יוסטון, טקסס (ארצות הברת) – Houston

יוסטון, טקסס (ארצות הברת) – Houston

יוסטון, עיר טקסנית בלב המדבריות הצחיחות של טקסס היא אחת מארבעת הערים הגדולות בארצות הברית. כמרכז תחבורתי ומטרופוליני חשוב, יוסטון מציעה מגוון חוויות ואטרקציות לכל המשפחה והכל באווירה של קאו-בוי עם ניחוחות של מערב פרוע…

יוסטון – כרטיס ביקור
שם: יוסטון
מדינה: טקסס
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 1,558 קמ"ר
אוכלוסייה: 2,231,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית
שעון: השעון המקומי ביוסטון מאחר את שעון ישראל ב-8 שעות.

יוסטון – מידע כללי
יוסטון, השוכנת במדינת טקסס הדרומית היא העיר הרביעית בגדולה בארצות הברית והעיר הגדולה ביותר בטקסס. היא מהווה מרכז מטרופוליני חשוב בטקסס אשר מדורג כשישי בגודלו בארצות הברית כולה. העיר הממוקמת בדרום מזרחה של טקסס מתפרשת על שטח עצום , בנייתה הייתה ללא הגבלות של מקום בתכנון המקורי מה שגרם לה להתפרש ולחלוש על שטחים עצומים המקשה מאוד על ההתמצאות והניווט ברחבי העיר. העיר תוססת ושוקקת בעבר הייתה מקום מושבם של אילי נפט אשר חיפשו כאן את הזהב השחור. כיום העיר כבר התרחבה וגדלה והתפתחו בה מגוון תעשיות בתחומי הייצור, האנרגיה , האווירונאוטיקה כמו גם תרבות תוססת ופורחת.

יוסטון התמצאות
ההתמצאות ביוסטון לא פשוטה, העיר רחבת הידיים מתפרשת על שטח עצום, כמו גם המטרופולין של יוסטון הנפרש על פני שטח עצום עוד יותר. אל תרגישו רע עם עצמכם אם תתקשו לנווט כאן. תיירים ומקומיים לוקים כאן באותה תסמונת של תחושת בלבול וחוסר יכולת להתמצא במרחביה העצומים של העיר.

יוסטון שטוחה מאוד, רוב אדמתה מישורית לחלוטין כיאה לעיר הממוקמת בלב הנוף המדברי והצחיח של מדבריות טקסס. רחובותיה של יוסטון ארוגים בשתי וערב כמו מרבית הערים הגדולות בארצות הברית מה שמאפשר לנסות ולמצוא את מיקומכם על ידי הצטלבות שדרות אורכיות עם רחובות רוחביים.

אזור דאונטאון יוסטון הוא מרכז העסקים הפיננסי של העיר, בשל החום הרב תוכלו להסתייע במערכת המנהרות התת קרקעיות המחברות ומקשרות את מגדלי העסקים וגורדי השחקים של האזור. זו אחת הסיבות מדוע בצוהרי היום החמים לא תראו כמעט אף אחד הולך ומטגן עצמו בשמש היוקדת- כל הדאונטאון של יוסטון מתנהל מתחת לפני הקרקע.

שכונת מונטרוז (Monterose) הממוקמת דרום מערבית לדאונטאון היא הרובע ההומו-לסבי של יוסטון ואילו רובע המוזיאונים (Museum District) ממוקם אף היא מדרום מערב לדאונטאון.

יוסטון – תחבורה
התחבורה ביוסטון מתבססת בעיקרה על רכבים פרטיים. בגלל המרחבים העצומים של העיר לא נבנתה כאן רכבת תחתית ורוב התושבים נוסעים כאן במכוניות פרטיות. עומסי התנועה סבירים ביותר, וברוב המקומות יש חנייה בחינם ובשפע. יחד עם זאת למחפשים אמצעי תחבורה ציבוריים ניתן להיעזר ברשת האוטובוסים המקומית המכונה Metro. האוטובוסים המרושתים בצורה טובה ונוסעים לעשרות יעדים ביוסטון וסביבתה עובדים במהלך השבוע בעוד בסופי השבוע התחבורה הציבורית מצומצמת יותר.

שדרה התעופה הבינלאומי של יוסטון הוא שדה התעופה ג'ורג' בוש, נשיא ארצות הברית וגיבור טקסני מקומי. שדה התעופה העצום הוא גם שדה התעופה המרכזי של חברת קונטיננטל מה שהופך את יוסטון לתחנת מעבר ולעצירות ביניים של רוב טיסות קונטיננטל מרחבי ארצות הברית והעולם לכיוון דרום אמריקה ומרכזה.

יוסטון – מה לראות ומה לעשות?
דאונטאון יוסטון (Downtown Houston)- אזור הדאונטאון של יוסטון הוא מרכז העיר עבור התושבים המקומיים. אם לומר את האמת האזור די משעמם עבור תיירים, אך אין ספק שבעבור תושביה של העיר זהו מרכז העסקים הפיננסי. המקום עמוס בהמון מגדלי משרדים וגורדי שחקים אליהם מגיעים ברכבים ובתחבורה ציבורית רוב תושבי יוסטון העובדים ברובע זה. עקב החום הגדול התפתחה מערכת של מנהרות מסועפת המקשרת את כל הבניינים ומרכזי העסקים, כך שרוב החיים של האזור מתקיימים מתחת לאדמה בתעלות הממוזגות הרחק ממזג האוויר הלוהט השורר על מדרכות העיר. בעולם התת קרקעי של דאונטאון יוסטון ישנם עשרות בתי עסק ומסעדות. אין מדובר במקום תיירותי קלאסי, אך ניתן לעשות כאן סיבוב…

