ולנסיה, ספרד – Valencia

ולנסיה, ספרד – Valencia

ולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד נהנית מיתרון של עיר נמל, בעלת חופים נפלאים לאורך חופו המערבי של הים התיכון. עם תנאי אקלים ים תיכוניים נפלאים ושילוב של אזורים עתיקים ופסטוראליים, עם מבנים המשקפים קדמה מודרניות עתידנות וחלל ועם פסטיבל אש מלהיב המתקיים בה בפעם בשנה ולנסיה היא ללא ספק אטרקציה תיירותית מעולה לכל המשפחה (וזה עוד בלי שהזכרנו את קבוצת הכדורגל האגדית המשחקת באצטדיון המקומי דרך קבע).

ולנסיה- כרטיס ביקור
שם: ולנסיה
מחוז: ולנסיה
מדינה: ספרד
שטח: 134 קמ"ר
אוכלוסייה: 810,000 נפש
שפה: ספרדית
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)

ולנסיה- מידע כללי
ולנסיה היא העיר השלישית בגודלה בספרד, היא בירת מחוז ולנסיה שמתפקד במחוז טריטוריאלי הנהנה מאוטונומיה יחסית בממלכה הספרדית. העיר ממוקמת לחופה המזרחי של ספרד (לחופי הים התיכון) והיא נחשבת לאחת מערי הנמל הגדולות והחשובות של ספרד. העיר הוקמה בשנת 137 לפנה"ס על ידי הרומאים ומכאן שהיא בעלת עבר היסטורי עשיר. לפיכך ולנסיה נהנית משילוב מעולה לתיירים של ישן וחדש. יש בה מחד את כל אותם סממנים קלאסיים של הערים הספרדיות העתיקות- יש בה סמטאות ציוריות, צרות ופתלתלות כיכרות רחבות ידיים ומבנים עתיקים המעוצבים בקפידה כמיטב המסורת של האדריכלות הגותית של ימי הביניים, אך מצד שני יש בה מבנים חדשים- שיא הקדמה והנאורות. כמתחייב מעיר נמל משגשגת ולנסיה נהנית מתנופת בנייה, קהל צעיר ורענן שגודש אותה וכמובן- מועדון כדורגל מפואר של אחת מקבוצות הכדורגל הטובות ביותר בליגה הספרדית.

ולנסיה- מה לראות ומה לעשות?
עיר האומניות והמדע Ciudad de las Artes y las Ciencias))- אחת מפסגות החידושים והמודרניות של ולנסיה היא "עיר האומניות והמדע". מתחם ענק המעוצב בסגנון אדריכלי חדשני שתוכנן ונהגה על ידי האדריכל הספרדי סנטיאדו קלאטרווה (שאחראי גם לתכנון גשר המיתרים המתמר מעל הכניסה המערבית לירושלים). קומפלקס עיר אומניות המדע הוא בן חמישה בניינים המעבירים את המטייל בהם מסע קסום בין מיטב התגליות בתחום המדע ומגוון מיצגים מרגשים בתחום האומנות והתיאטרון. במתחם הענק כולל בתוכו את ארמון האומניות- היכל אומניות ענק ואודיטוריום מרשים שנועד לארח מופעי מוסיקה ותיאטרון, מוזיאון מדע חדשני המעוצב בסגנון מוזיאוני המדע המתקדמים בעולם בהם ניתן להתנסות ולחסות בתגליות מתקדמות וחדשניות בתחום המדע. פארק אוקינוגרפיה- מעין פארק תת מימי ענק המכיל אקווריומים ענקיים עם יצורים שונים ומשונים החיים בדרך כלל מתחת למים ובפארק מוצגים לראווה לקהל הרחב, במקום נבנתה גם מסעדה תת מימית מיוחדת, המאפשרת לסעוד בה ולהביט כל העת באקווריומים המרהיבים המקיפים אותה מכל עבר ונותנים תחושה של סעודה בלבד האוקיינוס. אולם קולנוע תלת מימדי מרשים בצורת חצי כדור, גן בוטני מרהיב הכולל מינים שונים של צמחים ועוד. הכניסה למתחם כמובן בתשלום, וככל שתצברו יותר אטרקציות וחוויות כך מחיר הכניסה ילך ויאמיר, יחד עם זאת מומלץ מאוד לבקר בקומפלקס הוא ללא ספק מהמרהיבים בתחומו הקיימים היום באירופה.

שוק מרקדו דה קולון (Mercado De Colon)- זהו שוק מקורה משוחזר, אשר עבודות השחזור בו הצליחו להביא אותו ממש לימי זוהרו ההיסטוריים. כיום השוק הנפלא מצוי באחד מהאזורים היוקרתיים ביותר בוולנסיה- רובע הקניות איקסמפלה והוא ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות לאלו שאוהבים גם קניות, גם סטייל, וגם אדריכלות וארכיטקטורה.

אצטדיון המאסטייה (Mestalla)- האצטדיון העצום המצוי בלב ולנסיה הוא אצטדיון הבית של הקבוצה הביתית של העיר הקרויה כמובן על שמה- ולנסיה. האצטדיון מכיל 55 אלף מקומות והוא החמישי בגודלו בספרד כולה. על אף גודלו האצטדיון אינו חדש והוא נחנך כבר בשנת 1923 ומאז כמובן שופץ והותאם לתנאים המודרניים של המאה ה-21. אם אתם חובבי כדורגל אין ספק שצפייה במשחק של ולנסיה באצטדיון הביתי שלה יהיה עבורכם אחד משיאי הטיול שלכם באזור. הליגה הספרדית ידועה בכדורגל האיכותי שהיא מספקת לכל העולם וכמובן שאם תצליחו למצוא כרטיסים למשחק מול קבוצה איכותית אחרת (כמו ריאל מדריד לדוגמא) תפסתם שתי ציפורים במכה אחת!

פסטיבל האש של וולנסיה (חודש מרץ)- אחד מאירועי התיירות המוכרים ביותר בעולם הוא פסטיבל האש של וולנסיה הנערך מידי שנה עם בוא האביב בשבוע שבין ה-12-19 למרץ. בשבוע הזה נוהרים מיליוני תיירים לולנסיה שלובשת חג והופכת להיות עיר של פיצוצים, אש, תמרות עשן, זיקוקי דינור ונפצים למכביר. הספרדים תושבי וולנסיה חוגגים את בוא האביב במגוון אירועים, תהלוכות מפגנים ומופעים אור קוליים אשר המכנה המשותף ביניהם הוא אש, עשן, זיקוקים והמון פיצוצים ובומים. שיא הפסטיבל הוא בתהלוכה חגיגית בה מוצגים לראווה מאות בובות ענק המייצגות דמויות מתחום הפוליטיקה והתרבות הספרדית העשויות עיסת נייר (מחזה הדומה לעדלאידע השנתית בחולון), אך להבדיל מאירועי פורים שלנו בתום התהלוכה הבובות הללו ממולאות בנפצים, זיקוקים ואבק שריפה ומפוצצות ומועלות באש לצהלות הקהל הגודש את האירוע בהמוניו. חוויה מושלמת לפירומנים מבינכם!

 

הוסף תגובה