צילום: Andreas Routsias

יוון נחשבת לאחד מהיעדים הפופולאריים ביותר עבור ישראלים לחופשה עם ילדים, עד כדי כך שאלפי משפחות בוחרות לטוס שנה אחר שנה ליוון, לעתים אפילו לאותו מקום בדיוק. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות ביניהן החופים המדהימים, מלונות מפנקים, מגוון של פארקים ופעילויות מים, גני חיות, מוזיאונים לילדים, אוכל טוב, מחירים זולים בהשוואה ליעדים אחרים באירופה וכמובן הקרבה לישראל שבזכותה הטיסה לשם קצרה ונעימה גם כשטסים עם ילדים. יוון מתאימה לטיול או לנופש עם ילדים בכל גיל, בין אם ילדיכם בני מספר חודשים או כבר בגילאי העשרה, ליוון יש הרבה מאוד מה להציע ובאמת שמכל היעדים האפשריים לחופשה עם ילדים יוון תופסת מקום טוב בראש הרשימה.

סוגי טיולים ביוון עם ילדים

ניתן לחלק את טיולי המשפחות ליוון לשני סוגים עיקריים. נופש באיי יוון שזה כמובן סוג הנופש הפופולארי ביותר והמתאים ביותר למשפחה עם ילדים. מלונות ורזורטים מפנקים עם מגוון פעילויות ותעסוקה לילדים (וגם כמובן לכם ההורים) איים רבים כגון כרתים, רודוס, קורפו ועוד מציעים מגוון של ריזורטים המיועדים לנופש משפחתי ומציעים חדרים משפחתיים נוחים, בריכות ילדים, משחקיות ואפילו שירותי בייביסיטר.

סוג נוסף של טיולים שלאחרונה תופס פופולאריות בקרב משפחות ישראליות הוא טיול ביוון היבשתית כאשר היעדים הפופולאריים ביותר הם חצי האי פליון והפלופונס תוך מעבר בערים כמו אתונה או סלוניקי. סוג כזה של טיול הוא אמנם שונה אך עדיין קיימים קווי דמיון בינו לבין נופש באיים שכן גם באזורים אלה תמצאו חופים מדהימים, רזורטים מפנקים ומגוון פעילויות לכם ולילדיכם אך האופי יהיה יותר "טיולי" כלומר תעברו יותר ממקום למקום, תטעמו אוכל יווני מגוון ותחוו את התרבות היוונית האותנטית. קחו בחשבון שטיול ביוון היבשתית לטעמי דורש קצת יותר זמן אם זמן אידיאלי לנופש באיים הוא בדרך בין שלושה לחמישה ימים, אז ביוון היבשתית הייתי אומר שזמן אידיאלי לטיול הוא בין שבוע לעשרה ימים, ומצריך רכב שכור שאותו מומלץ לשכור בשדה התעופה לאחר הנחיתה מהארץ. לעומת זאת המחירים ביוון עצמה בדרך כלל זולים יותר מאשר באיים המתוירים. אפשר לסכם בזה ששני סוגי הטיולים הם מהנים ומפנקים וסגנון הטיול שתבחרו תלוי באופי וברמת האנרגיה שלכם ושל ילדיכם.

מה לקחת לטיול משפחתי ביוון

יוון היא מדינה אירופאית מודרנית וכמעט בכל מקום שתהיו תמצאו את כל מה שאתם צריכים. כמובן שטיול עם ילדים, לכל מקום שתבחרו, דורש היערכות שונה מבחינת האריזה והדברים שתקחו איתכם. לאלה מכם שמטיילים עם קטנטנים, כמובן שמומלץ לקחת עגלה קלת משקל דוגמת YOYO שחברות תעופה רבות מאפשרות עליה איתה למטוס. בנוסף הייתי ממליץ לקחת טאבלט או מכשיר DVD נייד עם סרטים, חוברות צביעה וספרים שיוכלו להעסיק את הילדים בזמן הטיסה או הנסיעה ברכב. שימו לב שבאזורי החוף ביוון קיימות לרוב חנויות בהן תוכלו לקנות צעצועים לים כמו דלי וכלי חפירה, גלגל, מצופים סירה מתנפחת ועוד במחירים זולים בהשוואה לארץ ולכן הייתי ממליץ לא לקחת איתכם את הדברים האלה אלא לרכוש אותם שם. מומלץ ביותר להצטייד במעט חטיפים לטיסה ולנסיעות הארוכות ברכב שיספקו את הרעב של הילדים (וגם שלכם..)

מזג האוויר ביוון

מזג האוויר ביוון הוא ים תיכוני קלאסי הדומה ברובו למזג האוויר בישראל, אולם החורף ועונות המעבר מעט יותר קרים, ואזורים שונים ביוון מתאפיינים באקלים משתנה. באופן כללי ניתן לקבוע שהזמן הנעים ביותר לביקור ביוון הוא בחודשים מאי-יוני וגם ספטמבר – אוקטובר, אולם במידה והינכם מתכננים נופש באחד מאיי יוון הזמן הטוב ביותר מבחינת מזג אוויר יהיה בחודשים יולי – אוגוסט שהם החמים ביותר והמתאימים ביותר לנופש באיים.

אוכל ביוון

האוכל היווני הוא אוכל ים תיכוני קלאסי המציע מגוון מנות ברובן פשוטות המתאימות מאוד לטעם הישראלי. הסלט היווני הקלאסי הוא מנה חובה כמעט בכל ארוחה לצד ציזיקי ושיפודי הסופלאקי הידועים, הדגים ומאכלי הים. באזורים המתויירים קיימות מגוון מסעדות המותאמות לתיירים עם ילדים ומציעות אוכל שילדים אוהבים כגון קציצות, נקניקיות, פסטות מסוגים שונים וכמובן פיצות. ברזורטים ובמלונות  השונים באיים מגישים ארוחות מפנקות ועשירות בהרבה מהם קיים אזור שלם בו תמצאו מנות מיוחדות וקינוחים לילדים, גם על שפת הבריכה ובחופי הים השונים תמצאו בקלות מגוון מסעדות וטברנות המגישות אוכל מגוון המתאים לילדים.

לסיכום אני חושב שניתן לקבוע בוודאות שיוון נחשבת ליעד מועדף לנופש או טיול משפחתי על ידי משפחות ישראליות רבות ובכלל משפחות תיירים המגיעות לשם מכל רחבי אירופה ואף ממקומות רחוקים יותר בעולם ונהנות מחופשה לא יקרה אך מפנקת, מחופים מדהימים, אוכל מצויין ושלל פעילויות ואטרקציות המתאימות למשפחות בכלל ולילדים בפרט.

הוסף תגובה

Booking.com