הוליווד, לוס אנג'לס

הוליווד, לוס אנג'לס

לוס אנג'לס היא עיר ענקית, המכילה שכונות רבות והמון אזורים ואתרים לטיול וביקור. רבים נמשכים ללוס אנג'לס כחלק מהרצון לטעום ולו במקצת ממנעמי החיים הטובים של כוכבי הוליווד. רבים נוטים לבלבל ולהחליף בין "הוליווד" לבין "לוס אנג'לס" ובין החלום הרטוב של להיות "כוכב הוליוודי" לבין החיים הרגילים בלוס אנג'לס. בדיוק לצורך כך נועד מאמר זה, אנחנו ננסה לעשות קצת סדר בבלגן, למקד ולנסות להכווין את כל אלו שרוצים "לטעום" את החלום הלום ההוליוודי אל האתרים והמקומות שהם לב ליבה של הוליווד.
אז- מוכנים לחיות בסרט?

שדרת הוליווד (Hollywood Boulevard)
המקום שמזוהה הכי הרבה עם תעשיית הסרטים של הוליווד הוא ללא ספק "שדרת הכוכבים" אותה שדרה מפורסמת בה כוכבי הוליווד מונצחים על כוכבים וורודים המעטרים את מדרכות השדרה, הכוכבים מטביעים את ידיהם ורגליהם בפיסות מלט למען הדורות הבאים ובה נערך מידי שנה טקס האוסקר היוקרתי. כל אלו ועוד מתרחשים בלב ליבה של שדרת הוליווד (Hollywood Boulevard) בחלק שבין ההצטלבות עם רחוב Brea Avenue לבין ההצטלבות עם Vine Street. זהו בהחלט לא אזור גדול, אך גדוש באטרקציות ומקומות שכדאי לצלם.

אגב, כוכבי הוליווד מדירים את רגליהם מאזור זה לאורך כל ימות השנה ומגיעים לכאן בעיקר לפרמיירות נוצצות שנערכות כאן מעת לעת וכמובן ליל האוסקר היוקרתי שמתקיים באולם קודאק (Kodak Theater) באחד מלילות חודש מרץ. האטרקציות המרכזיות הן כמובן שדרת הכוכבים עצמה, תוכלו ללכת ולחפש את הכוכבים האהובים עליכם כפי שהונצחו על מדרכות הרחוב, זאת גם הזדמנות מצוינת לבחון את ידיעותיכם ואת מידת הכרותיכם עם כוכבי הוליווד. שימו לב שהכוכבים פזורים משני צידי השדרה ולכן ניתן ללכת הלוך על צידה האחד ולחזור מן הצד השני. כמובן נסו שלא ללכת ולהביט רק על הרצפה ואל שמות הכוכבים הרשומים על הכוכבים הוורדים אלא הביטו גם מסביב על מנת להתרשם מהיופי והארכיטקטורה הייחודית.

אולמות הקולנוע המפוארים הפזורים לאורך שדרת הוליווד גם הם אתר ביקור בפני עצמו. רוב האולמות פתוחים לקהל הרחב ומתקיימות בהן הקרנות סדירות של סרטים (לרוב הסרטים הרגילים שמוקרנים בכל בתי הקולנוע המקבילים באותה העת בארצות הברית). אולם הקולנוע הסיני (The Chinese Theater) ידוע בתפארתו, בארכיטקטורה המיוחדת ובעיקר בכניסה לאולם שמרוצפת בלבנות בטון עליהן הטביעו כוכבי הוליווד על אריחים מיוחדים את ידיהם ורגליהם ואף הקדישו הקדשות מיוחדות. תוכלו למצוא כאן את כוכבי העבר כמו שירלי טמפל דרך כוכבי ההווה החמים ביותר בהוליווד כמו אדי מרפי, ג'ניפר אניסטון ואחרים. התיאטרון המצרי (The Egyptian Theatre) ובית הקולנוע El Capitan אף הם ידועים ומפורסמים מאוד ומקרינים סרטים באווירה הוליוודית ייחודית.

