המוזיאון הלאומי לתולדות הטבע, וושינגטון DC

המוזיאון הלאומי לתולדות הטבע, וושינגטון DC

מידע כללי
המוזיאון הלאומי לתולדות הטבע (The National Museum of Natural History) הוא אחד המוזיאונים הגדולים והמרשימים הממוקמים בשדרת המוזיאון (שדרת ה-MALL) המצויה ממש בלב העיר וושינגטון, בסמוך לגבעת הקפיטול (בית הנבחרים והסנאט). המוזיאון אוצר בתוכו אוסף אדי של מוצגים מן החי והצומח. מאז פתיחתו של המוזיאון בשנת 1910 נוספו לתערוכה של מעל 125 מליון מוצגים שונים ומגוונים. ניתן למצוא בו אוסף פוחלצים ענק של כמעט כל בעל חיים החי כיום (או חי בעבר) על פני כדור הארץ, אוסף מרהיב של מאובנים ושלדי דינוזאורים וממוטות שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות, מיני צמחים נדירים, תוצרי תרבות של בני אדם קדומים, דגימות של סלעים ומינראלים שנמצאו על פני כדור הארץ ואף של מטאורים ומטאוריטים שנחתו כאן ומקורם בחלל החיצון.

הביקור במוזיאון מתאים לכל המשפחה, קטנים כגדולים יוכלו למצוא בו כל אחד את תחומי העניין שלו. יש כאן מידע עצום למתעניינים בביולוגיה וזואולוגיה, אך גם מי שזהו אינו תחום המרתק אותו במיוחד יוכל להתחבר והתרשם מן האוסף המרשים של המוצגים המרהיבים המוצגים באולמות המוזיאון השונים.

מה לעשות במוזיאון?
• אולם היונקים– אולם היונקים הוא התערוכה המקדמת את פני האורחים המגיעים למוזיאון. אולם היונקים הוא אולם רחב ידיים המציג פוחלצים מקוריים ואמיתיים של זנים רבים של יונקים שחיים כיום על פני כדור הארץ. חלק נכבד מן הפוחלצים נאספו והובאו למוזיאון מידי האוסף של נשיא ארצות הברית לשעבר תיאודור רוזוולט. לא ניתן להתעלם מהפוחלץ הענקי של הפיל הענק המקדם את פני האורחים ומותיר אותם לרגע פעורי פה נוכח גודלו העצום.

• אולם הדינוזאורים– תערוכת הדינוזאורים, אף היא נחשבת לאחת התערוכות המרשימות והפופולאריות במוזיאון. התערוכה הממוקמת בקומה הראשונה מציגה שלדים של דינוזאורים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי ארצות הברית ובעולם כולו. העצמות שוחזרו ונבנו מחדש כך שנראות ממש כשלדים שלמים של דינוזאורים. השלדים העומדים על רגליהם ממחישים את גודלם ועוצמתם של חיות הענק שנכחדו מעל פני האדמה לפני מליוני שנים.

• עולם המים– תערוכת "עולם המים" היא תערוכה קסומה המציגה את העולם הקסום החבוי קילומטרים רבים מתחת למימי האוקיינוסים וימים על פני הגלובוס. זוהי היא גם אחת התערוכות הבודדות במוזיאון של מוצגים חיים (הפוחלצים היו חיים בעבר, אך כאמור כבר לא בין החיים כיום). בתערוכת "עולם המים" ניתן לחזות במיני דגים ויונקים ימיים מרשימים ומדהימים בגודלם.

• תערוכת היהלומים– אוסף היהלומים של מוזיאון הטבע הוא אחד מאוספי היהלומים הגדולים והמכובדים ביותר המצויים כיום במוזיאונים בעולם. האוסף קשור לתערוכה גדולה יותר של מינראלים, סלעים ומטאוריטים המוצגת בקומתו השנייה של המוזיאון. עם זאת מתחם היהלומים הוא ללא ספק המתחם המושך את מירב תשומת הלב. התערוכה מכילה כמויות אדירות של יהלומים בגדלים שונים, חלקם בצורה לא מעובדת וחלקם משובצים בתכשיטים יוקרתיים השווים מאות מיליוני דולרים (אם לא יותר מכך). בולט בתערוכה "יהלום התקווה" הנחשב לאחד היהלומים הגדולים ביותר בעולם. "יהלום התקווה" מהווה מוקד משיכה ועלייה לרגל של המתעניינים בתחום. הוא ממוקם ב"אגף היהלומים" מאחורי זכוכית משוריינת, כאשר שומר מטעם המוזיאון שומר עליו דרך קבע והמוני תיירים ומבקרים מתגודדים סביבו בכל שעה משעות היום.

• קולנוע תלת-ממדי– מוזיאון הטבע, כמו רוב המוזיאונים בשדרת ה-MALL בוושינגטון מתהדר אף הוא באולם קולנוע גדול חדיש ומאובזר המציג סרטי טבע מרהיבים בטכנולוגיית הקרנה של תלת-ממד. הסרטים עוסקים בעולם הטבע, עולם הדינוזאורים וכד' והם מוקרנים מספר פעמים ביום על פי לוח הקרנות המצוי באתר המוזיאון. הכניסה בתשלום.

קצת פרטים ומידע שימושי:
• כתובת: th St. & Constitution Ave. NW, in Washington, D.C. 2056010
• שעות פתיחה: המוזיאון פתוח מידי יום בין השעות 10:00-19:30 (פרט ל-25.12 חג המולד, בו הוא סגור).
• כרטיסים ומחירים: הכניסה למוזיאון בחינם, עם זאת לעיתים מתקיימות במוזיאון תערוכות ייחודיות נדרש לשלם תשלום נוסף, כמו כן כניסה לקולנוע התלת ממדי של המוזיאון כרוכה בתשלום.
• אתר רשמי: http://www.mnh.si.edu

 

הוסף תגובה