לוס אנג'לס – Los Angeles

לוס אנג'לס – Los Angeles

לוס אנג'לס, "עיר של מלאכים" בספרדית היא העיר השנייה בגודלה בארה"ב. כ"בירת החוף המערבי" הבלתי רשמית מאגדת תחתיה לוס אנג'לס את תעשיית הסרטים המרשימה של הוליווד ופארקי שעשועים מהגדולים והמרהיבים של אמריקה, ביניהם "דיסנילנד" המקורי של קליפורניה ויוניברסל סטודיוז'.

עשירי כוכבי הוליווד חיים באחוזות ענק בברלי-הילס ומספקים עבור התיירים שעות של ציפייה וחיפוש אחר הכוכבים שלרוב ספונים באחוזות המפוארות וחופי רחצה שאלפי שעות צילום הפכו אותם לנודעים, היפים והמצולמים בעולם.

לוס אנג'לס- לא תשאיר אתכם אדישים אליה, היא תסחוף אתכם בסערה למגוון של אטרקציות לא מהעולם הזה… כנסו לעולם של קולנוע ופנטזיה והרשו לעצמכם להפליג עם הדימיון.

לוס אנג'לס- כרטיס ביקור
שם מלא– לוס אנג'לס (ידועה גם בשמה המקוצר: L.A )
מדינה– קליפורניה
מחוז– מחוז לוס אנג'לס
מיקום– העיר הגדולה ביותר בחוף המערבי של ארה"ב (השנייה בגודלה בארה"ב)
אוכלוסייה– 3,849,000 נפש בעיר עצמה (במטרופולין 17,881,000 נפש)
שעון– השעון המקומי בלוס אנג'לס מאחר את שעון ישראל ב- 9 שעות.
אקלים– מזג האוויר בלוס אנג'לס זהה בעונות השנה לאקלים הישראלי. החודשים החמים והיבשים ביותר הם יולי-אוגוסט והחודשים הגשומים והקרים ביותר הם דצמבר-ינואר. העונות המועדפות לביקור בעיר מכאן הן עונות המעבר והקיץ אז חופי הים במיטבם.

לוס אנג'לס- קצת היסטוריה
תחילת ההתיישבות בלוס אנג'לס כמו ברוב שטחי ארצות הברית של היום היו בידי האינדיאנים, שנים רבות לפני הגעתם האירופאים למחוזות רחוקים אלה. האינדיאנים חיו באזור לוס אנג'לס והחוף המערבי אלפי שנים בשקט ובשלווה הקימו את חברותיהם השבטיות והילידיות.

שלווה זו הופרה עם הגעת האדם הלבן לאזורים אלה. לאירופאים לקח הרבה זמן "לגלות" את איזור החוף המערבי של ארה"ב והמגלים הראשונים הגיעו אליו אומנם בסוף המאה ה-16 אך המתיישבים הראשונים התיישבו בו בצורה מאסיבית רק בסוף המאה ה-18. המתיישבים הראשונים היו קבוצת נוצרים מיסיונרים שחיפשו היכן הם יכולים להקים מיסיון נוצרי דרכו יוכלו לסחוף אל הנצרות את כל האינדיאנים השבטיים שחיו באזורים אלה ובחרו להשתקע באזור לוס אנג'לס של היום. קבוצת מיסיונרים אף הקימה את המיסיון הקטן ליד המיסיון הראשי ולו קראו בשם הקצר והקליט- El Pueblo de Nuestra Senora Reina de los Angeles de la Porciuncula בתרגום חופשי מספרדית- "העיר של גברתנו מלכת המלאכים של נהר פורסיונקולה" על שם קדושה נוצרייה שיום הקמת העיר חל ביום המיוחס לה. בהמשך כמובן השם קוצר ונותר רק לוס-אנג'לס.

