חוף קאטה, תאילנד

חוף קאטה, תאילנד

חוף קאטה (Kata Beach) או בתאילנדית באן קאטה (Ban Kata) הוא חלק מרצועת החוף המרהיבה של האי פוקט (Phuket) שנחשב לאי הגדול ביותר מבין האיים של תאילנד הממוקמים בדרום המדינה ומהווים את אחד האזורים המתוירים והפופולאריים ביותר לתיירות בקרב מטיילים ישראלים בתאילנד.

החל משנות ה-80 הפך חוף קאטה לאחד החופים הפופולאריים בקרב צעירים ומשפחות המגיעים לנפוש בדרום תאילנד. אם בעבר הייתה זאת רצועת חוף בתולית ופראית בה נהגו לנפוש צעירים "זרוקים" שהלכו להיזרק על החוף, לאחר תנופת הבנייה ופיתוח במקום ובעיקר עקב פתיחת מועדון ה"קלאב מד" על החוף החלו להגיע אל חוף קאטה יותר ויותר משפחות עם ילדים. כיום החוף נחשב לחוף מוסדר ומוכרז ולאחד החופים הפופולאריים בפוקט.

חוף קאטה משתרך לאורך של כקילומטר וחצי והוא "כלוא" למעשה בתוך מפרץ קאטה מה שהופך את האזור ואת המים בו לרגועים ונעימים יותר. הוא ידוע בתור חוף רגוע יחסית, ובייחוד בהשוואה לחופים המקבילים לו. מאזור חוף קאטה יוצאים מעבורות לכיוון חוף פאנג נגה אליו אין גישה מן היבשה. חוף פאנג נגה ידוע כ"אי של ג'יימס בונד" בזכות עמוד הסלע הענק המזדקר מלב האוקיינוס והיווה תפאורת רקע לאחד מסרטי ג'יימס בונד המצליחים.

חוף קאטה זכה לפופולאריות רבה כי הוא שילוב מנצח בין האפשרות להיזרק ב"בטן גב" אין סופי על נופיו המרהיבים של מפרץ קאטה הנפלא, לבין אפשרות להמון פעילויות ספורט מים, אסטרים ובילויים בסגנון של קלאב מד וזאת בזכות כפרי הנופש והגסטהאוסים התוססים שהוקמו במקום כאשר בראשם כמובן עומד הקלאב מד שהוא פצצת בילויים ופעילויות לכל המשפחה במשך 24 שעות ביממה.

 

הוסף תגובה