דורטמונד, גרמניה – Dortmund

דורטמונד, גרמניה – Dortmund

דורטמונד, העיר השישית בגודלה ממוקמת במערב גרמניה. בעברה הייתה דורטמונד לא יותר מעיר פועלים אפרורית שהתמקדה בתעשיות חרושת הפלדה והפחם. עם ירידת קרנה של התעשייה הכבדה פנתה דורטמונד לתחום התרבות והשירותים וכיום היא מנסה למתג עצמה כעיר שכולה כדורגל. קובצת הכדורגל המקומית בורסיה דורטומנד היא גאוותם של תושבי העיר וכל יום של משחק הוא יום של חג!

דורטמונד- כרטיס ביקור
שם: דורטמונד
מדינה: גרמניה
מדינת מחוז: נורדריין-וסטפאליה
שטח: 280 קמ"ר
אוכלוסייה: 583,900 נפש
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: גרמנית

דורטמונד- מידע כללי
דורטמונד ממוקמת במדינת נורדריין-וסטפאליה במערב גרמניה, היא נחשבת כיום לעיר השישית בגודלה בגרמניה (לאחר פרנקפורט הנמצאת במקום החמישי).העיר נחשבת לעיר פועלים ויש המקבילים אותה לחיפה הישראלית. העיר ממוקמת בקצה המזרחי של עמק הרוהר, אזור עתיר מחצבים ומכרות פחם אשר היו בעבר הענף הכלכלי המרכזי עליו התבססה העיר לצד תעשיות פלדה כבדות רכב ובתי חרושת גדולים. בשנים האחרונות פחתה פעילותם של מכרות הפחם ודורטמונד פונה למיתוג עצמי חדש כעיר של תרבות שירותים ופנאי. דורטמונד היא אחת מערי המהגרים הגדולות בגרמניה אשר רוב המהגרים בה הם תורכים שהיגרו אליה וחיים בה בקהילות גדולות. לדורטמונד קבוצת כדורגל מקומית בשם: בורסיה דורטמונד שנחשבת לאחת מקבוצות הכדורגל הטובות שבליגה הגרמנית.

האצטדיון המקומי של קבוצת בורסיה דורטמונד
אין הרבה בדורטמונד, בעידן הסוציאליסטי הייתה עיר פועלים עמוסה במפעלי פלדה ופחם, היום עם ירידת קרנה של התעשייה הכבדה עברו להתמקד תושבי העיר באהבתם השנייה הגדולה ביותר- הכדורגל. רבים יאמרו שלחזות במשחק כדורגל באירופה זו חוויה מליגה אחרת (תרתי משמע), אין ספק שמי שרוצה ליהנות מכדורגל אירופאי במיטבו יכול לעשות זאת בדורטמונד. משחקי הכדורגל של הקבוצה המקומי בורסיה דורטמונד הם הרבה מעבר למשחק כדורגל רגיל, ונמשכים הרבה מעבר ל-90 דקות. מדובר בחגיגה של ממש כאשר המונים גודשים את האצטדיון המקומי העצום שעות לפני תחילת המשחק מעודדים וחוגגים עם קבוצתם. ביום של משחק העיר כולה לובשת חג, המונים נוהרים באוטובוסים ובקווי הרכבת אל האצטדיון שם החגיגה כוללת לצד משחק מעולה גם פינוקים של אוכל טוב וכמובן המון בירה. חוויה מומלצת לחובבי הכדורגל האירופאי.

 

הוסף תגובה