ההגירה הגדולה של תושבים ללוס-אנג'לס החלה עם קבלת העצמאות של מקסיקו אז המוני מהגרים היגרו ללוס-אנג'לס שם חלמו להתחיל את חייהם מחדש. בנוסף גלי הגירה משמעותי נוסף חל במאה ה-19 לאחר שהתגלו מכרות זהב במדינת קליפורניה מה שהביא אלפי כורים לנסות את מזלם ולהגר אחר החלום להתעשרות קלה ומיידית.

עם גילוי ה"זהב השחור"- הנפט, באזור לוס אנג'לס הגיע אליה גל הגירה נוסף שהמשיך ככל שתנאי המחייה בעיר שופרו ומצבה הסוציו-אקונומי עלה. הממשל האמריקאי שיפר בה רבות את התשתית ומכאן הדרך לצמיחה של האוכלוסייה בקצב מואץ הייתה סלולה.

תעשיית הסרטים והקולנוע של הוליווד, סיפקה אף היא ללוס-אנג'לס דחיפה משמעותית בהתפתחותה כעיר. מהיום בו הוקמו האולפנים הראשונים של תעשיית הסרטים בעיר לא חדלה לוס אנג'לס במרדף אחר התהילה, מנסה להדביק את הקצב המהיר של תעשיית הסרטים והקולנוע המתפתחת במהירות. הוקמו בה אולפנים רבים בזה אחר זה, כוכבים הגיעו אליה ותעשיית הסרטים הסיטה אליה את אורות הזרקורים מערים אחרות בארצות הברית- ובכך הפכה לוס אנג'לס לאחת מבירות התרבות הגדולות והחשובות בעולם, נושאת בפיה את הבשורה על "הדבר החם הבא" בתחום הקולנוע והכוכבים של הוליווד.

לוס אנג'לס- התמצאות
לא פשוט להתמצא בלוס אנג'לס, היא עיר גדולה וסבוכה אשר הלכה והתפתחה במרוצת השנים ולכן היא לא מאורגנת ומתוכננת כמו ניו-יורק לדוגמא המקבילה לה בגודלה בחוף המזרחי. על מנת לעשות סדר בבלגן יש להבחין בין המושגים: "לוס אנג'לס- העיר" המכילה בתוכה את שכונות "בברלי-הילס" והוליווד- מרכז תעשיית הסרטים לבין "מחוז לוס אנג'לס" המכיל ערים מוניציפאליות רבות לאורך המחוז ביניהן גם "לוס אנג'לס" העיר.

ההתמצאות בלוס אנג'לס (העיר) מורכבת מאוד, היא למעשה אסופה של כבישים סבוכים זה בזה אשר התחבורה הציבורית מתקשה לכסות את כולה ביעילות. אם אין לך אוטו ומפה מדויקת של הכבישים (עדיף GPS) יהיה מאוד קשה להסתדר בפלונטר הרחובות העמוס וההגעה להוליווד ולבברלי הילס תחשב למינימום מבצע צבאי.

לוס אנג'לס- לינה
הלינה בלוס אנג'לס לא זולה. ככל שמתקרבים לאזורים ה"זוהרים" יותר של העיר בדגש על בברלי-הילס והוליווד תהיה הלינה יקרה יותר ויותר. עדיף אם כן ללון במלונות המרוחקים יותר מאזור התהילה ולנסוע לביקור באזור "אבק הכוכבים" של הוליווד בתחבורה ציבורית או ברכב השכור דבר שעשוי להיות יעיל וחסכוני הרבה יותר.

לוס אנג'לס- מה לראות ומה לעשות? לוס אנג'לס היא ללא ספק אחת הערים הנוצצות ביותר בארצות הברית ואולי בעולם והאמת שזה לא במקרה. בלוס-אנג'לס פורחת תעשיית הסרטים מהגדולות והמפוארות בעולם. צולמו בלוס אנג'לס יותר סרטים ותוכניות טלוויזיה מבכל מקום אחר בעולם ולכן אין זה פלא שמיטב כוכבי הוליווד מתגוררים בה באחוזות ענק בבברלי-הילס והעיר כולה טבולה באבק של כוכבים. הכוכבים אף טורחים להטביע את חותמם ולא רק במובן המטפורי של המילה אלא פשוטו כמשמעו בשדרת הכוכבים של הוליווד בה מטביעים הכוכבים את דוגמת ידיים בבטון טרי המשובץ בכוכב הקרוי על שמם.

