טסקו, מקסיקו- Taxco

טסקו, מקסיקו- Taxco

טסקו היא אחת הערים הקטנות והיפות בחוף מהערבי של מקסיקו. היא נחשבת לעיירת הכסף (המתכת) של מקסיקו. העיר כולה בנויה על צלע הר ולידה ממוקמים מכרות כסף רבים שכיום כבר כמעט מרוקנים לחלוטין ממחצבים עקב תהליך חציבה מואץ שהיה בהם בשנים האחרונות, אך עדיין טסקו נחשבת לאחד האזורים הטובים ביותר במקסיקו לקנות כלים ותכשיטים מכסף. כאן תוכלו לקנות כלי כסף ותכשיטי כסף במחירים זולים הרבה יותר מכל מקום אחר ברחבי מקסיקו.

תיירות חוץ כמעט שלא תראו פה בכלל. רוב התיירים בטסקו הם מקסיקניים שבאים אל העיירה לתקופות קצרות בעיקר על מנת לרכוש כלי כסף ותכשיטים.

העיר הבנויה כאמור על צלע הר בנויה כמבוך של סמטאות צרות ופתלתלות המסובכות ומפותלות זו בזו. מזל שהעיר אינה גדולה ועל כן לא קשה במיוחד להתמצא בה- אם כי יש בכך אתגר קל.

ליבת העיר היא אזור הסוקואלו- כיכר בורדה. אזור זה נחשב מרכז העיירה ועל כן כל החנויות הפזורות סביבו יהיו מעט יקרות יותר מהחנויות המוכרות את אותם מוצרים ותכשיטי כסף אשר מרוחקות מעט. אל תשכחו להתמקח על המחיר כי כל המחירים הם בגדר הצעה בלבד והסוחרים ירדו במחיר, ויעשו כמעט הכל בכדי שתקנו את הסחורה שלהם.

מקומות שכדאי לראות בטסקו- כל אזור הסוקואלו של כיכר בורדה יפה במיוחד, הרכבת המצוי בכניסה לעיר מאפשר נסיעה וטיפוס במעלה ההר משם יש תצפית יפה על כל העיר, כנסיית סנטה פריסקה הבנויה בסגנון הבארוק ונתרמה לעיר על ידי דון חוזה דה לה בורדה (על שמו קרויה גם הכיכר המרכזית). בורדה היה למעשה בעל המכרות העשיר ביותר בטסקו והיה ידוע ביושרו ויחסו הטוב לילידים שעבדו במכרותיו. כמתנה לעיר תרם מתוך הונו האישי את הכנסייה שעומדת בלב טסקו כבר מאז המאה ה-18. אם תעפילו למעלה ההר עליו בנויה טסקו- בנקודת התצפית הטובה ביותר תוכלו להיתקל בפסלו של ישו אשר גם הום, כמוכם, צופה אל העיר ומברך אותה לחיים טובים ולשלום.

תחבורה– בתוך טסקו אין צורך בכלי רכב. העיירה קטנה מאוד ופרט לעובדה שאין בה מדרכות מאוד פשוט ללכת ברגל כמעט לכל מקום. התחנה המרכזית הקטנה של טסקו מרכזת את האוטובוסים המגיעים אליה בעיקר ממקסיקו סיטי (נסיעה של כ-שעתיים וחצי) ומאקפולקו (נסיעה של כ-4 שעות).

הוסף תגובה