ויקטוריה, קנדה – Victoria Island

ויקטוריה, קנדה – Victoria Island

ויקטוריה, קנדה – Victoria Island
ויקטוריה נחשבת לעיר העתיקה ביותר במערב קנדה. היא ממוקמת בקצה הדרום מזרחי של האי ואנקובר (שכל קשר עם העיר ואנקובר, המצויה בתוככי היבשת ולא על האי, מקרי בהחלט). בנוסף העיר ויקטוריה הממוקמת על האי ונקובר, אינה קשורה אל האי ויקטוריה המצוי בכלל באזור הטריטוריות הצפון מערביות של קנדה. 

העיר וויקטוריה היא מעין מוזיאון המשחזר (מבלי להתכוון) את החיים בבריטניה של המאה ה-18. הזמן כאילו עצר מלכת בעיר וויקטוריה. הרחובות הציוריים, הבתים נמוכי הקומה הפסטוראליים, הנמל הישן והמקסים של וויקטוריה כולם יוצרים אווירה קוסמופוליטית מרהיבה, שללא ספק שובה את ליבם של מאות אלפי התיירים הפוקדים אותה לאורך כל ימות השנה.

אזורי התיירות של העיר וויקטוריה אינם רבים, וניתן לטייל בהם ביתר קלות ברגל. מרכז העיר של וויקטוריה, שהוא גם תמצית אזורי העניין ונקודות החן שבה מאפשרים לעבור בהם בקלות באמצעות הליכה לא ארוכה ברגל ביום שמשי ונחמד. כך ניתן ליהנות מהאווירה ומהמראות המקיפים את העיר מכל עבריה.

אזור "הנמל הפנימי" (The Inner Harbor) הוא האזור העתיק של וויקטוריה, סביבו ישנם מבני ממשל חשובים ויתר מבנים היסטוריים הבנויים בצורה אדריכלית המתאימה לתקופה הקולוניאליסטית הבריטית של המאה ה-18. רוב האזורים משוחזרים באופן נאמן למקור וכל בתי העסק והמסעדות "משחקים את התפקיד" ונכנסים לאווירה הבריטית השמרנית של המאה ה-18. אין ספק שמטיול קצר ברחובותיה של ויקטוריה ניתן לחוש כאילו חזרנו אחורה בזמן אל עבר התקופה הוויקטוריאנית, תקופה של מלכים מלכות ולורדים הלבושים בהידור ומתנהגים בנימוס בריטי מוקפד תוך שתיית תה בריטי מסורתי.

שיט בעקבות לווייתנים
אחת האטרקציות המרהיבות באזור העיר ויקטוריה הוא היציאה לשיט בעקבות להקות הלווייתנים המאכלסות את מימי האוקיינוס שבאזור ומספקות חוויה אדירה ומיוחדת של טבע עוצר נשימה ושל בעלי חיים עצומים שהזכות ליהנות ממבט חטוף על אורח חייהם המיוחד והנדיר שמורה רק למי שמרחיק עד לאזורים צפוניים אלו על הגלובוס. 

טיולי השיט בעקבות הלווייתנים יוצאים מנמל ויקטוריה ואורכים מספר שעות. ישנן מספר חברות שמוציאות את טיולי הלווייתנים הללו, ובזכות כמויות הלווייתנים הרבות השוחות באזור הסבירות שתזכו לראות לווייתן במהלן המסע היא גדולה במיוחד. הלווייתנים שלרוב זוכים לראות באזורים אלו הם לווייתנים מסוג "קטלן שחור" ולווייתנים אפורים. אלו הם ללא ספק היונקים הגדלים ביותר בעולם והחוויה של צפייה בהם מגיחים מן המים, מכים בסנפיר הענק שלהם ויוצרים גל ענק של מים וקצף, וסילון המים היוצא מגבם בעת נשימתם היא חוויה נדירה, ומרשימה המותירה חותם עמוק בקרב התיירים. אין ספק שזוהי חוויה שאסור לוותר עליה.

גני בוצ'ארט (Butchart Gardens)
אחד האזורים היפים ביותר בעיר ויקטוריה הוא אזור של גני בוצ'ארט. הגנים המצויים בין נמל המעבורות לעיר וויקטוריה עצמה הם גנים מרהיבים שנשתלו לפני 100 שנה. עד לפני 100 שנה היה האזור כולו מחצבה ישנה ומוזנחת, אז הפכה ביוזמתה של ג'ני בוצראט לקומפלקס מרהיב של גנים צבעוניים וגינות מטופחות. במקום ניטעו עצים רבים ושלל פרחים שממשיכים להיות מטופחים עד היום. חזונה של ג'ני בוצראט היה לשקם את הנזק האקולוגי שיצר בעלה שהיה בעל המחצבה במקום. היא החלה לטפח את הגנים ובמרוצת השנים הם הורחבו ונפתחים גנים נוספים וחדשים עד שהיום ניתן לטייל באזור שעות רבות וליהנות ממגוון הגנים שהוא מציע. את הגנים נתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות: גני הוורדים, הגנים האיטלקיים והגנים היפאניים. הפריחה בגנים צבעונית ויפה לאורך כל ימות השנה. הגנים לובשים חג ונצבעים בצבעים שונים לפי עונות השנה ולכן בכל פעם שתבקרו בגנים הם יראו לכם קצת אחרת. בעונת הקיץ לובשים הגנים חג ומתקיימים בהם כמעט מידי ערב מופעים ואירועי תרבות כמו גם מופע זיקוקים מרהיב הנועל כל יום את הפארק במהלך כל אחד מהימים של חודש אוגוסט.

 

הוסף תגובה