חוות הנחשים, בנגקוק

חוות הנחשים, בנגקוק

חוות הנחשים הממוקמת בצפון בנגקוק החלה את ימיה כמרכז מחקר הנועד להתמודד עם בעיות ההכשה של חקלאי בנגקוק שסבלו ומתו מהכשות של הנחשים הארסיים אשר הסתובבו בשדותיהם ואיימו עליהם כאשר הגיחו מעת לעת מסבך הצמחייה והשדות. החווה הוקמה בשנת 1923 על ידי המקומיים וזאת על מנת לנסות ולפתח נוגדנים לכל סוגי הנחשים המצויים ברחבי בנגקוק.

המקומיים לא רצו להשמיד את הנחשים כולם, מאחר ולצד ההכשות הקטלניות יש בנחשים גם יתרון אקולוגי וכלכלי חשוב לחקלאים: מלבד להכיש בני אדם הם גם מכישים מיני מכרסמים שונים אשר מאיימים לפגוע ביבולים של החקלאים ולפיכך איפה שנמצאים נחשים אין מכרסמי תבואה דבר שמהווה יתרון משמעותי עבור החקלאים התאילנדים המקומיים.

מטרת החווה בראשית ימיה היא מציאת נוגדנים לארס של הנחשים השונים (מדובר במאות זנים שונים הפזורים ברחבי האזור). חלק מהנחשים ארסיים ביותר וחלקם ארסיים פחות. תהליך איתור הנוגדן לארס מתבצע על ידי לכידת הנחש, חליבת הארס ממנו (ללא הריגתו) ולמידה על מחזור הארס שלו וחיו. באמצעות חליבת הארס המקומיים החלו להזריק אותו בכמויות קטנות לבעלי חיים גדולים על מנת שגופם ייצר באופן טבעי נוגדנים לארס. לאחר שהגוף ייצר את הנוגדנים הם נשאבו על ידי המקומיים והוזרקו לבני האדם שהוכשו (לא היגייני משהו, אבל תודו שמעניין…)

עם פתיחתה של תאילנד לתיירים מן המערב, הבינו גם התאילנדים את הפוטנציאל התיירותי הטמון בחווה המרכזת בתוכה אלפי נחשים מן הזנים הקטלניים והייחודיים בעולם והחלו לקיים מופעי ראווה והסברות על תהליך חליבת הארס במקום. באמצעות ההכנסות ממופעי הראווה מממנים אנשי החווה את תהליך המחקר ההולך ומתקדם ואת מציאת עוד ועוד נוגדנים לרעלנים הקטלניים שמכילים בלוטות הארס של הנחשים הקטלניים.

בחווה מתקיימים מידי יום לפחות שני מופעי ראווה הכוללים תצוגות מרשימות מפחידות ומבעיתות בעת ובעונה אחת. הקהל היושב הרחק ממאלפי הנחשים צופה במאמן "נלחם" בנחשים השונים (ניתן לראות נחשי פיתון ארסיים, נחשי קוברה מפחידים ועוד). המאמנים חולבים מהנחשים את הארס, מאלפים אותו, מהממים אותם ומהפנטים אותם. אחת הסצנות המרהיבות היא המלחמה של המאמן עם נחש הקוברה שמאיים לתקוף אותו עד שהמאמן מכניע את הנחש אחר כבוד על הרצפה. סיטואציה אחרת היא "קרב" בין נחש ארסי לבין נמיה או "קרב" בין מאמן לבין נחש פיתון ענקי בתוך בריכה כאשר הנחש מאיים לחנוק את המאמן והמאמן מנסה להכניע את הנחש בכל כוחו.

ברוב המופעים המאמנים יוצאים ללא פגע, עם זאת יש גם "תאונות עבודה" לא מעטות. צוות החווה מאוד מיומן ומקצועי, ויחד עם זאת ניתן לראות מעת לעת מאמנים חסרי אצבעות או חלילה גפיים תוצאה של "התנגשות" עם נחש שהיה קצת כועס או ארסי מידי.

החוויה של ביקור בחוות הנחשים היא חוויה מרהיבה ומבעיתה בעת ובעונה אחת והיא בהחלט לא לבעלי לב חלש… עם זאת מדובר באטרקציה תיירותית ראשונה במעלה שבהחלט לא כדאי לפספס.

חוות הנחשים – מידע שימושי

כתובת: בנקוק, רחובות הנרי דיונאט (Henry Dunat) פינת המלך ראמה הרביעי (Rama IV).

שעות פתיחה: ימים ב' עד שישי בין השעות 08:30-16:30, ימים שבת וראשון: בין השעות 08:30-12:00.

שעות ההופעות: בדרך כלל מתקיימים בחווה שני מופעים הראשון בשעה 11:00 והשני בשעה 15:30. עם זאת ניתן במידה ואתם קבוצה מספיק גדולה "להזמין" מופע מיוחד (תמורת תשלום).

עלות כניסה: כרטיסי כניסה ניתן לקנות ב-70 באט לאדם (מופע מחוץ לשעות הרגילות יעלה לכם מעט יותר).

 

הוסף תגובה