דיסנילנד פריז (יורודיסני) – Disneyland Paris

דיסנילנד פריז (יורודיסני) – Disneyland Paris

שנים חלמו ילדי אירופה (וגם הילדים הישראלים שטרם חצו את האוקיאנוס האטלנטי) על פארק דיסני אירופאי נפלא "קרוב לבית". החלום התגשם בשנת 1992 עם הקמתו של דיסנילנד פאריס- עולם הילדים הנפלא של וולט דיסני שהוא העתק מדויק (אך מוקטן) של מיטב הפארקים הנפלאים בארצות הברית. יש כאן הכל מהכל- מתקנים נפלאים, בובות מרקדות, תהלוכות דיסני המסורתיות שירים, ריקודים וכמובן טירה אחת מדהימה של היפיפייה הנרדמת הניצבת לה בגאווה בלב הפארק. בילוי מוצלח ומושלם לכל המשפחה!

דיסנילנד פריז – מידע כללי
דיסנילנד פריז הוא פארק השעשועים הגדול ביותר (והיחידי!) של חברת דיסני המצוי על יבשת אירופה. הפארק המקורי הוקם בשנת 1992 תחת השם "יורודיסני" ונחל הפסדים קשים עקב החרמתו על ידי האירופאים בכלל והצרפתים בפרט שראו בו חדירה של התרבות האמריקאית לתוך יבשת אירופה ורמיסת התרבות האירופאית והצרפתית בידי גלי האמריקניזציה ההולכים ומתחזקים. במסגרת תוכנית ייעול וניסיון למתג את הפארק מחדש שונה שמו לדיסנילנד פריז (כדי לחזק את הלאומנות) ואף בשנת 2002 נפתח בסמוך עליו פארק נוסף המכונה "אולפני וולט דיסני" (המקבילה האירופאית לפארק ה- "דיסני סטודיוז" או בשמו המסורתי- MGM Studios). שני הפארקים אוגדו תחת השם "אתר הנופש דיסנילנד פריז" ואף נבנו מספר מלונות ואתרי נופש ההופכים את המקום לקומפלקס לבילויים וכיופים לכל המשפחה (ממש לא צריכים לצאת משטח ממלכת החלומות).

האזורים השונים בפארק
כמו בפארקים המקבילים בארצות ברית הנושא המרכזי המאגד את כל חלקי הפארק הוא "ממלכת הקסם" (Magic Kingdom) אשר מורכבת מארצות שונות אשר בכל אחת מהן מתקנים שונים על פי אופייה של הארץ:

ארץ הפנטזיה (Fantasy Land)- אזור ארך הפנטזיות הוא אזור שמותאם בעיקר לקטנטנים תוכלו למצוא בו את המתקנים הנפלאים של "זה עולם קטן מאוד", המתקן של פיטר פן בו "עפים" מעל שמי לונדון וגולת הכותרת המבוך של עליסה בארץ הפלאות- מבוך מקסים הגזום כולו משיחים צומחים ומפרחים (מעניין לדעת שהמבוך הוא ייחודי רק לפארק הזה ולא ניתן למצוא אותו בפארקים אחרים של דיסני ברחבי העולם).

ארץ התגליות (Discovery Land)- בעוד המקבילה של ארץ התגליות בכל הפארקים האחרים של דיסני היא "ארץ המחר" (Tomorrow Land) בפארק האירופאי חלק זה הוקדש למגלים האירופאים שגילו את העולם החדש ופרצו גבולות אל המערב והמזרח. ניתן לבלות כאן במתקנים נפלאים לכל המשפחה ביניהם: סרט תלת-מימדי מגניב של "מותק הקהל התכווץ" חוויה משעשעת לכל המשפחה, סימולאטורים של טיסות לחלל וכמובן גולת הכותרת של דיסנילנד פאריס- מתקן ה"ספייס מאונטן" – הר החלל (Space Mountain) שמוגדר כמתקן המפחיד ביותר של הפארק. מדובר ברכבת הרים ענקית ומפחידה כאשר הנוסעים "משוגרים" בטיסה ישירה אל תוך החלל בעוד הרכבת עושה את דרכה בעולם חשוך כאשר סרטים המדמים את החלל מוקרנים מסביב- לא לבעלי לב חלש!

ארץ ההרפתקאות (Adventure Land)- אחד החלקים המהנים ביותר באתר. ניתן למצוא כאן את רכבת ההרים של אינדאנה ג'ונס (נחשבת כמספר 2 במצעד "הרכבות המפחידות של הפארק"). מתקני שודדי הקריביים וחוף הפיראטים המאפשרים הצצה לעולמם הסודי של הפיראטים שודדי הים וכמובן הרפתקאות על האי הבודד של רובינזון קרוזו, שיט בסירות בג'ונגלים ועוד.

ארץ המערב הפרוע (Frontier land)- מוקדשת לכל סרטי המערבונים המפורסמים. ניתן לעלות כאן על רכבת המכרות ולנסוע מעין קרוניות של מכרה פחם במעלה הר הפחם ולרדת במלוא המהירות אל תוך מכרה פחם עמוק ומפחיד, לחזות במופעי פעלולי מערבונים ועוד.

תהלוכות דיסנילנד פריז-
כמיטב מסורת הפארקים של חברת דיסני ברחבי העולם גם בפארק האירופאי מתקיימים מצעדים חגיגיים בכל יום בשעות הצהריים ובשעות הערב. תהלוכת הצהריים היא תהלוכה המאופיינת בבובות ענק ומייצגים נעים לאורך מסלול קבוע של מיטב הדמויות מהסרטים האהובים של דיסני הרוקדות קופצות ומשתעשעות עם הילדים לצלילי השירים היפים ממיטב הרפרטואר של דיסני. תהלוכת הלילה מאוד דומה לתהלוכת הצהריים אך בהבדל משמעותי אחד, לעת ערב על הדמויות והמייצגים לובשים תלבושות מוארות מיוחדות והופכים להיות תהלוכת אורות מחשמלת ומדהימה של מיצגים נעים ורקדנים הזוהרים ונוצצים באור יקרות כאשר בתום התהלוכה מתקיים מופע זיקוקים מרהיב המסמן את סגירתו של הפארק וכמו בכל עולם אגדות- "הליכתה של ממלכת האגדות לישון". התהלוכות יוצאות בשעות ובמסלולים קבועים (מומלץ לברר את השעות בהגיעכם) ועקב הפופולאריות שלהם צפוי לחץ רב סביב נתיב התהלוכה ולכן עדיף לתפוס מקום טוב מספיק זמן מראש על מנת שתוכלו ליהנות מהחוויה הנפלאה הזאת.

מיקום ודרכי הגעה:
דיסנילנד פאריס ממוקם בעיר מארן-לה-ואלה הממוקמת ליד פאריס (מרוחקת כ-32 ק"מ מזרחית לפריס). ניתן להגיע לפארק באמצעות קווי אוטובוס היוצאים פעמיים ביום משדרות השאנז-אליזה, בנוסף ניתן להגיע גם באמצעות רכבת ה-RER היוצאת מפריז בקו ה- RER A. ברכב ניתן לנסוע על כביש A4 לכיוון מזרח 32 ק"מ.

 

הוסף תגובה