דארלינג הארבור, סידני

דארלינג הארבור, סידני

דארלינג הארבור (Darling Harbour) הוא אחד מאזורי התיירות היפים והבולטים במרכז סידני. האזור שנפרש ממערב למרכז העיר עבר מתיחת פנים משמעותית בשנים האחרונות וקיום הוא אתר תיירות ראשון במעלה בסידני עם אטרקציות רבות, אתרים נפלאים והמון מוזיאונים שאף אחד לא חושב לפספס. מתחם הנמל בנוי כמעין מפרץ הנכנס אל תוך היבשה והרציפים כולם מקיפים את המזח הנפלא מכל עבריו. במרכז דארלינג הארבור עובר גשר פירמונט היפיפה שמוסיף למקום סטייל ומראה מרהיב. האטרקציות הנפלאות שקיימות במקום, בתי הקפה הנהדרים והמסעדות היוקרתיות והטעימות כל אלה הופכות את דרלינג הארבור לאזור של בילויים וחוויות נפלאות לכל המשפחה. אם תוסיפו לזה את שלל דרכי התחבורה הציבורית שמגיעות לנמל במהירות ובקלות תקבלו את אחת המקומות שבהחלט אסור לפספס ביקור בו.

 
מה לעשות בדארלינג הארבור?

האקווריום של סידני (Sydney Aquarium) אחת מהאטרקציות הבולטות של מתחם דארלינג הארבור הוא ללא ספק האקווריום של סידני שמכיל מגוון רחב של בעלי חיים ימיים ותת ימיים כמו עופות, דגים, יונקים תת ימיים ושוניות אלמוגים מרהיבות. האקווריום בנוי בצורה של תעלות זכוכית שקופות שהמבקרים הולכים בהם ובעלי החיים שוחים ומקיפים אותם. אין ספק שמדובר כאן בשיר הלל תת ימי לכל נפלאות האוקיינוס ובעלי החיים המגוונים המקיפים את אוסטרליה מכל עבריה. הביקור באקווריום מומלץ ומתאים לכל המשפחה. שעות פתיחה: 09:00-22:00, כרטיסים: 14$ (אוסטרלי) לילד, 30$ (אוסטרלי) למבוגר. *ניתן להשיג גם כרטיסים משפחתיים.
 

גן הידידות הסיני (Chinese Garden Of Friendship)דרומית מעט מקו המים של נמל דארלינג נפרש גן מרהיב שהוא הריאה הירוקה של האזור הבנוי כולו על עקרונות היינג והיאנג המוכרים והידועים בסין. את הגן תכננו שני אדריכלים סיניים כמתנה ליום הולדתה ה-200 של אוסטרליה וזוהי בהחלט מתנה ראויה מאוד ויפה. המקום משופע בשבילים נפלאים העוברים בין אגמים חביבים, מזרקות ומפלים שמשרים אווירה של איזון קוסמי וזרימה. האוסטרלים מאוד אוהבים לטייל בגן בעיקר בסופי שבוע של שמש, אז הגנים מתמלאים במשפחות רבות עם ילדים שנהנים מהטבע הנפלא שנמצא ממש במרכז העיר.

גשר פירמונט (Pyrmont Bridge)– גשר פירמונט היפיפה החוצה את דארלינג הארבור ממזרח למערב הוא אחד מהסמלים המפורסמים של הנמל. הגשר הנפתח הוא הגשר החשמלי הנפתח הראשון בעולם. מאז יש כבר גדולים ממנו ויפים ממנו אך אף אחד לא ייקח ממנו את תואר הבכורה. ניתן ללכת על הגשר ולחצות אותו ברגל ולהשקיף על הנופים של הנמל מצד אחד והים הפתוח של מפרץ סידני מהצד השני. ניתן גם לחצות אוו בנסיעה על גבי המונורייל של סידי (ראה הרחבה תחת "דרכי הגעה" בהמשך).

קולנוע IMAX במתחם הבילויים של דארלינג הארבור שוכן קולע ה-IMAX הגדול של סידני. קולנוע ה-IMAX הוא קולנוע המקרין סרטים בטכניקה ייחודית של הקרנה על מסך ענק (בגובה מספר קומות) עם מערכות סאונד מתקדמות והמשוכללות בעולם היוצרים חוויה צפייה מרהיבה. בקולנוע מוקרנים סרטים ייחודיים שצולמו במצלמות IMAX מיוחדות ועוסקים בטבע והרפתקאות שונות כמו גם סרטים עלילתיים הוליוודיים מיוחדים שיוצאים לאקרנים גם בגרסת IMAX מיוחדת. במקום יש גם קפיטריה ומסעדה וההקרנות נערכות מידי יום משעות הבוקר ועד שעות הערב. מומלץ להתעדכן בלוח ההקרנות ובסוגי הסרטים ולבחור מתוך המגוון הרחב סרט שעוסק בתחום שאתם מתעניינים. סרטי הטבע בדרך כלל אינם סרטים באורך מלא, אלא סרטים קצרים שאורכם נע בין 30-45 דקות.

