דיסניוורלד –עולמו של וולט דיסני באורלנדו – Disney World

דיסניוורלד –עולמו של וולט דיסני באורלנדו – Disney World

"דיסניוורלד"- עולמו של וולט דיסני הוא שמה של אימפריית הפארקים של חברת וולט-דיסני באורלנדו פלורידה, בחופה המזרחי של ארה"ב.

"דיסני וורלד"- מחלום למציאות

בשנות השישים של המאה העשרים החליט וולט דיסני שהיה כבר בעל אולפני אנימציה רווחיים מהטובים והמובילים בעולם בתחומו, לקנות אדמות בחופה המזרחי של ארצות הברית על מנת להגשים את חזונו להקמת פארקי שעשועים לילדים ולכל המשפחה כפי שעשה והצליח מאוד במדינת קליפורניה עם הקמת "דיסנילנד" בלוס אנג'לס.

וולט דיסני שהיה שותף בתכנון ובחזון ליצירת הפארק נפטר בשנת 1966 ואחיו רוי דיסני הוא זה שחנך את הפארק הראשון "ממלכת הקסמים" בשנת 1971 לשמחתם של אלפי הילדים בחוף המזרחי שזכו אף הם בממלכת דיסני משלהם כשל הילדים בחוף המערבי.

בחזונו שאף וולט דיסני לבנות על השטח של "דיסני וורלד" מספר פארקים שיוכלו להתפתח ולהתפרש עם השנים ללא הגבלת מקום ואף שאף להקים במקום עיר עתידנית שתגשים בה את כל הטכנולוגיות וההתפתחויות האחרונות בתחום המדע, דבר שהוגשם באופן חלקי בפארק "אפקוט" שנחנך שנים רבות לאחר מכן בשנת 1982.

"דיסני וורלד"- התמצאות

בדיסניוורלד, ששטחה גדול משטחה של מנהטן בניו-יורק, קיימים היום בתי מלון רבים, רשתות של מסעדות, תחבורה פנימית בתוך "עולמו של דיסני" בין הפארקים ובין בתי המלון, מדרחוב, מועדוני לילה ומרכז אירועים למבוגרים ואפילו משטרה מקומית. ההתמצאות באתר קלה מאוד והעובדים המועסקים בה אדיבים וישמחו להנעים את זמנכם ולעשות את הכל בשביל שהנאתכם תהיה מושלמת. אין סיכוי שתתרגזו ב"דיסני וורלד" או שמצב רוחכם תיפול. השוטרים, פקידי הקבלה, ונהגי התחבורה הציבורית יסייעו לכם בהגעה למקום חפציכם ללא כל בעיות מיוחדות.

בכניסה למתחם "דיסניוורלד" מחולקות מפות המקלות על ההתמצאות של התיירים כמו כן אלו שיבחרו ללון בשטחי "דיסניוורלד", באחד מבתי המלון (ראה פרק "לינה") יזכו גם להסעות חינם בין הפארקים השונים.

"דיסני וורלד"- שהייה ולינה

ברחבי "דיסני וורלד" נבנו במרוצת השנים מלונות רבים של חברת דיסני המארחים בהם את מיליוני התיירים הבאים לבקר בפארקים מידי שנה. המלונות מצויים במתחם הפארקים עצמו ובתוך תחום השיפוט של "דיסני וורלד" הם בעלי דירוג פאר שונה. ישנם מלונות צנועים יותר וישנם מלונות מפוארים. כך או כך השהות במלונות אלה לרוב יוצאת עדיפה ומשתלמת יותר שכן סוכנויות הנסיעות (בישראל) יודעות להציע "דילים" של לינה במלון+כניסה למספר פארקים שונים במחירים מוזלים ובכך חבילה של לינה וכניסה לפארקים (שהם עניין יקר בפני עצמו) יוצאת משתלמת יותר.

משפחה שמתכננת לינה של מספר לילות באורלנדו וביקור במספר פארקים שונים בתוך "דיסניוורלד" כדאי לה ללון בתחומי הפארק עצמו (ובכך לחסוך נסיעה במוניות או תחבורה ציבורית מאורלנדו ואליה, מרחק של 32 ק"מ מידי יום). השהות בפארק מקנה הסעות חינם מהמלון לפארקים וניתן להיכנס ולצאת מהפארק לאורך היום וללכת לנוח במלון.

"דיסני וורלד"- מתי כדי לבוא?

ובכן- מתי לא כדאי לבוא?! ל"דיסני וורלד" כדאי לבוא בכל השנה. יש לקחת בחשבון שהאתרים עמוסים לאורך כל השנה אך בימי ראשון ובחופשות החגים של האמריקאים האתרים עמוסים במיוחד עקב תיירות הפנים הרבה שמגיעה אף היא לפארקים (כנראה שדיסני וורלד לא נמאס לעולם…) מכאן שבשבועות לפני חג המולד וחג הפסחא יהיה "דיסני וורלד" עמוס במיוחד. יחד עם זאת לקראת החגים מרעננת הנהלת הפארקים את התהלוכות וכל הפארקים לובשים חג. בהתאם לכך לדוגמא התהלוכות לקראת חג המולד משתנות ובעלות אופי של החג, טירת היפיפייה הנרדמת מקושטת בשלג מרהיב ועל כן תמיד כדאי לבוא ל"דיסני וורלד" ולמי שרוצה ליהנות מהאטרקציות והפקות החגים המיוחדות רק שייקח בחשבון שיש עוד המון כמוהו ושבימים אלה התורים בפארק היו ארוכים במיוחד.

