טוקיו, יפן – Tokyo

טוקיו, יפן – Tokyo

טוקיו בירתה של יפן היא ללא ספק מהיפות שבבירות המזרח הרחוק. מצד אחד התפתחה במהירות ונמצאת בתנופת מודרניזציה מתמדת- גורדי שחקים, קניונים, כבישים סואנים ומחלפים ענקיים ומאידך משמרת את התרבות היפנית המסורתית- בתי עץ קטנים, חנויות לממכר קימונו בקרן רחוב ומסעדות קטנות וצנועות המגישות אוכל יפני מסורתי- כזוהי טוקיו, עיר של ניגודים: ישן וחדש מעורבבים בעיר שבה קצב החיים מהיר ולא עוצר לרגע.

טוקיו- כרטיס ביקור

שם: טוקיו
מדינה: יפן
אוכלוסיה: 8,704,000
שטח: 2,180 קמ"ר
מטבע: ין יפני
אקלים: העונה הטובה ביותר לביקור בטוקיו הוא בעונות המעבר: באביב (מרץ-מאי) או בסתיו (ספטמבר-נובמבר). עונות המעבר הן העונות בהן הטמפרטורה נוחה ביותר, השמיים בהירים ומשקעים לא יורדים כמעט בכלל. כמו כן הפריחה באביב והשלכת בסתיו עושות את הטבע ביפן למראה קסום שאתם ממש לא רוצים לפספס.
תחבורה: התחבורה בטוקיו היא מהטובות והיעילות בעולם. שדות התעופה הבינלאומיים של העיר ממוקמים מחוצה לה ומקושרים ע"י קווי הרכבת של טוקיו שהם עורק הנשימה המרכזי של העיר. הרכבות (העיליות והתחתיות) הן ללא ספק אמצעי החבורה היעיל ביותר בעיר המחלץ את המטייל בה מעומסי התנועה הנוראיים שפוקדים אותה לאורך כל היום. הרכבות התחתיות, המשתייכות לשתי חברות נפרדות, מרושתות בצורה מיטבית, כך שניתן להגיע במהירות וביעלות לכל פינה בעיר.
עלויות: טוקיו היא עיר יקרה מאוד. נחשבת לאחת הערים היקרות בעולם (אם לא היקרה בהן). עלויות המחייה כאן גבוהות והלינה אף יותר. נסו למצוא לעצמכם מלון נחמד (לא מפואר מידי) וכך תוכלו לחיות במחירים סבירים אך גבוהים מן הממוצע וגבוהים הרבה יותר מעליות המחייה והלינה במדינות השכנות.

טוקיו- התמצאות

טוקיו ממוקמת על אי, כמו כל יפן למעשה. היא נמצאת בחלק הצפון מערבי של מפרץ טוקיו לחופו של האוקיינוס השקט. העיר המרכזית נמצאת על האי המרכזי של יפן בעוד בתחום שיפוטה מצויים איים קטנים הפרוסים למרחק של 1300 ק"מ ומנוהלים ככפרים השייכים למטרופולין טוקיו.

העיר טוקיו עצמה מחולקת ל- 23 רבעים המנוהלים באופן עצמאי ע"י עירייה עצמאית הכפופה לעירייה של מטרופולין טוקיו המאגדת את כל הרבעים תחתיה. טוקיו ענקית, המונח "מרכז טוקיו" חולש על פני למעלה מ- 600 קמ"ר ועל כן ההתמצאות בה לא פשוטה. יחד עם זאת בזכות התחבורה היעילה תוכלו לעבור מאתר לאתר כאשר לרוב אתרי התיירות המרכזיים יש תחנת רכבת ממש בפתחם ועל כן לא קשה מידי להגיע ולהתמצא. רוב אתרי התיירות מרוכזים סביב קו הרכבת המעגלי של מרכז העיר- ((JR Yamanote Line או בתחומו. העיר עצמה מחולקת לשני חלקים מרכזיים: אזור הקניות ומרכז העסקים והבילויים של טוקיו (האזור המתויר) הנמצא ממערב למתחם הקניות המרכזי גינזה (Ginza) והחלק האורבני יותר בו מתגוררים רוב תושבי טוקיו המצוי במזרח (ולשם רוב התיירים כלל לא מגיעים).

טוקיו- דברים שאסור לפספס.

ארמון הקיסר (Imperial Palace)- ארמון הקיסר הנמצא במרכז טוקיו ומוקף בשלושה גני ופארקים ירוקים שהם ללא ספק הפינה הירוקה הטבעית היפה ביותר בתוך הכרך היפני הסואן. בארמון מתגוררים קיסרי יפן השולטים בה באופן מסורתי מזה מאות שנים. הארמון הנוכחי הוא חדש, בנייתו הסתיימה בשנת 1968 לאחר שקודמו נהרס קליל במהלך מלחמת העולם השנייה. סביב הארמון ניטעו גנים טבעיים נפלאים אשר פתוחים לקהל הרחב והיפנים מנצלים זאת ואוהבים מאוד לבלות שם את זמנם הפנוי. בעונת הפריחה (בעיקר באביב) מתעוררים עצי הדובדבן משנת החורף שלהם ופורחים במלוא תפארתם- זוהי למעשה התקופה היפה ביותר של הגנים הללו- אז הם לובשים צבעי חג והמראות בהם פשוט עוצרי נשימה.

