לוחה, אקוודור – Loja

לוחה, אקוודור – Loja

לוחה היא העיר הדרומית ביותר באקוודור. היא למעשה בירת מחוז לוחה ונחשבת לאחת הערים הגדולות באקוודור (כיום האוכלוסייה שלה מונה מעל 200,000 איש!). דרומית ללוחה כבר לא תתקלו יותר בערים גדולות אלה רק בנופים היפים של אקוודור וכפרים מסורתיים הפזורים במרחק רב זה מזה. אם לומר את האמת על אף גודלה היחסי, לוחה מתנהגת אף היא באווירה של כפר- העיר מנומנמת, שלווה מאוד, אין לה גינונים של כרך סואן אלא להפך- רחובותיה שלווים, האוכלוסייה בה נעימה ונחמדה, השוק העירוני נעים ולא יותר מידי תיירותי בקיצור חוויה עבור כל מי שמחפש את האוטנטיות שטרם קולקלה על ידי גלי תיירות גדולים.

לוחה נחשבת למרכז המוסיקה המסורתית של אקוודור. מוסיקאים רבים פעילים במקום ותוכלו למצוא בה את סגנונות המוזיקה האתניים המסורתיים של העם באקוודור. זה לא אומר שהמקום הוא גן עדן של חיי לילה עם מסיבות סוערות. העיר הולכת לישון די מוקדם, אבל בשעות היום (בו תושביה עוד ערים) יש בה לא מעט פסטיבלים של מוסיקה ירידים ומעין קונצרטים ברחובות של העיר המנגנים את המוסיקה המקומית.

בערי לוחה פזורים לא מעט פארקים עירוניים לטובת התושבים המקומיים (אבל כמובן גם לכם המטיילים יש מקום). הפארקים מתמלאים בתושבי לוחה היוצאים אליהם לבילוי של פיקניק, שיט באגמים וצפייה בבעלי החיים החיים בהם, בעיקר בשעות אחר הצהריים ובסופי השבוע אז הפארקים עמוסים במיוחד. שווה ביקור גם על מנת לפגוש את האוכלוסייה המקומית וגם כדי לתפוס קצת שקט ושלווה.

מטיילים רבים מגיעים ללוחה בדרכם לחציית הגבול של אקוודור עם פרו. לוחה היא יופי של תחנת מעבר לעצור בה ולאלה שיעדיפו או שפשוט לא ממהרים מומלץ לעצור בה ליום יומיים ולספוג את האווירה של העיר הנחמדה הזו.

התחבורה

אל לוחה יוצאת מהטרמינל הגדול של גוויאקיל במערב אקוודור כמו גם מקיטו הבירה (אוטובוסים אלה עושים נסיעה ארוכה של כמעט 10 שעות!) ניתן להגיע אל לוחה גם בטיסה. שדה תעופה מצוי בפרברי העיר ומקיים קו טיסות אל ומקיטו, הבירה. לוחה היא גם מקום החלפת אוטובוסים טוב על מנת לחצות את הגבול לכיוון פרו. מהתחנה המרכזית בלוחה יוצאים אוטובוסים ליעדים מעבר לגבול עם פרו (כמובן שפעילים גם אוטובוסים מפרו אל לוחה).

הוסף תגובה