המבורג, גרמניה (Hamburg)

המבורג, גרמניה (Hamburg)

המבורג היא ללא ספק אחת מהערים המרתקות בגרמניה, היא שילוב של עיר מתועשת וגדולה הסובלת משאון מכוניות ואווירת כרך סואן עם גשרים פסטוראליים, גנים ופארקים הנפרשים על גדות נהר האלבה העצום, היא שילוב של תרבות גרמנית עתיקה מבני ארכיטקטורה מרשימים באזור העתיק של העיר לצד אזורי הוללות ב"רובע החלונות האדומים" של המבורג הידועים באווירה המתירנית (בלשון המעטה) המאפיינת אותה. בהמבורג יש הכל מכל כל! כל מה שתרצה תוכל למצוא בעיר הנמל הגדולה בגרמניה ולאחר ביקור קצר תשמח תמיד לבוא לעשות "השלמות" של כל עוד דברים שרצית לראות ועדיין לא הספקת!

המבורג- כרטיס ביקור
שם: המבורג
מדינה: גרמניה
מחוז: המבורג
שטח: 755 קמ"ר
אוכלוסייה: 1,769,000 נפש.
שפה: גרמנית.
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)

המבורג- מידע כללי
המבורג היא העיר השנייה בגודלה בגרמניה (אחרי ברלין הבירה) היא גם אחת משלושת ערי-המדינה של גרמניה. המבורג שהיא למעשה עיר-מדינה נחשבת לאחת הערים המרכזיות בגרמניה ומדורגת כשישית בגודלה באיחוד האירופי כולו. היא ממוקמת בצפון המדינה על גדות נהר האלבה שהוא אחד מנהרותיה הגדולים של גרמניה מה שהופך את המבורג לעיר בעלת התעלות הרבות ביותר באירופה (יותר אפילו מוונציה ואמסטרדם) ולכן טבעי לראות המון גשרים בגדלים שונים המהווים עורקי תחבורה חשובים מעל לתעלות ולנהר האלבה עצמו ברחבי המבורג. המוברג נחשבת לעיר הירוקה ביותר בגרמניה, בשל גודלה היחסי ומיקומה על גדות נהר האלבה היא מלאה באגמים ופארקים ירוקים המהווים ריאות ירוקות בלב הכרך הסואן, ולכן על אף היותה עיר מרכזית ותעשייתית יש בה לא מעט אזורים ירוקים בהם ניתן לשבת בשלווה ולהירגע מהאווירה האורבאנית הסואנת.

המבורג- מה לראות ומה לעשות?

העיר העתיקה של המבורג- על אף שהמבורג נמצאת על המפה כבר שנים רבות (מתארכים את הקמתה למאה ה-9 לספירה רוב השרידים והמבנים שתראו במתחם "העיר העתיקה" הינם שחזורים נאמנים (ופחות נאמנים) למקור של העיר המקורית המבורג שחרבה במהלך ההיסטוריה שלה פעמיים- הפעם הראשונה בשריפה גדולה שהתחוללה בה במאה ה-19 ואילו בפעם השנייה לאחר שיקומה מן השריפה הנוראה והפיכתה לפנינה של אדריכלות וארכיטקטורה חרבה העיר בעת מלחמת העולם השנייה עקב הפצצות כבדות של בעלות הברית שמחקו את העיר הגדולה עד היסוד. בין כך או כך, ניתן למצוא במתחם העיר העתיקה של המבורג את חורבותיו של הכפר הקטן המבורג שעל שמו קרויה העיר כולה וממנו החלה להתפתח בראשית ימיה במאה ה-9 לספירה. במתחם מצויים גם הכנסיות והקתדראלות החשובות של המבורג ביניהן כנסיית סנט מיכאליס, כנסיית סנט קתרינה וכמובן הריסותיה של כנסיית סנט ניקולאי שהיה מהגדולות והיפות שבכנסיות המבורג וחרבה בהפצצות מלחמת העולם השנייה ומאז לא הוקמה ושוחזרה.

סט. פאולי- זהו הרובע שוקק החיים של המבורג שיש המכנים אותו "רובע החלונות האדומים של המבורג" כהומאז' לרובע החלונות המקוריים המפורסם מהולנד. כמובן שהקונספט לא זהה אך גם לא רחוק. מדובר בשכונה שבעברה הייתה ביצה של סקס ואלכוהול וכיום היא בתנופת בנייה והתפתחות. במקום ישנם עדיין לא מעט חנויות סקס לצד מועדוני חשפנות אך גם מועדונים שונים, פאבים ברים ומסעדות, מתחמי בילויים ואוכל, מרכזי ירידים בהם מתקיימים פסטיבלים וירידים לכל המשפחה ועוד. רובע סט פאולי שבעבר היה "הדלת האחורית" של המבורג היום שוקק ובועט מתמיד, מלא תכונה חיובית של בילויים וצעירים, אך כאמור הקפידו להישמר מאותם "כיסים מפוקפקים" של סקס וזנות שעדיין צצים פה ושם באזור.

נמל המבורג- הנמל של המבורג הוא ללא ספק לב ליבה של העיר וזה שהקנה לה את חשיבותה האסטרטגית והניח אותה על מפת המסחר הבינלאומית שהעניקה לה ברבות הימים את השם: "שער אל העולם". המבורג הבנויה כאמור על גדות נהר האלבה בסמוך לשפכו לים הצפוני היא אחת מערי הנמל החשובות באירופה והדבר ניכר בגודלו ועוצמו של נמל המבורג. מדובר בנמל ענק הנפרש על פני 75 ק"מ של מזחים ורציפים עמוסים באוניות נוסעים ואוניות מסע. במקום ניתן לחזות בגשר קוהלברנדט (Köhlbrandtbrücke) שהוא ללא ספק אחד הגשרים המרשימים בהמבורג אם לא באירופה כולה ונחשב לאחד מהגשרים התלויים הגדולים בעולם. אורכו כ-4 ק"מ של גשר אימתני התלוי מעל נהר האלבה ותעלת קוהלברנדט והוא מקשר בין חלקיו השונים של הנמל הענק. בין אם תכננתם להפליג מהבורג ליעדכם הבא ובין אם לאו מומלץ לבקר בנמל ולחזות בגודלו ועוצמתו של אחד הנמלים הגדולים של אירופה.

רובע האוניברסיטה של המבורג- לצד היות המבורג עיר נמל ומרכז סחר וכלכלה חשוב בגרמניה העיר נודעת בשיח האקדמי כעיר סטודנטיאלית בעלת חשיבות אקדמית רבת מעלה. במקום פועלת אוניברסיטת המבורג שהיא מהגדולות והחשיבות שבאוניברסיטאות גרמניה ולומדים במוסדות האקדמאים ברחבי העיר עשרות אלפי סטודנטים. רובע האוניברסיטה של המבורג מרכז בתוכו את ליבת החיים הסטודנטיאלים של המבורג- האוניברסיטה עצמה, מרכזי הבילויים של הסטודנטים- פאבים, מועדונים ומסעדות כמו גם מרכזי תרבות אומנות ותיאטרון ולכן אזור זה נחשב לאחד התוססים והשוקקים בחיים הצעירים של המבורג.

 

הוסף תגובה