לה קורוניה, ספרד

לה קורוניה, ספרד

לה קורוניה, ספרד
בירת פרובינציית קורוניה שבמחוז גליסיה היא עיר נמל גדולה וחשובה בממלכה הספרדית שבעשורים האחרונים הבינה שנמל הוא לא רק לסחורות אלא גם לתיירים. העיר פותחת את שעריה עבור אלפי תיירים הפוקדים אותה, מקדמת את פניהם בשמחה ואהבה גדולה ונהנית ממקומה הנפלא בקודקוד הצפון מערבי של הממלכה הספרדית המשקיף אל מרחביו העצומים של האוקיינוס האטלנטי.

לה קורוניה – כרטיס ביקור
שם: לה קורוניה
מחוז: גליסיה
מדינה: ספרד
שטח: 37 קמ"ר
אוכלוסייה: 244,000 נפש
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: ספרדית

לה קורוניה – מידע כללי
העיר לה קורוניה הממוקמת בצפון מערב ספרד לחופי האוקיינוס האטלנטי היא אחת מערי הנמל החשובות ביותר בספרד לאורך ההיסטוריה המוכרת לנו. העיר שנחשבת לעיר השנייה בגודלה באזור מחוז גליסיה הייתה בעבר גם בירתה של ממלכת גליסיה כולה (לפני איחוד הממלכות תחת ממלכת ספרד המאוחדת). העיר עצמה היא בירת פרובינציית קורוניה. כעיר נמל עיקר העיסוק בה לאורך השנים הייתה תעבורת סחורות ונקודת מוצא של הממלכה הספרדית אל האוקיינוס האטלנטי רחב הידיים. דרך נמל לה קורוניה יוצאה מרבית התוצרת החקלאית של ספרד לארצות השכנות באמצעות סירות ואוניות שונות.

במסגרת תנופת התיירות שמאפיינת את כל ספרד מזה שני עשורים (החל משנות התשעים) גם העיר לה קורוניה נהנית מתחייה תיירותית מחודשת. עיקר התיירות מגיעה אל העיר דרך הים ומבעד לנמל קורוניה הגדול. אוניות תיירים עוגנות בנמל ומביאות אליו תיירים רבים בעיקר בחודשי הקיץ שהם התיירותיים ביותר באזור. המוני תיירים נהנים לבקר ולתייר בעיר הנפלאה, ליהנות מרצועת החוף הגדולה שלה ומאתרי התיירות והמוזיאונים הפזורים ברחבי העיר.

לה קורוניה – מה לראות ומה לעשות?
לה קורוניה לא הייתה עיר תיירותית עד לפני 2 עשורים. על אף חשיבותה הכלכלית כעיר נמל גדולה התיירים הדירו את רגליהם ממנה. כחלק ממהפכת תפיסת התיירות הספרדית החלו לפתח גם את לה קורוניה תוך ניצול יתרונותיה היחסיים כעיר נמל שוקקת ונפלאה וכעיר שבנויה על רצעת חוף נהדרת באזור צפון מערב ספרד.

רצועת החוף הנפלאה של לה קורוניה אטרקטיבית בעיקר בחודשי הקיץ עבור תיירים רבים הבאים לנפוש במלונות שהוקמו בסמוך לרצועת החוף. החופים בעונת הקיץ מלאים בתיירים ותיירות הרוחצים במימיו הנעימים והקרירים של האוקיינוס האטלנטי. החופים המומלצים באזור לה קורוניה הם החופים של אורזן (Orzan) וריאזור (Riazor).

בלה קורוניה נסלל שביל אופניים מיוחד לאורך רצועת החוף מה שמאפשר לחובבי טיולי האופניים והרכיבה לשכור אופניים במקום ולערוך טיול נעים לאורך קו החוף הנפלא. הנופים מרהיבים, האווירה נחמדה ומזג האוויר נעים עם רוחות קרירות המגיעות מכיוון הים.

ברחבי העיר פזורים לא מעט מוזיאונים הפותחים שעריהם בפני תיירים. ניתן לבקר במוזיאון הארכיאולוגיה, מוזיאון "מגדל הרקולס הרומאי" (The Roman Tower Of Hercules) מגדלור גבוה שנבנה בימי הרומאים לפני כ-2000 שנה ועדיין עומד על תילו. האתר המרהיב בעיקר לחובבי ארכיאולוגיה הוכרז על ידי ארגון אונסק"ו מטעם האו"ם כאתר מורשת תרבותית הראוי לשימור.

בעונת הקיץ העיר מתעוררת לחיים גם בלילה וסצנת הבילויים שלה לובשת חג ומקדמת את פניהם של עשרות לפי התיירים הפוקדים את העיר. הפאבים, הבארים והמסעדות נפתחים עם רדת הערב ונשארים פתוחים עד אחרון הלקוחות. מוקדי הבילוי מציעים מסיבות, בילויים ואוכל מהמטבח הספרדי המשובח עבור המוני התיירים. ניתן לצאת לבלות גם באזורי בילוי מסורתיים המנגנים מוזיקה ספרדית מסורתית, מועדוני פלמנקו וכד' אך גם ליהנות מאזורי בילויי מערביים של מועדונים דיסקוטקים ופאבים המשמיעים מוזיקה אירופאית ואמריקאית מוכרת.

 

הוסף תגובה