המוזיאון הלאומי של בנגקוק

המוזיאון הלאומי של בנגקוק

המוזיאון הלאומי של בנגקוק (Bangkok National Museum) הוא אחד האתרים המרתקים ביותר בבנגקוק למי שמתעניין בהיסטוריה של העיר ושל תאילנד בכלל בדגש על אוצרות התרבות של תאילנד, שושלת המלוכה התאילנדית ועוד. המוזיאון הממוקם בבנגקוק, בירת תאילנד, נחשב למוזיאון הגדול ביותר בכל אזור דרום מזרח אסיה, והוא אכן נראה גדול ומפואר על מנת לזכות בתואר מכובד זה.

המוזיאון הוקם באמצעה של המאה ה-19 (שנת 1874) על ידי מלך תאילנד באותה תקופה, המלך ראמה החמישי, אשר שאף לאצור ולאגד תחת קורת גג אחת את פיסות ההיסטוריה והמידע שנצברו על הממלכה התאילנדית לאורך השנים למען התיעוד ולמען שהדבר יספק מידע והשראה לדורות הבאים. מאז תחילת הפרויקט ועד היום המוזיאון התרחב עד מאוד והוא מכיל אלפי מוצגים הקשורים לתרבות התאילנדית ולשושלת המלוכה בגלגוליה השונים.

במוזיאון יש מגוון רחב של מוצגים המשתייכים לקטגוריות שונות. ניתן למצוא שם מסמכים ועדויות היסטוריות בנוגע לשלטון ולשושלת המלוכה. קיימים גם לא מעט יצירות אומנות שמתארות את ההיסטוריה התאילנדית כמו גם את סוגי האומנות ומלאכת היד הנהוגים בממלכה התאילנדית: פסלים, ציורים, פסלים של בודהה, תלבושות ססגוניות מסורתיות, יצירות מקרמיקה ומבד, גילופים בעץ וכד'. בנוסף ניתן למצוא במקום תצוגה של כלי נגינה מסורתיים המשמשים את האומנים והנגנים התאילנדים לאורך השנים.

המוזיאון הוא מקום מצוין שבו ניתן ללמוד על התרבות התאילנדית ומהווה אבן שואבת לחוקרים ולאקדמאים מכל העולם המתעניינים בתרבות המסקרנת של הממלכה האסיאתית. אם גם אתם שואפים למצוא בטיולכם ערך מוסף פרט לקניות ובטן גב בחופים, המוזיאון הלאומי של בנגקוק הוא מקום אולטימטיבי עבורכם.

המוזיאון הלאומי של בנגקוק – מידע שימושי

כתובת: hanon Na Phra That Road, Grand Palace, Phra Nakhon, Bangkok 10200

שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בימים רביעי עד ראשון בין השעות 09:00-16:00 (ימים ב' ו-ג' סגור).

סיורים מודרכים: בימים ד' וה' נערכים סיורים מודרכים בחינם למשכימי קום אשר מגיעים למוזיאון בשעה 09:30. הסיורים יוצאים מפתח המוזיאון ועוסקים בתכנים שונים: ביום רביעי ההדרכה מתמקדת בעיקר בבודהיזם ואילו בימי חמישי ההדרכה מתרכזת בעיקר באומנות תאילנדית.

אתר המוזיאון: http://www.thailandmuseum.com/thaimuseum_eng/bangkok/history.htm
 

 

הוסף תגובה