה להתבצע דרך הטלפון או האינטרנט. תוקף הביטוח יהיה מהיום בו אנו עוזבים את הארץ (ולא מהיום בו הגענו לארץ היעד) ועד היו בו אנו שבים, כאשר בכל סוג ביטוח, יש לוודא שהפוליסה כוללת כיסוי עלויות פינוי ואשפוז, תשלום לרופאים, בדיקות וצילומי רנטגן, טיפול נמרץ וניתוחי חירום וכמובן הטסה רפואית בחזרה לארץ.

 

הוסף תגובה