מרכז שיבויה (Shibuya)- אזור שיבויה הוא אזור הצעירים של טוקיו. מכאן יוצאת המילה האחרונה בתחום הטרדנים העכשוויים של טוקיו ולעיתים של העולם כולו. במרכז הבנוי כמובן בהידור וברוח המאה ה-21 עם מסכי וידאו ואורות מנצנצים תוכלו למצוא את חנויות האופנה והבוטיקים הנחשבים ביותר ביפן, מעצבי העל מציבים בחלונות הראווה את המילה אחרונה בתחום האופנה: עיצובים גרנדיוזיים, מוזרים וחלליים ניבטים מכל חלון. באזור יש לא מעט אזורי בילויים ובתי קפה. זה המקום לראות את הצעירים (והצעירות!) של טוקיו יוצאים לבלות וליהנות בפאבים ובמועדונים הנמצאים באזור.

אזור גינזה (Ginza)- אזור גינזה הוא אזור הקניות החשוב והגדול ביותר בטוקיו. הוא מורכב מלא פחות מ-400 גלריות המוכרות הכל מכל כל! תוכלו להסתובב כאן שעות וליהנות מכל מה שלענקיות הטכנולוגיה, האופנה, ההנעלה ועוד יש להציע לכם. כמובן שמחירים מרקיעי שחקים וזהו אזור הקניות היקר ביותר בטוקיו, אך בכל מקרה נעים להסתובב כאן ולהביט בחלונות הראווה. בסופי השבוע הרחוב המרכזי בגינזה נסגר לתנועה והופך למדרחוב ענק ואלו השעות היפות והמומלצות ביותר לבקר במקום.

דיסנילנד טוקיו- (Disneyland Tokyo)- אם הרחקתם עד טוקיו וטרם ביקרתם באחת ממלכותיו של וולט דיסני מסביב לעולם (וגם אם כבר חרשתם אותם שוב ושוב) דיסנילנד טוקיו היה אטרקציה נפלאה לכל המשפחה. האח האסייתי של קבוצת עולמות דיסני היא העתק מוצלח למידי של פארקי דיסני בארה"ב. יש כאן שורה של אטרקציות לכל המשפחה: מתקנים ברוח סרטי דיסני, טירת היפיפייה הנרדמת, בובות דיסני, מצעדים, רכבות הרים וכל מה שילדים (ומבוגרים שטרם התבגרו) אוהבים. הביקור בדיסנילנד טוקיו מומלץ בייחוד במסגרת טיולי משפחות.

מקדש סנסו ג'י (Senso-ji)- מקדש סנסו ג'י הוא ללא ספק אחת המקדשים היפים והעתיקים ביותר בטוקיו. המבנה אותו תפגשו כיום הוא לא המבנה המקורי שהוקם במאה ה-7 וחרב כליל במלחמת העולם השנייה אלא שחזור של המבנה המקורי ששוקם לאחר המלחמה. בדרך אל המקדש עוברים בגנים היפים המקיפים אותו וחוצים את שער הרעם. בדרך עד למקדש יש עשרות חנויות מזכרות המוכרות מכל הבא ליד וצילומים מכל זווית אפשרית של המקדש שנחשב לחשוב ביותר באמונה היפנית. לכשתגיעו למקדש תוכלו להבחין בהידורו הרב ובבנייה המיוחדת שלו (שורה של פגודות האחת על השנייה) ובתוכו תוכלו לחזות במאות (ואף אלפי יפנים) המתפללים שם ועושים את פולחנם הדתי.

האקווריום של שינאגוואה (Shinagawa Aquarium) – האקווריום של שינאגוואה הוא למעשה מצפה תת-ימי מלאכותי ענק הנמצא ברובע שינאגוואה. האקווריום עצום המימדים מכיל בתוכו אלפי דגים מזנים שונים (ומשונים) השוחים להנאתם במימיו. האטרקציה היא בצינור פלסטיק ענק הנמצא בתחתית האקווריום בו למעשה מטיילים המבקרים ויכולים בדרך זו לחזות בעולם תת ימי שלם המקיף אותם מכל עבריהם. במקום מתקיימים גם מופעי ראווה של דולפינים ואריות ים לשמחתם של באי המקום.

מגדל טוקיו (Tokyo Tower)- זה לא מגדל אייפל, נא לא להתבלבל! למרות העיצוב הדומה מאוד והדמיון הרב זהו רק אחיו התאום היפני של המגדל הצרפתי הנודע. מגדל טוקיו הדומה דמיון רב לסמלה המפורסם של פריז גבוה ממנו ב- 13 מטר ועל כן זוכה בבכורה. ניתן לעלות אליו באמצעות המעליות המותקנות בו (תמורת תשלום סמלי כמובן) וביום בהיר ניתן לצפות ממנו מנקודת מבט של מעוף הציפור על קו הנוף היפיפה של טוקיו.

אצטדיון קוגוגיקאן (Kokugikan Stadium) – ביקור ביפן לא יהיה שלם מבלי לבקר לפחות בתחרות סומו אחת- הספורט הלאומי היפני. הסומו הוא לא רק ספורט ביפן, זוהי אמנות וחלק מן התרבות ועל כן ביקור ביפן לא יחשב שלם בלעדיו. אצטדיון קוגוגיקאן הוא המקום הטוב ביותר לצפות בתחרויות סומו איכותיות בטוקיו. האצטדיון הענק מקיים תחרויות ומופעי ראווה של לוחמי הסומו הענקיים עטורי השומן הלובשים את התחתונים האדומים המשעשעים המפורסמים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כי היפנים מטורפים על סומו וכל הכרטיסים לקרבות אוזלים מראש. החוויה של קרב סומו יפני הוא הרבה מעבר לקרב או ספורט- זוהי מסורת תרבותית של ממש!

הוסף תגובה