תעשיית הסרטים הפורחת מספקת מאות אתרים נוצצים, פסטיבלי קולנוע מהנוצצים והחשובים בעולם, פארקי שעשועים של דיסנילנד ו"יוניברסל סטודיוז" אולפני קולנוע הפותחים שעריהם ועוד מגוון אטרקציות שיהפכו להיות פסטיבל וחגיגה לילדים צעירים ולצעירים בנפשם.

רצועת החוף המרהיבה של לוס-אנג'לס אף היא מספקת לא מעט רגעי נחת עבור כל מעריצי התוכנית "משמר המפרץ". אל תחיו באשליות שתראו את פמלה אנדרסון מקפצת לה בבגד הים האדום ושומרת עליכם מקרוב, אך בהחלט תוכלו לצפות בעשרות בחורות יפות לבושות חוטיני.

לוס אנג'לס עמוסה בפסטיבלים ואירועים לאורך כל השנה ולכן מומלץ לברר אילו פסטיבלים מתרחשים בתקופת ביקרוכם בעיר (ואל תדאגו.. בטוח שיש אחד כזה לפחות!) שלל אירועי ספורט, ליגות בייסבול ופוטבול מהטובות בארה"ב וכמובן משחקי כדורסל של הקבוצות הטובות ב-NBA יכולים להיות אטרקציה מועדפת עבור חובבי הספורט.

אז מה כדאי לראות?
הוליווד- אזור הכוכבים הנוצץ של הוליווד הוא מרכז תעשיית הסרטים הבלתי מעורר של החוף המערבי בפרט ושל אמריקה בכלל. אומנם היום כבר רוב תעשיית הסרטים אינה ממוקמת באופן פיזי באזור זה אבל נשימה עמוקה לתוך הריאות תוכל להכניס לכם ריח של "אבק כוכבים". האזורים המומלצים לטיול בהוליווד הם כמובן שדרת הכוכבים בה הטביעו טובי כוכבי עולם הקולנוע והבידור את כפות ידיהם או רגליהם ואף חתמו בחתימת ידם בסמוך לכוכב הברונזה המכובד הנושא את שמם. מבנים ארכיטקטוניים של תיאטראות ומבני תרבות המקימים לחיים את עידן תור הזהב של הקולנוע האמריקאי של שנות ה-30 פזורים ברחבי העיר ומשאירים בו ניחוחות קסומים של הקולנוע הקלאסי של פעם.

לצערכם, כוכבי הוליווד לרוב לא מסתובבים ברחובות, הם ספונים בבתיהם או באירועי השקה גדולים ופרמיירות אליהם תתקשו להגיע, אבל תוכלו לראות אותם או לפחות את בובות השעווה שלהם במוזיאון השעווה המצוין של לוס אנג'לס.

אל תחמיצו כמובן את השלט הענק – Hollywood הכתוב באותיות קידוש לבנה כדי שאף אחד לא יפספס על צלע ההר המשקיף אל עיר המפורסמים הנציחו את עצמכם בתמונה היסטורית וטוסו לספר לחבר'ה…

בברלי הילס השכונה של העשירים והמפורסמים בעולם התרבות המוסיקה והקולנוע. בברלי הילס מכילה בתוכה עשרות אחוזות של הגדולים שבכוכבי הקולנוע. תוכלו ללכת ברחובות ולקוות שאולי בטעות תתקלו בגדולי שחקי הקולנוע שבעולם (דבר שלא סביר שיקרה- אבל תמיד אפשר לקוות לטוב…) בכל מקרה תוכלו לעשות "טיול אחוזות" ולראות איך ואיפה גרים כוכבי הקולנוע אותם אתם אוהבים (תוכלו להיעזר במפת בתי הכוכבים שישמחו למכור לכם בכל חנות מזכרות וכך תוכלו לדעת מי גר היכן…)

לאחר "סיור האחוזות" תוכלו לעשות שופינג של חלונות ראווה בבוטיקים וברשתות האופנה המהודרות ברחובות הראשיים של העיר. וכמובן, גם שדירת הדקלים המפורסמת של בברלי-הילס שמצולמת וידועה בזכות הסרט של אדי מרפי "השוטר מבברלי הילס" קיימת.. – נא לא לשכוח לצלם.

