היער השחור, גרמניה – Schwarzwald

היער השחור, גרמניה – Schwarzwald

היער השחור הוא ללא ספק אחת מנקודות החן היפות ביותר בגרמניה. זהו אזור טבעי שהמוני תיירים נוהרים אליו כטיול בפני עצמו. היער השחור הופך להיות פופולארי יותר ויותר בזכות הישארותו פיסת טבע פסטוראלית בלב יבשת אירופה ההולכת והופכת מתועשת יותר ויותר ועירונית יותר ויותר. האווירה ביער השחור כפרית, הנופים עוצרי נשימה וכמות הירוק שמסביב, קולות פכפוך המים והפריחה הנפלאה ימלאו את מצברי הטבע שלכם לכמה שנים טובות!

היער השחור- מידע כללי
היער השחור הוא אזור גיאוגרפי במדינת באדן-וירטמברג, והוא נחשב לאזור הגיאוגרפי העצמאי הגדול ביותר בגרמניה. מדובר על שטח עצום שאורכו 160 ק"מ ורוחבו נע בשיאו מ-60 ק"מ ועד 30 ק"מ במקומות הצרים. מדובר ללא ספק באחת מפנינות הטבע המרשימות ביותר של הרפובליקה הפדראלית של גרמניה. השטח ברובו הררי ומכוסה כפי שמסגיר השם ביערות עד צפופים וביניהם פינות חמד קסומות של אגמים, נהרות, מפלים ושאר נופים קסומים ופסטוראליים. מרכזו ודרומו של היער תחומים בפארק לאומי ענק בן 3700 קמ"ר הנחשב לאחד הפארקים הלאומיים הגדולים בגרמניה. האזור שמור ומוגן ומתוחזק בצורה נפלאה- ישנן מפות מצוינות בהן ניתן למצוא פירוט שבילים של עשרות מסלולים שונים ואזורי טיול, בילוי וקיט שניתן לעשות בפארק הלאומי של היער השחור.

היער השחור- מה לראות ומה לעשות
פרייבורג- העיר הגדולה ביותר באזור היער השחור נמצאת בגבול המערבי של היער השחור והיא נחשבת לאחת הערים העתיקות והיפות באזור. העיר הוקמה אי שם במאה ה-12 אך נחרבה כליל בימי מלחמת העולם השנייה ושוחזרה לאחריה עפ"י התוכניות המקוריות בדייקנות מעוררת התפעלות. פרייבורג היא נקודת מוצא טובה להרבה טיולים מאורגנים וגם שאינם מאורגנים באזור היער השחור ולא בכדי מיקומה האסטרטגי זיכה אותה בכינוי "השער ליער השחור".

אגם שלוך (שלוכזה)- Schluchsee אחד האגמים העצומים והגדולים ביותר באזור היער השחור הוא אגם שלוך. מדובר באגם מלאכותי שהוקם על ידי היקוות של מים שנאגרו עקב הצבת סכר מלאכותי לא הרחק ממקום האגם. מי האגם קרים מאוד וההנאה של הטבילה בהם מוטלת בספק. בילוי מוצלח יותר באזור האגם הוא שכירת אופניים ויציאה לטיול אופניים חביב להקפת האגם (נסיעה שאינה קשה ונופים נפלאים). בנוסף למשפחות עם ילדים ישנו פארק מים קטן אך נחמד מאוד בקרבת האגם בו ניתן לקפוץ לבריכות ולגלוש במגלשות מים בהם המים חמים מעט יותר.

המוזיאון הפתוח בגוטאך- אחד המוזיאונים היפים ביותר באזור היער השחור הוא המוזיאון הפתוח של גוטאך. מדובר במקום נפלא בו משוחזרים באופן מרשים החיים שאפיינו את תושבי אזור היער השחור במאות ה-15 ואילך. החיים אז היו בבקתות קש צמודות קרקע ואורח החיים היה חקלאי. ניתן ללמוד על אורח החיים של בני המקום, להיכנס למוצגים של בתים אשר עוצבו ונבנו ברוח התקופה. בילוי נחמד ומהנה לכל המשפחה.

קניון הווטאך (Wutach Schlucht)- אזור היער השחור הוא אזור הררי המכוסה ביער, קניון ווטאך הוא אחד הקניונים העמוקים המצויים באזור ובתוואי שלו זורם נהר הווטאך. זרימת הנהר בתוככי הקניון יוצרת תוואי נהר נפלא העמוס בנופים שרק הטבע יכול לעצב בכזו מלאכת מחשבות ואומנות טבעית- מפלים הנשפכים מצוקים נשאים, הליכה באזור ירוק בו המים שוצפים וניתזים במעין תיאום הרמוני יפיפה.

טריברג- טריברג היא עיירה ציורית אך תיירותית להחריד שזכתה לפופולאריות רבה בתור מיתוגה כ"עיירת שעוני הקוקייה של היער השחור". העיר ידועה במפעלי וחנויות השעונים המתמחים בשעוני קוקייה. בעבר באמת היה קסם ייחודי למקום, היום הוא הפך להיות גן עדן של סוחרים וטיולים מאורגנים. מצד אחד באמת מקום נפלא מצד שני ככל שיש יותר תיירים האותנטיות נפגמת והמקום הופך להיות ביצה תיירותית לא מהנה במיוחד. אטרקציה נוספת באזור טריברג הם "מפלי טריברג" אלו המפלים הגבוהים ביותר באזור גרמניה הנופלים ארצה בשצף קצף מגובה של למעלה מ-160 מטרים! מפלי טריברג הם לא פחות מ-7 מפלים שונים אליהם ניתן להגיע דרך מסלול הליכה בגשרים נפלאים באזור מיוער ונפלא או גם ברכב לאזור מעלה המפל ומשם להשקיף אל תוך הקניון העמוד.

 

הוסף תגובה