הפארק הלאומי טורוס דל פאינה, צ'ילה – Torres Del Paine

הפארק הלאומי טורוס דל פאינה, צ'ילה – Torres Del Paine

הפארק הלאומי טורוס דל פאינה הוא ללא ספק אחת האטרקציות המרשימות בצ'ילה בפרט ובדרום אמריקה בכלל. הפארק הלאומי שבשנת 1987 הוכרז על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמי הראוי לשימור הוא פארק עצום רחב ידיים המהווה למעשה את סיומה של שרשרת הרי האנדים החוצה את רוב יבשת דרום אמריקה ומסתיימת בשלושה עמודי אבן מרשימים הנקראים "הטורוסים" והם למעשה האטרקציה המרכזית שבפארק זה.

הטורוסים הם למעשה שלושה עמודי גרניט הנישאים לגובה רב אשר צבעם משתנה עם זווית השמש המשתנה לאורך היום. העמודים נישאים לגובה רב ועל כן לא ניתן לפספס אותם לאורך כל היום. הקפידו לתצפת עליהם בשעות השונות ולהבחין בשינויי הצבעים של קרני השמש הנשברות עליהן. מצלמה מותר לציין היא אביזר הכרחי מאוד בטרקים מסוג זה!

מטיילים רבים מבקרים באתר הזה ולא סתם הוא זכה לתואר "האתר הפופולארי ביותר בצ'ילה". כבר בהגעה אל הפארק תרגישו שאתם "לא לבד" ועומסי המטיילים בעונות השיא קצת מכבידים על המקום ופוגעים בהנאה מהסיור בו ועל כן מומלץ שלא להגיע בעונות המתויירות להחריד. תיירים רבים פוקדים את המקום ועושים את המסלול התיירותי המאפשר תצפית על הטורוסים המרשימים וחזרה לעיר הסמוכה לפארק.

המוצ'ילרים היותר נועזים (או בעצם כל מטייל הקורא לעצמו מוצ'ילר) יעדיף את הטראקים המוצעים במקום באורכים שונים. חלקם טרקים יומיים המאפשרים תצפית מרשימה על עמודי הטורוסים וחלקים טרקים שאורכם בין ארבעה לעשרה ימים וכוללים טיול ברחבי הפארק הלאומי המרשים המשופע באטרקציות טבעיות נוספות לצד הטורוסים שהם כמובן גולת הכותרת.

הטרק הנודע ביותר זכה לכינוי "טרק ה- W" וזאת בשל צורת המסלול. זהו הטרק המומלץ שאורכו בין 4 ל-5 ימים ומפות תוכלו להשיג בכניסה לפארק. מבחינת שילוט המקום נוח מאוד ומשולט בצורה טובה מאוד וקלה להתמצאות.

התחבורה
אל אזור הפארק יוצאת בדרך כלל מהעיירה הסמוכה פוארטו נאטלאס. ניתן להגיע לאזור הפארק בעזרת מוניות, תחבורה ציבורית או במסגרת טיולים מאורגנים המחזירים אתכם גם עמוסי חוויות בתום הטיול.

הוסף תגובה