לה פלמה, ספרד – La Palma

לה פלמה, ספרד – La Palma

האי החמישי בגודלו בארכיפלג האיים הקנאריים שבאוקיינוס האטלנטי פותח את שעריו להמוני המטיילים וההרפתקנים הרוצים ליהנות מנופי בראשית, חופים וולקניים מסעירים וחוויות נפלאות המשלבות טיולים, תרבויות רחוקות, חופים נפלאים וגם לא מעט רומנטיקה של אזורים נידחים ובתוליים.

לה פלמה- כרטיס ביקור
שם: לה פלמה
מדינה: ספרד
מחוז/חבל ארץ: ארכיפלג האיים הקנאריים
שטח: 706 קמ"ר
אוכלוסייה: 86,000 נפש

לה פלמה – מידע כללי
לה פלמה הוא האי הצפון מערבי ביותר מתוך ארכיפלג האיים הקנאריים השייכים מבחינה שלטונית לספרד, אך זוכים ממנה לאוטונומיה כמעט מלאה. האיים ממוקמים באוקיינוס האטלנטי והיא לא פלמה נחשב לחמישי בגודלו מבין כל שבעת איי הארכיפלג. כמו יתר האיים הקנאריים גם האי לה פלמה מאופיין כאי וולקני בו הפעילויות הגעשיות רוחשות לאורך כל ימות השנה. האי עצמו הוא למעשה מעין התרוממות קרקע געשית המתנשאת מתחתית האוקיינוס האטלנטי לגובה של 7 קילומטרים כאשר פסגתו של ההר מבצבצת מעל פני המים והופכת להיות האי הגלוי לעינינו. הטופוגרפיה של האי לה פלמה מושפעת רבות מהיותו הר געש וולקני וכתוצאה מאלפי שנים של פעילות וולקנית ענפה התפתחו בו צורות נוף שונו ומגוונות ההופכות את האי לה פלמה לגן עדן של תיירות, נופים קסומים ופראיים וחופי ים משגעים!

לה פלמה- מה לראות ומה לעשות?
לה פלמה היא ללא ספק יעד תיירותי מועדף בארכיפלג האיים הקנאריים יש הרבה מה לראות וכמובן לבקר בבירת האיים הקנאריים סנטה קרוז דה לה פלמה (Santa Cruz de La Palma) שהאי העיר הגדולה ביותר מבין כל האיים הקנאריים ומכילה גם את שדה התעופה הבינלאומי בו נוחתות טיסות בעיקר מיעדים קרובים.

האי לה פלמה זכה לכינוי הספרדי "לה איסלה בוניטה" שפירושו בעברית: האי היפה. האי מרשים ביופיו ויש המון מה לראות מבחינת נופים ואזורי תיירות נפלאים לטיול. ברחבי האי פזורים לא מעט הרי געש כבויים שיצרו סביבם נופים בזלתיים פראיים הנראים ממש כנופי בראשית כתוצאה מפעילות וולקנית ערה שהתרחשה במקום לאורך מאות ואלפי שנים. כיום ההרים מוקפים ביערות מרהיבים העוטפים את הרי הגעש שמגיחים על אל מבעד לצמרות העצים הגבוהות.

אחת מהשמורות היפות ביותר לביקור בלה פלמה היא ללא ספק שמורת: קלרה דה טבוריינטה. השמורה הממוקמת במרכזו של האי בנויה סביב הר הגעש הנישא במרכזה וכוללת את יער העד הירוק המקיף אותו. ניתן לטפס אל לוע הר הגעש ולתצפת אל תוך לועו הכבוי כיום שעומקו לא פחות מ-1500 מטרים! מנקודת התצפית הגבוהה בסמוך ללוע הר הגעש ניתן לזכות בנקודת תצפית מרהיבה ממעוף הציפור אל כל סביבת האי הקרובה ובימים בהם הראות טובה אף להשקיף למרחקים.

שמורה נוספת היא שמורת הר הגעש סן אנטוניו בה ניתן לראות שורת מכתשים וולקניים מרהיבים שיצר הטבע בעקבות פעילות וולקנית ענפה ומרשימה. ההר הממוקם בקצהו הדרומי של האי פותח הצעה נפלאה לטיול וסיור לאורח חופיו הדרומיים של האי. לכל אורך החופים מגדלים המקומיים גידולי חקלאות שונים ומגוונים בעלי אופי טרופי. סיור בכפרי הדייגים באזור מומלץ אף הוא. כפרים אלו, אשר רוב פרנסתם מושתת באופן מסורתי על חקלאות במבנה ייחודי של טרסות ועל דייג בספינות וסירות דייג זעירות, ידועים בהיותם פסטוראליים ונעימים לטיול ולשיטוט גם ברכב וגם ברגל בתוככי הכפר. האנשים פשוטים ומסורתיים אך מאוד מסבירי פנים.

בבירת האיים הקנאריים סנטה קרוז דה לה פלמה ניתן לסייר וליהנות מסגנון הבנייה היפה שבה. הסגנון כמובן הוא סגנון קולוניאליסטי טיפוסי. מאז כבשו הספרדים את האיים הקנאריים הם עשו בהם כשלהם ולכן בנו ופתחו אותו באורך ספרדי ואירופאי מאוד על כל המשתמע מכך. ברחבי סנטה קרוז פרוסות כיכרות יפות, כנסיות, בתים קולוניאליסטיים עתיקים ואפילו שחזור נאמן למקור של ה"סנטה מריה" ספינתו של כריסטופר קולומבוס שבין יתר גילוייו המפורסמים גם אחראי על חשיפתם של האיים הקנאריים ושיוכם לממלכה הספרדית.

העיר הבנויה בצידו המזרחי של האי נפרשת לאורך חופיו המזרחיים של האוקיינוס האטלנטי דבר שמאפשר טיול לאורך הטיילת המזרחית הנפלאה המשקיפה אל מרחביו העצומים של האוקיינוס האטלנטי שבו כוח ועוצמה רבים. תיירים אוהבים ליהנות משהייה וטיול לאורך הטיילת והתרשומות מכוחות הגלים של האוקיינוס והיותו אינסופי.

באזור סנטה קרוז מומלץ לבקר גם ביער הגשם לוס טילוס (Los Tilos) יער הגשם הטרופי המצוי לא הרחק מאזור הבירה תחום כשמורת טבע נפלאה עם עצים טרופיים ענקיים. היער הסבוך העשיר בצמחייה ייחודית ובעלי חיים מספק אטרקציה נפלאה לחובבי הטבע והזדמנות נהדרת לראות מהו יער טרופי אמיתי במיטבו.

שמורה נוספת המומלצת מאוד לסיור היא שמורת סלדרה דה טאבוריינטה. (Caldera de Taburiente National Park) השמורה הממוקמת במערבו של האי לה פלמה. האי שכאמור הוא המערבי ביותר מבין ארכיפלג האיים הקנאריים גובל במרחביו העצומים של האוקיינוס מה שהופך אותו למקום אולטימטיבי עבור חובבי הצפייה בכוכבים. ברחבי השמורה קיים אחד ממצפי הכוכבים הגדולים והמפורסמים בעולם. המצפה המכונה רוק דה לוס מוצ'אצ'וס (Roque de los Muchachose Observatory) מכיל המון טלסקופים בגדלים ובעוצמות שונות ומאפשר למבקרים בו לחזות בכוכבים הפרוסים וזוהרים ברקיע במלוא אורם הנפלא. זהו המקום הנפלא ביותר באזור לחזות במטאורים וכוכבים נופלים ולכן מומלץ להכין מראש הרבה משאלות!

 

הוסף תגובה