רובע המוזיאונים (Museum District)- רובע המוזיאונים של יוסטון שוכן דרומית מערבית לאזור הדאונטאון ומאגד תחתיו את כל המוזיאונים ופנינות התרבות המקומיות. אזור המוזיאונים הוא הרובע הישן והקלאסי יותר של יוסטון, תוכלו לחוש באווירה אחרת של בתים עתיקים ויפים, עצים גדולים שהשנים ניכרות בהם המצלים על המדרכות ופינות חמד בהן בדרך כלל תוכלו למצוא בתי קפה ומסעדות חביבות. המוזיאונים המוכרים באזור הם בעיקר המוזיאון לאומנויות יפות (Museum of Fine Arts) שנוסד בראשית המאה ה-20 חוגג בימים אלה כ-100 שנים להיווסדו. הוא אוצר בתוכו עשרות רבות של יצירות אומנות של בני המקום בתחומי הציור והפיסול. מוזיאון האומנויות בנות זמננו(Contemporary Arts Museum), הוא מוזיאון לתצוגות מתחלפות המציג אומנויות עכשוויות במגוון תחומים. מוזיאון חשוב נוסף באזור הוא מוזיאון השואה של יוסטון (Holocaust Museum) המוזיאון מתאר את שואת יהודי אירופה במגוון אמצעי מולטימדיה מתקדמים. המוזיאון חדש יחסית ונפתח בסוף שנות התשעים, כך שהושם בו דגש על העיצוב, ההמחשה והעברת המסר בטכנולוגיות מודרניות המשלבות אור, קול וחוויה רב חושית.

מוזיאון הילדים של יוסטון (Children's Museum OF Houston)- הנה לכם אטרקציה נפלאה לכל המשפחה לבילוי ביוסטון. מוזיאון הילדים הממוקם ברובע המוזיאונים בעיר הוא אטרקציה נהדרת. יש כאן עשרות רבות של מוצגים המזמינים את הילדים לגעת, למשש לבחון ולהתנסות בעצמם. תוכלו לקחת את ילדיכם ולגלות איתם עולם שלם של מראות, הרפתקאות וחווית לימודיות, מאתגרות ומהנות. הכל כמובן צבעוני ומלא חיוכים והפתעות- מומלץ!

מרכז החלל של נאס"א על שם ג'ונסון (Johnson Space Center)- מרכז החלל של נאס"א על שם ג'ונסון הממוקם ביוסטון הוא למעשה בסיס האימונים וההיערכות של נאס"א לקראת שיגורי מעבורות החלל והאסטרונאוטים במסגרת חקר כדור הארץ והחלל. מרכז החלל ביוסטון הממוקם כשלושים קילומטרים מאזור הדאונטאון הוא למעשה מגרש המחשקים של נאס"א וכאן הכל קורה. מרכז המבקרים של מרכז החלל על שם ג'ונסון קרוי בשם "מרכז החלל של יוסטון" (Space Center Houston) ודומה יותר לפארק שעשועים עתידני ענק הפותח את שעריו למאות המבקרים הגודשים אותו מידי יום ובאים ללמוד על פעילותה של נאס"א ועל חקר היקום והחלל. תכלו לחוות כאן חוויות עוצרות נשימה, לטעום קצת מחוויות האסטרונאוטים בחקר כוכבים ועולמות רחוקים ולחזור הביתה מלאי חלומות והשראה.

פארק הרמן (Herman Park)- פארק הרמן הוא הריאה הירוקה של יוסטון. במרחק של קילומטרים ספורים מאזור הדאונטאון שוכן פארק עצום רחב ידיים המתפרש על שטח של למעלה מ-1600 דונמים של צמחייה מיוערת. בכניסה תוכלו לראות פסל ענק בדמותו של סם יוסטון שהיה ממייסדי העיר אשר יקבל פניכם בשערי הגן. לאחר מכן תוכלו לטייל להנאתכם בין העצים המספקים פסק זמן משגרת החיים במזג האוויר הלוהט של יוסטון. בפארק מזג האוויר ממוזג יותר ונוח. בין שלל האטרקציות בפארק תוכלו למצוא את גן החיות של יוסטון המכיל עשרות זנים ומינים של בעלי חיים החל מאריות וכלה בציפורים טרופיות וגורילות. מוזיאון הטבע המצוי אף הוא בתוככי הפארק מכיל מגוון אטרקציות שהחשובה והמרהיבה בהן הוא מרכז קוקרל לפרפרים (Cockrell Butterfly Center)- מרכז הפרפרים הוא מבנה עצום מימדים בן 3 קומות המכיל אוכלוסייה של עשרות אלפי פרפרים ממינים וזנים שונים. החוויה של סיור במתחם כשמסביבכם עפים מאות ואלפי פרפרים צבעוניים הן חוויה מרהיבה ומרגשת לילדים ולכל המשפחה!

מונטרוז (Montrose)- מרכז החיים ההומו-לסביים של יוסטון שוכן באזור מונטרוז מספר גושי ביניים דרום מערבית לדאונטאון. השכונה מאכלסת את רוב הסצנה ההומו-לסבית המקומית, אך שיטוט בה מהווה חוויה מרהיבה של צבעים, ססגוניות ומפגש עם המוני צעירים שמחים מלאי אנרגיה והורמונים. בתי העסק כאן הם לרוב צעירים ותוססים. תוכלו למצוא כאן מגוון מועדונים, פאבים, ברים מכוני קעקועים חנויות מוסיקה ומרכזי בילוי אחרים. כמובן שכולם יצבעו בצבעי הקשת ודגלי הגאווה,אך גם מי שאינו נמנה עם חברי הקהילה יוכל למצוא כאן לא מעט אטרקציות ומקומות בילוי חביבים. חוויה ססגונית ונהדרת!

 


הוסף תגובה