המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית, וושינגטון DC

המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית, וושינגטון DC

מידע כללי
המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית (National Museum of American History) הוא מוזיאון מרשים ביותר האוצר בתוכו פיסות תרבות והיסטוריה של המורשת האמריקאית וסוקר תחנות עיקריות בזמן לאורך התפתחותה של האומה האמריקאית מלידתה בשנת 1776 עם הכרזת העצמאות ועד לימינו.

המוזיאון ממוקם בשדרות ה-MALL השדרה המרכזית של וושינגטון בסמוך לגבעת הקפיטול. השדרה המכונה גם "שדרת המוזיאונים" מכילה את כל המוזיאונים הגדולים והמרשימים ביותר של וושינגטון וביניהם המוזיאון הלאומי לתולדות הטבע, מוזיאון הלאומי לתעופה ולחלל ואחרים.

המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית פתח את שעריו בשנת 1964 ונקרא בתחילה "המוזיאון להיסטוריה וטכנולוגיה". בשנת 1980 שונה שמו וייעודו ל"מוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית" ועל כן גם הורחבה היריעה בה הוא עוסק וכמות המוצגים הנמצאים כיום בין שלל תערוכותיו גדלה פי כמה וכמה.

מה לעשות במוזיאון?
• קומה ראשונה– קומה זו מוקדשת לשתי תערוכות קבע העוסקות בתולדות התחבורה האמריקאית והטלוויזיה האמריקאית. תערוכת התחבורה המכונה "אמריקה בתנועה" אוצרת מוצגים מגוונים ומספרת את סיפורה של התחבורה האמריקאית משנת 1876 ועד לימים אלו. ניתן למצוא בה מוצגים שונים ומשונים של מכוניות, אוטובוסים, רכבות וכד' אשר היו בשירות האומה האמריקאית מראשית הימים שדברים משונים מפח החלו להתגלגל ברחובות בצורה ממנועת ועד לימים אלו שמכוניות פאר נוסעות בכבישים. תערוכת הטלוויזיה עוסקת בתולדות הטלוויזיה האמריקאית ומציגה מגוון תפאורות ועזרי תפאורה ששמשו דמויות מפתח בהיסטוריה של סדרות הדרמה הסיטקום והקומדיות האמריקאיות. מי שבקיא ברזי הטלוויזיה האמריקאית יוכל למצוא כאן לא מעט מוצגים מרתקים.

• קומה שנייה– קומה זו היא קומה מלאת נופח רשמי ומורשת לאומית אמריקאית. תוכלו למצוא כאן תערוכה די מרשימה של שמלות נשות הנשיאים אותן לבשו כולן בימי ההשבעה של בעליהן לנשיאי ארצות הברית. באוסף הגדול והמכובד מקובצות שמלותיהן של מרתה וושינגטון אשת הנשיא הראשון, ועד הילארי קלינטון, לורה בוש ואף שמלתה של מישל אובאמה שתצורף לאוסף בתקופה הקרובה. בנוסף אחד המוצגים המרשימים המוצגים בקומה זו הוא "דגל המשמר הגדול", אשר הונף מעל מצודת מקונהי במאה ה-19 והיה לאובייקט עליו נכתב ההמנון של ארצות הברית: "הדגל זרוע הכוכבים".

• קומה שלישית– קומה זו מוקדשת הן לנשיאי ארצות הברית עצמם והן לתרבות ההמונים האמריקאית. בתערוכת נשיאי ארצות הברית ניתן לערוך היכרות עם כל נשיאי ארצות הברית, ללמוד בקצרה על הביוגרפיה שלהם ולהתרשם מחפציהם האישיים שנתרמו על ידם למוזיאון. בתערוכת תרבות ההמונים ניתן להתרשם מתוצרי התרבות הפופולארית האמריקאית מגוון מוצגים שהפכו להיות נכסי צאן ברזל בתרבות האמריקאית ובתרבות הכלל עולמית.

קצת פרטים ומידע שימושי:
• כתובת: 14th Street and Constitution Avenue, N.W., in Washington, D.C
• שעות פתיחה: המוזיאון פתוח מידי יום בין השעות 10:00-17:30 (פרט ל-25.12 חג המולד, בו הוא סגור).
• כרטיסים ומחירים: הכניסה למוזיאון בחינם.
• אתר רשמי: http://americanhistory.si.edu

 

הוסף תגובה