המוזיאון היהודי, רומא

המוזיאון היהודי, רומא

המוזיאון היהודי של רומא (l Museo Ebraico di Roma) הוא אחד המרכזים החשובים באיטליה למורשת היהודית של יהדות איטליה ואירופה בכלל. המוזיאון מהווה מרכז חשוב לאיסוף מוצגי יודיאיקה מרשימים: ספרי תורה, תשמישי קדושה, מגילות קלף מקוריות של קהילות איטליה השונות, פרוכות של ארונות קודש מקוריות, חנוכיות, מנורות ושאר חפצי נוי ששימשו לקישוט בתי הכנסת המהודרים של איטליה לאורך מאות בשנים.

המוזיאון מהווה מרכז תורני חשוב ללימוד תולדות יהדות איטליה, ובתי ספר רבים מסיירים בו מידי יום ביומו. המוזיאון פתוח בימי חול ומקבל תיירים (יהודים ושאינם יהודים) מכל רחבי העולם. המוזיאון ממוקם בחלל של בית הכנסת הגדול של העיר רומא ומאכלס תחתיו גם את משרדי הקהילה היהודית של רומא, ומשרד הרבנות הרומאי (אם במקרה יש לכם סידורי דת…)

המוזיאון כמובן אינו פוסח על הנצחת קורבנות שואת יהודי איטליה. בכניסה למוזיאון משני עבריו תוכלו להבין בלוחות הנצחה עם שמותיהם של הנספים בשואה, וגם בתוך המוזיאון יש לא מעט מוצגים שהיוו אוד מוצל מאש, וניצלו ברגע האחרון מכליה בשל השריפות והפוגרומים שהתחוללו באיטליה וברומא בעת מלחמת העולם השנייה.

במוזיאון ישנם גם לימודים תורניים, ניתן לשמוע במקום הרצאות של רבנים מקומיים ומתקיימות כמובן תפילות לפי מועדי תפילות הלוח היהודי.

המוזיאון היהודי ברומא – מידע שימושי

כתובת: Lungotevere Cenci 186

שעות פתיחה: ימים א-ה בין השעות 10:00-17:00 יום שישי בין השעות: 09:00-14:00, שבת-סגור. גם בחגים ובמועדים היהודיים המוזיאון סגור.

כרטיסי כניסה: מבוגר 7.5 יורו, ילד מתחת לגיל 10- חינם!, סטודנטים 4 יורו.

סיורים מודרכים: המוזיאון מקיים סיורים מודרכים בתוכו בין התערוכות והמוצגים השונים (באיטלקית ובאנגלית) בנוסף יוצאים סיורים מודרכים מן המוזיאון לכיוון הרובע היהודי ברומא. הסיורים עולים 8 יורו למבוגר ו-5 יורו לסטודנט.

אתר אינטרנט: http://www.museoebraico.roma.it/

 

 

הוסף תגובה