"דיסני וורלד"- הפארקים השונים ומגוון האטרקציות

"מג'יק קינגדם" (Magic Kingdom) – ממלכת הקסמים זהו הפארק המסורתי של דיסני עם טירת היפיפייה הנרדמת ובו שלל אטרקציות ומתקנים המבוססים על מיטב סרטיו של וולט דיסני. בין עשרות המתקנים אשר כל אחד מהם עוסק באחד מסרטיו הנפלאים של וולט-דיסני מהעבר ומהשנים האחרונות תוכלו גם ליהנות מתהלוכות דיסני המפורסמות העוברות ברחבי ה"ממלכה" בשעות הצהריים: תהלוכת הצהריים המפורסמת של קרוניות ענק ועליהן שחקנים רבים מחופשים לדמויות דיסני שרים ורוקדים. ובשעות הערב: תהלוכת האורות החשמלית המרהיבה. בדומה לתהלוכת הצהריים ננעל הפארק מידי יום בתצוגה מרשימה של קרוניות ענק משובצים בנוריות קטנות וזוהרות עם עשרות שחקנים לבושים בחליפות מוארות אף הן. לא להחמיץ!! ולהגיע לתפוס מקום לאורך מסלול התהלוכה מוקדם.

"אפקוט סנטר" – Epcot Center – מרכז "אפקוט"  הוא פארק המחר העתידני של דיסני המאופיין בכדור הלבן שנראה ככדור גולף ענק. הפארק מחולק ל"עולם המחר" בו ניתן לראות מתקנים עתידניים, מגוון סימולאטורים המדמים טיסות לחלל ואת ההתפתחות הטכנולוגית במרוצת השנים ו"ליריד העולמי"- בו ניתן לטייל סביב אגם מרהיב בדגמים של הרחובות והמונומנטים המפורסמים בכל העולם. כמובן שגם באפקוט יש מופעים מרהיבים עם בובות דיסני שמטיילות ברחובות ותהלוכת צהריים ותהלוכות ערב עוצרות נשימה.

"אנימל קינגדם" (Animal Kingdom)- פארק חיות שהוא מעין ספארי ענקי המכיל ספארי אמיתי של בעלי חיים ממש כמו באפריקה ומגוון אטרקציות מעוצבות בלב של ג'ונגלים פראיים וסוואנות מרשימות עם מיטב הדמויות של דיסני. בלב הפארק ניצב לו "עץ החיים" הענק והוא מחולק ל-7 ארצות שונות בכל ארץ ניתן ליהנות ממגוון אטרקציות, מתקנים ומופעים העוסקים בטבע הפראי מסביב לעולם כמובן הכל מתובל בדמיון ובקסם של וולט-דיסני.

"דיסני הוליווד סטודיוז" (Disney Hollywood Studios- MGM)- פארק סרטים מרשים שסמלו הוא כובעו המפורסם של מיקי מאוס מתוך הסרט "שוליית הקוסם" בפארק מגוון אטרקציות העוסקות בתולדות הסרטים והאנימציה, מאחורי הקלעים של הפקת סרטים, מופעי פעלולים וכמובן המון מתקנים ודמויות מסורתיות של כוכבי דיסני לילדים. לא להחמיץ את מופע זיקוקי הלילה "פנטזמיק" Fantasmic")" ) המתרחש כל לילה לפני סגירת הפארק.

לגונת הטייפון"- (Disney's Typhoon Lagoon) פארק מים ענק של דיסני שנושאו עוסק בסופת טייפון שהציפה לגונה קסומה. הפארק מגוון אטרקציות מים מרהיבות והר געש מלאכותי המתפרץ באופן מלאכותי אך מרהיב ביותר פעם בחצי שעה. לא לשכוח להביא בגד ים מאחר ורוב האטרקציות עוסקות במים והאווירה מאוד מאוד רטובה. בפארק נמצאת בריכת הגלים הגדולה ביותר בעולם!

חוף סופת השלגים- (Blizzard Beach)
פארק מים מלהיב ביותר של דיסני שסיפורו המשעשע ומכאן שהפארק הפך מפארק סקי לפארק מים בעלי עשרות אטרקציות מים מהנות. באתר מגלשות מים מהמטורפות והמופרעות ביותר בעולם בהם יכול הגולש לפתח מהירות של מעל 80 קמ"ש לאורך הגלישה. מומלץ להצטייד בבגדי ים כי רוב האטרקציות רטובות.

"דאונטאון דיסני"- (Downtown Disney) – מדרחוב הבילויים והמסיבות של דיסני המכיל בתוכו גם את "אי התענוגות" (Pleasure Island) אשר אליו הכניסה מוגבלת למבוגרים בלבד ומכיל שורה של מועדוני לילה מעולים. ברחבי המדרחוב של דאונטאון דיסני מסעדות, בתי קפה, חנויות מזכרות, מופעי ומייצגי רחוב. מתאים מאוד לבילוי בערבים למי שבחר לישון במתחם של דיסני וורלד. במתחם פסלי לגו ענקיים בתוך אגמים מלאכותיים המוארים באורות צבעוניים לעת ערב. בובות ופסלים של כוכבי דיסני איתם ניתן להצטלם והמון אווירת חג המאפיינת את "דיסני וורלד" לאורך כל השנה.

למידע נוסף והזמנת כרטיסים באמצעות האינטרנט (לא בהכרח האופציה הזולה ביותר!)
http://disneyworld.disney.go.com

צילום: ישראל קפון

הוסף תגובה