דיסנילנד ארץ החלומות המקורית של וולט דיסני הוקמה בלוס-אנג'לס. אחר כך קמו לה פארקים מקבילים בחוף המזרחי ובמגוון אתרים בעולם אך על מנת ליהנות מהפארק המקורי שאין ספק שהוא פאר היצירה המשלב בתוכו פנטזיה, זוהר, חלום כיף והמון דמיון תצטרכו להרחיק עד אנהיים, חצי שעה נסיעה מדאון-טאון לוס אנג'לס. הפארק המאגד תחתיו את כל סיפורי האגדות של דיסני הפך לשם דבר בתעשיית הבידור לילדים. עשרות מתקנים המבוססים על סיפורי האגדות וסרטי דיסני היפים ביותר יקדמו את פניכם, מופעים מרהיבים, טירתה של היפיפייה הנרדמת, דמויות דיסני ברחובות, תהלוכות, זיקוקים ובעיקר במון כיף לכל המשפחה.

"יוניברסל סטודיו'ז" יוניברסל סטודיוז' הם ללא ספק האולפנים הגדולים והמרשימים ביותר בעולם. מוסרטים בהם כבר שנים מיטב הסרטים ושוברי הקופות של המאה ואולי זה המקום הטוב יותר לקוות ולצפות באחד מכוכבי הקולנוע הגדולים מגיעים לעוד יום צילום מפרך של שובר הקופות הבא. אבל גם אם לא תזכו לצפות באחד כזה (ואל תפתחו ציפיות…) פארק יוניברסל הצמוד יספק לכם שעות רבות של כיף אדיר. הפארק שהוא "עיר סרטים" מרהיבה מכיל עשרות מתקנים המבוססים על סרטי האולפנים המפורסמים המהווים אטרקציה מרשימה, מופעי פעלולים קולנועיים, הסברים על איך מצלמים סרטים, מופעי כפילים ותצוגת מיטב התפאורות ואשליות הקולנוע של הסרטים הגדולים בעולם.

דאון-טאון לוס אנג'לס בואו לראות איפה החל כל החלום. האזור של דאון-טאון לוס אנג'לס מכיל מספר מוזיאונים ואף שרידים של ההתיישבות המקומית במקום. הכנסיות הראשונות של המיסיונרים הראשונים שבסה"כ רצו להביא אל הנצרות את האינדיאנים הפרועים והמבנים העתיקים של לפני כמה מאות שנים עדיין עומדים על תילם.  באזור הדאון-טאון תוכלו לבקר גם בשכונות המהגרים של לוס-אנג'לס כמו "ליטל-טוקיו" (טוקיו הקטנה) בה תוכלו גם להרוויח "ביקור" ביפן על הדרך…

חופי הרחצה של לוס-אנג'לס אחרי שתועדו בעשרות סרטים, זכו לעשרות מיתוסים כחופים היפים בעולם עם עשרות שחקנים שרצו עליהם, בילו עליהם, גילו את אהבתם מחדש וגם הצילו טובעים ב"משמר המפרץ" חופי לוס אנג'לס הם ללא ספק מיתוס. החופים המפורסמים בעיר באזור "מאליבו", "סנטה מוניקה" ו"וניס ביץ'" לא תמיד מצליחים לעמוד בציפיות וברושם העצום שהותירו עלינו תעתועי הקולנוע אך ללא ספק יוכלו לספק לכם רצועת חוף יפה נעימה לרחצה של חופים מסודרים וגם מסודרים פחות בהם בעונת הרחצה תוכלו לחזות בגולשים שריריים ובנערות יפות בחוטיני.

הוסף תגובה