לימה, פרו – Lima

לימה, פרו – Lima

לימה היא בירתה הגדולה של פרו. לימה כיאה לעיר בירה מאכלסת בתוכה מעל 8.5 מליון תושבים והיא הגדולה ביותר בפרו ואף אחת הערים הגדולות ביותר בכל דרום אמריקה. מבחינת המטיילים לימה היא אינה אטרקציה גדולה במיוחד ואין בה אתרים מרשימים במיוחד או טרקים נפלאים מסביבה- להפך היא עיר מתועשת מאוד, גדולה מאוד ועמוסה מאוד באוכלוסיה שחלקה ענייה במיוחד מה שמפתח שכונות מצוקה בהן העוני גואה ובעקבותיו גם הפשע.

מטיילים רבים לא מגיעים בכלל ללימה ומעדיפים להתמקד במקומות היפים, בפארקים הלאומיים ובאזורים אחרים בפרו. "
קוסקו" היא בירת הישראלים הבלתי מעורערת ועל כן רובם נוהרים לשם ומדלגים על הבירה לימה. יחד עם זאת אם כבר "נקלעתם" לאזור, לימה היא עיר מרכזית כיאה לכל עיר בירה ויש בה לא מעט פעילויות תרבותיות כמו גם אטרקציות שונות ומוזיאונים העוסקים בתרבות הפרואנית ומורשת האינקה הנפוצה מאוד ברחבי פרו.

לימה היא גם מרכז אדמיניסטרטיבי ובירוקראטי טוב אם נדרשתם לאיזה משרד ממשלתי, נציגות, שגרירות, משרד נסיעות וכד'. רוב המשרדים הראשיים של כל חברות התעופה הגדולות ממוקמות בלימה מה שהופך את המקום לאידיאלי לשינוי יעדי טיסות, הוצאת כרטיסי טיסה ושאר עיסוקים בירוקרטים מתישים שמוצ'ילירים לא אוהבים להתעסק בהם במהלך הטיול.

בלימה מרכזי קניות רבים ושווקים נהדרים לקניות של הכל ובזול. שוק אחד מפורסם מאוד בקרב המטיילים והוא שוק מאלבינאס (Malvinas) אשר ידוע יותר בכינויו "שוק הגנבים". זהו השוק בו הסחורה היא הזולה ביותר וזאת מהטעם הפשוט שהיא- גנובה. תוכלו להשיג בשוק הכל ואם תאתגרו את המוכרים במשהו שאין להם בבאסטה תראו איך הם "משיגים" לכם את הדברים בזמן אמת. מומלץ לא להגיע לשוק עם תיקים או עם כסף רב בכיסים על מנת שלא תהפכו להיות קורבנות של מוכרי השוק שהם גנבים מצטיינים. ואם כבר כויסתם נסו למצוא את הגניבה באחד הדוכנים- תוכלו לקנות אותה במחיר שווה לכל נפש…

בפרו יש את פארק מזרקות המים הגדול ביותר בעולם שאף שבר את שיא גינס בתור המזרקה הגבוהה ביותר. הפארק המרשים נקרא בשם Parque de la Reseva והביקור בו כולל מופע אור קולי מרשים של מזרקות לגבהים שונים, משחקי תאורה ולייזרים לצלילי מוסיקה נפלאה. אם כבר הגעתם לבקר קפצו לפארק הזה ולא תצטערו.

הפינה הישראלית- פארק יצחק רבין הוא פארק יפה מאוד הממוקם בלימה. הפארק שהוקם בסוף שנות התשעים לאחר הירצחו של יצחק רבין ז"ל מוקדש לו, קרוי על שמו ובמקום תוכלו למצוא פסל של דיוקנו של ראש הממשלה. בפארק מתקיימת פעילות ענפה של מצנחי רחיפה כך שתוכלו לשלב ביקור למען הפטריוטיזם לצד פעילות ספורט אתגרי מהנה ומקצועית.

התחבורה בלימה מורכבת מחברות אוטובוסים מקומיות המקיימות קווים פנימיים בתוך העיר, מומלץ להשתמש גם במוניות- נהגי המוניות הם מורי הדרך הטובים ביותר להתמצאות בלימה ומחירי המוניות לא גבוהים במיוחד. כיאה לבירה, לימה היא מרכז תחבורתי לכל פרו ועל כן אוטובוסים רבים יוצאים מכאן ליעדים נחשבים בפרו ואף מחוצה לה. חברות תיירות רבות מפעילות אוטובוסים ברמות תיירות שונות.

הוסף תגובה