הבודהה הגדול, קו-סמוי (תאילנד)

הבודהה הגדול, קו-סמוי (תאילנד)

תאילנד היא ארץ בה האמונה הבודהיסטית שולטת באופן משמעותי, כל עיר ואזור יישוב מתהדרים להם לפחות במקדש בודהיסטי אחד, והערים הגדולות והמפורסמות אף נוהגות להתהדר במספר מוקדי פולחן ומרכזים דתיים ובודהיסטים. כמו כן בכל עיר ועיר תוכלו להיתקל בפסלי בודהה שונים בפוזיציות שונות ומשונות (כאשר כל פוזיציה היא בעלת משמעות דתית אחרת). אם הגעתם לאזור דרום תאילנד ולאי קו-סמוי עוד לפני שפסלי הבודהה כבר נמאסו עליכם, אז גם על האי סמוי (קו-סמוי) תוכלו לחזות באחת מיצירות המופת הבודהיסטיות בדמות פסל הבודהה הגדול (The Big Buddha) המצוי במקדש פהארה יאי (Phra Yai) הממוקם על חוף הים בצפון האי (החוף קרוי באופן מפתיע "חוף ביג בודהה" The Big Buddha Beach).

פסל הבודהה הגדול הוא פסל מסוג "בודהה יושב" המתנשא לגובה רב של כ-17 מטרים ומפוסל כולו מזהב. המראה של הבודהה מרשים מאוד, על אף שהוא "כלוא" במעין ארון זכוכית המגן עליו מפני פגעי מזג האוויר. מסביב לפסל הבודהה בתוך המקדש ישנם עוד מרכזי פולחן נוספים, וגם אזורי מדיטציה בהם ניתן לבוא ולהירגע ולקוות שגם מעט מרוחו הטובה של בודהה תשרה עליכם. כמובן שבמרוצת השנים ועם התעצמות זרם התיירות התפתחה סביבה המקדש תעשיית "תיירות בודהה" ותוכלו למצוא כאן רוכלים עם דוכנים שיציעו לכם המוני פסלונים של בודהה ושאר מזכרות שאין לכם כנראה מה לעשות איתם. זכרו שבאזורים אלו מחירם של המזכרות יהיה גבוה ומופקע, לכן כדאי מאוד להתאפק ולרכוש את הדברים הללו באזורים מעט פחות מתוירים שם הם יהיו זולים בהרבה.

מומלץ להגיע למתחם הבודהה הגדול בשעות בין הערביים, על מנת לראות את הבודהה מואר באור יקרות גם לעת ערב. עם רדת החשיכה המקדש מואר ופסלו של בודהה מואר באופן מרהיב כך שהפסל נראה אפילו גדול ועוצמתי הרבה יותר מכפי שנראה בשעות היום.

אם כבר ראיתם די פסלי בודהה לאורך הטיול שלכם, ואין לכם צורך במדיטציה דחופה, בהחלט ניתן לוותר…

 

הוסף תגובה