טוסקנה

טוסקנה

כשמזכירים את איטליה רבים מאיתנו יחשבו על המטבח האיטלקי, עם הפיצות והספגטי, או על רומא עיר הבירה ומילאנו האופנתית, אך האמת היא שיש בה הרבה מעבר לכך. כן, אפילו יותר מסרטי המאפיה, רה"מ צבעוני וקבוצות כדורגל – יש לה את טוסקנה, הפנינה האמיתית של ארץ המגף.

טוסקנה הוא חבל ארץ מיוחד במינו, אחת הנקודות המרתקות והרומנטיות ביותר שיש לאיטליה להציע, אם לא באירופה בכלל. הנופים המדהימים מתפרשים ממחוז לאציו בדרום ועד באמיליה רומאניה ובליגוריה בצפון, מאומבריה במזרח ועד הים הטירני במערב. הנוף במחוז טוסקנה הוא מגוון ומציג תמונה מרהיבה של גבעות ירוקות ואזורים ציוריים לאורך כל הדרך, עם מורשת עתיקה ומראות אותנטיים שמזכירים את ימי הביניים והרנסאנס (שאגב, תופעת ההתחדשות התרבותית החלה לפרוח כאן בטוסקנה).

לאן הולכים?

1. סיינה (Siena) – נחשבת לאחת מהפנינות ההיסטוריות של טוסקנה. עיר שקטה המציעה מגוון אפשרויות לטיולים רגליים. סיור בין סמטאות העיר וכיכר פיאצה דל קאמפו (לא לפספס את מגדל הפעמונים והתצפית משם) יתנו לכם את הרגשה אמיתית של עיר התקועה אי שם בימי הביניים. למרות הכל, מספר התיירים במקום אינו רב, לכן ניתן להתרשם ולהתאהב בעיר הזאת ללא כל הפרעה חיצונית. טיפ קטן: בלשכות התיירות תוכלו למצוא הנחות למספר ימים של אטרקציות בעיר.

2. פיזה (Pisa) – נכון, נכון, מגדל פיזה המפורסם. אל תטעו: לעיר יש מגוון עצום של מראות ואתרים להציע לכם, לכן אל תברחו אחרי הביקור במגדל הנטוי. ההיסטוריה של העיר, שהייתה אימפריה בימי הביניים, משתקפת מכל פינה ושווה להקדיש לה יותר מיום יומיים של טיול. נחשבת לאחת מהערים היפות במדינה ולמקום חובה בטיול ברחבי טוסקנה.

טוב, אחרי שאנחנו יודעים לאן כולם הולכים, אני אמשיך ואוסיף שכל פיסת טבע ועיירה קטנה שווים ביקור, לכן תקחו את הזמן ותבקרו גם בסן ג'ימיניאנו (עיר קטנה מלאת תיירים, לא לוותר על הדואמו – קתדרלה עם ציורים מהפנטים), קיאנטי (בירת הכרמים ותעשיית היין. אל תשכחו ללגום ואפילו לקנות בבוטיקים הקטנים!) ומונטריג'יוני, שאומנם מספיק בה ביקור חטוף אך אסור לפספס את קו הרקיע היפהפה שלה.

ואם בטבע עסקינן, ונמאס לנו מעט מהתרבות והיין, אתם מוזמנים לקפוץ למערת הרוחות (Grotta del Vento), מערת נטיפים שנוצרה לפני מליוני שנים עם אגמים ירוקים וכחולים, סולמות חבלים ומסלולי הליכה מהנים לכל המשפחה (נמצאת בסמוך לבראגה).

הוסף תגובה