המפורסם שבאולמות השדרה הוא כאמור אולם קודאק (Kodak Theatre) אשר בו נערך מידי שנה טקס האוסקר. האולם הפך בחודשים האחרונים להיות משכנה הקבוע של להקת "סירק דה סוליי" (קרקס השמש) הידועה בעיקר בזכות מופעיה המרהיבים בלאס ווגאס. סירק דה סוליי פותחים בהפקה חדשה ומרהיבה בלוס אנג'לס והאולם כאמור הופך בימים שלא מארח את טקס האוסקר להיות אולם הבית של המופע. האולם כולו מעוצב ברוח האוסקר, תוכלו לראות את המבואה המפוארת אל האולם וגם להצטרף לאורך שעות היום לסיור מאורגן בתוך האולם עטור התהילה הזה.

לאורך שדרת הכוכבים של הוליווד תוכלו לבקר גם בשורה של מוזיאונים. מוזיאון השעווה של הוליווד (Hollywood Wax Museum) בדומה למוזיאונים מקבילים ברחבי העולם מציג לראווה את בובות השעווה של כוכבי הוליווד בעבר ובהווה. אם ראיתם מוזיאוני שעווה שונים (כמו סניפי מאדאם טוסו באשר הם) ניתן בהחלט לוותר על מוזיאון זה שהוא מרשים הרבה פחות.

מוזיאונים של Believe it or not"" ושל "ספר השיאים של גינס" גם הם אטרקציות למבקרים בשדרת הכוכבים. המוזיאונים שנמצאים ממש על השדרה עצמה ובנויים ממספר קומות מזמינים את התיירים (תמורת תשלום) להתנסות במגוון חוויות שונות ומגוונות ברוח המפעלים השונים. במוזיאון Believe it or not"" תוכלו להתנסות בכל אותן תגליות מדעיות מופרכות ומופרכות יותר והמוזיאון ספר השיאים של גינס תוכלו להתרשם מתצוגת השיאים המרשימה.

אם תדרימו מעט משדרת הוליווד הנוצצת בחלקה, תוכלו להגיע גם אל שדרות סנטה מוניקה (Santa-Monica Boulevard) ושדרות סאנ-סט (Sun-Set Boulevard) שבעבר היו מוקדי משיכה לתיירים בזכות חנויות האופנה המפורסמות והבוטיקים היוקרתיים שהיו לאורכן. כיום אזורים אלו משויכים עם השכונות הגאות של ווסט הוליווד (שהיא מעין שכונה-עיר עצמאית). האוכלוסייה הגאה של לוס אנג'לס מרוכזת סביב שדרות אלו ותוכלו להבחין בנוכחותה המורגשת מבחינה תרבותית: הפאבים, המסעדות, דגלי הגאווה, והמועדונים כולם בסגנון "גיי-פרנדלי" וברוח הסובלנות הזאת גם אתם מוזמנים לקחת חלק בחגיגה.

לאורך כל הביקור באזור של שכונת הוליווד אל תשכחו להרים עיניכם אל על ולהביט אל עבר ההרים מעברם ניבט כל העת ה- Hollywood Sign הלוא הוא הכתובת המפורסמת של הוליווד הידועה כל-כך ומשמשת כאחד מסמליה המוכרים ביותר של הוליווד בפרט ושל לוס אנג'לס בכלל. השלט המרהיב הכתוב באותיות קידוש לבנה מואר גם בשעות הלילה ובהחלט מאוד קשה לפספס אותו. אל השלט עצמו לא ניתן להגיע אם תהיתם, אך בהחלט ניתן להגיע לשכונות הסמוכות אליו ולזכות בנקודת תצפית לא רעה על האותיות הענקיות. נסו את מזלכם בעיקר בימים בהירים בהם הראות טובה.

 

הוסף תגובה