טרק אזאנגטה, פרו – Ausangate

טרק אזאנגטה, פרו – Ausangate

טרק האזאנגטה הוא אחד הטרקים המפורסמים ביותר בפרו בכלל ובאזור קוסקו בפרט. ישראלים רבים לא מוותרים על הטרק הזה ויוצאים אליו מאחת מסוכנויות המטיילים הרבות המציעות אותו באזור קוסקו. לא תוכלו לפספס את הטרק הזה, שמו יזעק אליכם מכל סוכנות טיולים ורוב הסיכויים שההוסטל בו תלונו בקוסקו מארגן בעצמו טיולים מאורגנים לטרק אזאנגטה.

הטרק המקסים הזה משלב נופים עוצרי נשימה באווירה מיוחדת, בגבהים העצומים של אזור קוסקו והכי חשוב מבלי לערב הליכה רבה מידי מאחר ורוב הטרק נערך על חמורים, לאמות או אלפקות (יש מספר סוכנויות שאף מציעות מסע על גבי סוסים לטרק האזאנגטה).

הטרק עצמו אורך בין ארבעה ימים לבין שבוע (תלוי באורך ובאופי המסלול שתבחרו) הוא מתקיים כולו ברכס הרים מרשים שנקרא Cordillera Vilcanota. רכס ההרים הזה מורכב משרשרת הרים גבוהים אשר הגבוה והנישא ביותר הוא הר האזאנטגה שפסגתו מתנשאת לרום של כ- 6,300 מטרים. הטרק עובר בין הנופים ההררים המושלגים לבין מעיינות חמים ולגונות נסתרות. בדרך חולפים על פני נופים עוצרי נשימה של ההרים המושלגים עם בעלי החיים האופייניים לאזור כמו עדרי האלפאקות ונשרי הקונדור הענקיים החגים מעל.

הלינה לאורך הטראק היא בחלק מהמקומות בבקתות עץ (לא משהו מפואר במיוחד, תתכוננו…) ובחלק מהמקומות באוהלים. בגלל הגבהים מומלץ להצטייד בבגדים חמים כי הטמפרטורות צונחות לעת ערב כמו כן למי שמועד לחלות במחלות גבהים יש להצטייד בתרופות המתאימות בטרם תצאו לטיול.

סוכנויות רבות מציעות את טרק האזאנטגה ביניהן גם לא מעט סוכנויות טיולים מקומיות שנמצאות בידיים ישראליות. מומלץ להתעניין בסוכנויות אלה למרות שלא תמיד המחיר שלהם יהיה האטרקטיבי ביותר.

הוסף תגובה