הוקאידו, יפן- Hokkaido

הוקאידו, יפן- Hokkaido

הוקאידו הוא האי השני בגודלו בכל מדינת יפן (אחרי הונשו, האי הגדול ביותר). הוא מדורג כאי ה-21 בגודלו בעולם, והוא נחשב כמחוז בפני עצמו וכאזור הצפוני ביותר ביפן.

הוקאידו מופרד מהונשו ע"י מיצר צוגארו אשר מתחתיו עוברת מנהרת סייקאן המחברת את שני האיים ונחשבת למנהרה התת-ימית הגדולה והארוכה ביותר בעולם (כמעט 54 ק"מ!).

האי הוקאידו מכיל מספר ערים, כאשר בירת המחוז היא העיר סאפורו (Sapporo). במרכז האי מספר רכסי הרים גבוהים כמו גם מישורים געשיים מרשימים. יש כאן הרבה טבע עוצר נשימה לראות, אוכלוסייה יפנית מסורתית של בני שבט האינו שהם למעשה המתיישבים הילידיים היפנים העוסקים בפעילות פולחנית ייחודית ובאורח חיים מסורתי ומרתק.

כל איזור הוקאידו וצפון הונשו נחשבים בתוליים ופחות פופולאריים לטיול. הם האזורים הפחות מתוירים אשר רוב התיירים לא מגיעים אליהם במהלך הטיול ה"קלאסי" ביפן. על כן אם אתם נחושים, מעיזים, אוהבים הרפתקאות ומחפשים מקומות מרוחקים ומרתקים- אזור הוקאידו הוא ממש האזור עבורכם!

מקומות שכדאי לבקר במחוז הוקאידו

סאפורו (Sapporo)- סאפורו היא הגדולה שבערי הוקאידו והיא נחשבת לבירת המחוז. היא העיר החמישית בגדולה היפן ונחשבת לאחת הערים הצעירות ביותר. סאפורו ידועה בעיקר בזכות הבירה המקומית. הבירות היפניות הטובות ביותר מיוצרות בסאפורו מה שהופך את הפאבים בה לשוקקים במיוחד עם רדת הלילה. בעונת החורף מתקיים בעיר פסטיבל החורף של סאפורו אליו נוהרים יפנים רבים מכל רחבי המדינה.

וואקנאי (Wakkanai)- וואקנאי נחשבת לעיר הרשמית הצפונית ביותר ביפן. ממוקמת בקצהו הצפוני ביותר של הוקאידו ותושביה עוסקים בעיקר בדיג. העיר שקטה, מעט מנומנמת ורק תיירים המתלוננים על ריח הדגים החריף הנישא באוויר מפרים את השלווה. מהעיר ניתן לצאת בשיט מעבורות לאיים הקטנים הצפוניים יותר מהוקאידו.

קומיאמה (Kumayama)- קומיאמה ביפנית פירושו "הר הדובים" במעלה ההר שוכנים בני שבט האיינו שהם תושביו הקדומים ביותר של אזור הוקאידו ונחשבים כאחד מהשבטים הוותיקים ביותר בכל אזור איי יפן. בני שבט האיינו חיים כיום במעלה ההר ממש כפי שחיו לפני שנים רבות, תחביבם הוא גידול דובים כחיות מחמד (ומכאן גם שם ההר). באזור יש חוות דובים שחורים שלמות בהם גדלים חיות הטרף האימתניות הללו ממש כמו חתול או כלב. בני האיינו מגדלים אותם, רוקדים איתם ואף עורכים איתם מופאי ראווה לטובת התיירים המשתאים. ניתן להגיע למעלה ההר בעזרת רכבל ולחזות בפולחנים וריקודי הדובים הייחודיים של בני האיינו- חוויה אתנית מרתקת!

הפארק הלאומי אקאן (Akan National Park)- אקאן הוא הפארק הלאומי הראשי והגדול ביותר בהוקאידו. זוהי שמורת טבע מרשימה המאגדת תחתיה אזור געשי העמוס בפעילות וולקנית ענפה רובה תת קרקעית. בתוך הפארק נמצא אגם קוסשארו שהוא אגם געשי גדול ומרשים אשר מימיו חמימים עקב הפעילות הגיאולוגית והגעשית הענפה המתקיימת בקרקעיתו ומחממת את מימו. הר הגופרית קאוויו, המצוי אף הוא בשמורת אקאן, צבוע כולו בצהוב הודות לגופרית המרכיבה את סלעיו. המחזה של הר הגופרית הצהוב מדהים- מבעד לסדקים בין הסלעים נפלטים אדי גזים וריח גופרית כבד נישא באוויר. הטיול באזור נראה פשוט כמחזה בלהות מדהים!

הר קומאגה (Komaga Volcano)- הר קומאגה הוא הר געש עתיק וכבוי אשר ראשו קטום עקב התפוצצות וולקנית אדירה שהחרידה את המקום לפני שנים רבות והעיפה את ראשו של הר הגעש. כיום הר הגעש הקטום אינו מעשן יותר והפעילות הוולקנית בו שככה, אך אין זה מוריד מיופיו של המקום ומייחודו של ההר. מסביב להר נפרשת שמורת טבע נפלאה, ואגמי האונומה והקונומה נמצאים בסביבתו, מוקפים כל אחד מהם בצמחייה עשירה, נחלים ומפלים קטנים כגדולים דגה עשירה ועופות מים המקננים באזור.

הוסף תגובה