דיז'ון, צרפת – Dijon

דיז'ון, צרפת – Dijon

דיז'ון היא עיר שכולה חרדל. קצת מפתיע שעיר שלמה ידועה כל כך ברחבי העולם כולו רק בזכות החרדל הנפלא המיוצר בא ונשא את שמה למרחוק על פני מדינות וימים לכל קצוות תבל. לכל אחד מצלצל שמה של העיר כשם של רוטב לסלט. מצד אחד יש לדיז'ון עוד הרבה מה להציע פרט לחרדל ומצד שני- אפילו היא מודה שזהו תחום התמחותה ומקור גאווה- אחרת איך תסבירו שאחד המוזיאונים המרכזיים הוא "מוזיאון החרדל"?

דיז'ון – כרטיס ביקור
שם: דיז'ון
מדינה: צרפת
מחוז: בורגון
אוכלוסייה: 151,000 נפש
שטח: 40 קמ"ר
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)

דיז'ון – מידע כללי
העיר דיז'ון ידועה בכל העולם בעיקר בזכות החרדל המפורסם שמיוצר בה ומיוצא ממנה לכל העולם כבר שנים. המושג "חרדל דיז'ון" הוא שם דבר בתרבות הקולינרית הצרפתית, אך שמו יצא למרחוק וגם בישראל לא יהיה מוזר לבקש רוטב חרדל דיז'ון באחת ממסעדות היוקרה.

העיר דיז'ון ממוקמת במזרח צרפת ומרוחקת כ- 300 ק"מ מפריז הבירה ו-200 ק"מ מז'נבה (מערב שוויץ) וליון (צרפת). מיקומה האסטרטגי הזה הופך אותה להיות "תחנת מעבר" עבור תיירים רבים המחפשים מקום עצירה במהללך הנסיעה המפרכת בין שלושת היעדים התיירותיים הללו ובעיקר בנסיעה שבין פאריז לז'נבה.

את העיר חוצים שני נהרות גדולים וטבעיים: האוש, והסוזון. שניהם משווים לעיר מראה פסטוראלי וקלאסי ואף מעלים את כמות הגשרים בה בצורה ניכרת.

דיז'ון מה לראות ומה לעשות?
דיז'ון נהנית ממעד תרבותי והיסטורי חשוב. בתקופות קדומות בחרו בה מספר דוכסים מכובדים כמקום מושבם והקימו בה קתדראלות יפות וטיפחו אותה מאוד. הבנייה והארכיטקטורה בדיז'ון מרשימים מאוד מה שהופך אותה לאחת הערים הפסטוראליות באזור. יש במקום לא מעט כנסיות וקתדראלות יפות ומרשימות כמו קתדראלת נוטרדם דה-דיז'ון, סנט פיליברט וקתדראלת דיז'ון היפה. סגנון הבנייה של הכנסיות מאפיין את התקופה הגותית ותקופת הרנסאנס. מסיור באזור העיר העתיקה של דיז'ון ניתן להתרשם מצורת הבנייה היפה ומגגות הרעפים האדומים הנראים מעל לכל בית ומשווים לעיר כולה אווירה פסטוראלית ושלווה.

בדיז'ון יש לא מעט מוזיאונים כאשר הידוע והמפורסם בהם הוא כמובן מוזיאון החרדל של דיז'ון. המוזיאון שמגולל את סיפורה של העיר והרומן ארוך השנים של החרדל המפורסם ביותר באירופה מציג לראווה את הישגיה של העיר בתחום שיווק החרדל וכמובן מציע למכירה מכלי חרדל מקוריים תוצרת דיז'ון.

מידי שנה בסוף אוגוסט ועד תחילת ספטמבר מתקיים בדיז'ון- פסטיבל דיז'ון לפולקלור אוכל ויין. הפסטיבל שמושך אליו אלפי תיירים מרחבי צרפת ואירופה ידוע בססגוניות שלו ובאווירה הנפלאה שהוא משווה לעיר. בימי הפסטיבל מופיעים ברחבי דיז'ון לא פחות מ-200 הרכבים של להקות מוזיקה וריקודי פולקלור מכל העולם המציגים מיטב הרפרטואר של המוסיקה והתרבות העולמית. המפגש הנפלא בין התרבויות מלווה כמובן גם בפסטיבל יין, אוכל מכל העולם ואיך לא- הרבה מאוד חרדל תוצרת בית- כלומר, תוצרת דיז'ון.

 

הוסף תגובה