המוזיאון הימי של אוסטרליה (Australian National Maritime Museum) סמוך לפתח המערבי של דארלינג הארבור לכיוון מפרץ סידני עומד מוזיאון רחב ידיים שמוקדש כולו לאחת האהבות הגדולות של האוסטרלים- הים. המדינה שמוקפת כולה באוקיינוס מכל עבריה היא בעלת רומן ארוך ומתמשך עם הים הפתוח. כאן במוזיאון תוכלו לחזות בכלי השיט הראשונים של אוסטרליה, בדגמים ושחזורים של הסירות המקוריות שהביאו את המהגרים הראשונים ליבשת וגם את סירות הקאנו המסורתיות בהם נהגו לשוט האבוריג'ינים. בנוסף מתקיימות במקום תערוכות ייחודיות שעוסקות בים ובתרבות השיט הפופולארית כל כך באוסטרליה. שעות פתיחה: 09:30-17:00 כניסה: למוזיאון הרגיל כניסה חופשית, לעיתים יש תערוכות ייחודיות שהכניסה אליהם בתשלום.

קוקל ביי וורף (Cockle Bay Wharf) רציף קוקל הוא ללא ספק גולת הכותרת בתחום בתי הקפה והמסעדות של אזור דארלינג הארבור. הרציף הנמצא בחלקו המזרחי של דארלינג הארבור הוא מתחם גדול מאוד של בתי קפה נפלאים היושבים ממש על גדות המים של הנמל. כיף לשבת כאן אחר הצהריים ובשעות הערב ולשתות כוס קפה או כוס בירה באווירה של חג. מומלץ לעשות סיבוב בין בתי הקפה השונים ולבחור את זה שקולע לטעמכם, כי יש כאן מגוון רחב וכל אחד בעל אופי שונה ומיוחד.

מסעדת הארד רוק קפה (Hard Rock Café Restaurant) המסעדה הנוצצת המוכר בזכות סניפיה הפזורים ברחבי העולם ומצטיינים בסטייל ייחודי של היכל תהילה לאומני הרוק והפופ הגדולים ממוקמת בסניף האוסטרלי של סידני באזור דארלינג הארבור בקומה השנייה של בניין הכנסים של סידני ממש בצמוד למרכז הקניות הארבור סייד. המסעדה הפרושה על פני שטח רחב ידיים ובעלת מרפסת הצופה על כל הנמל ומפרץ סידני מציעה תפריט עשיר ומגוון, מוזיקה נהדרת, הופעות חיות של להקות מקומיות והמון סטייל. כמובן שבצמוד למסעדה קיימת גם חנות המזכרות המסורתית של המסעדה המציעה מגוון רחב של מזכרות מהסניף האוסטרלי הנוצץ. המחירים כאן גבוהים יחסית, אך אינם גבוהים במיוחד בהשוואה לסטנדרט המסעדות היוקרתיות האחרות הנמצאות באזור.

מרכז הקניות "הארבור סייד" (Harbour Side Shopping Center) ברציף המערבי של דארלינג הארבור נפרש מרכז הקניות הענקי הזה שזוכה לפופולאריות רבה בקרב תיירים ומקומיים. המיקום הנפלא שלו על גדות הרציף והנמל משווה לו מראה נפלא. מגוון רחב של חנויות יספקו לכם שעות רבות של שיטוט ופוטנציאל עצום של קניות. נכון שיש מרכזי קניות אטרקטיביים יותר ברחבי סידני מבחינת המחיר, אבל יש משהו במרכז הזה שעושה את החוויה למעט אחרת.

 
איך מגיעים?

דארלינג הארבור הוא מקום מאוד מרכזי בסידני ומקושר היטב במגוון אמצעי תחבורה למרכז סידני. ניתן להגיע לכאן כמובן בקלות רבה באמצעות תחבורת האוטובוסים העירונית, אך ניתן גם להגיע בדרך מעט יותר ייחודית באמצעות רכבת המונו-רייל (Mono Rail) של סידני או באמצעות הרכבת הקלה (Light Rail) שמסלולן עובר ומקיף את דארלינג הארבור מכל עבריו. עוד נציין שרכבת המונו-רייל עוברת במסלולה מעל גשר פירמונט וזו הזדמנות נפלאה לחצות את הגשר ולצפות ממנו על הנוף הנפלא של הנמל. אפשרות אחרת היא להגיע לאזור באמצעות מעבורות היוצאות מרציף המעבורות של ה"סירקיולר קיי" (Circular Quay) ובדרך עוברות מתחת לגשר סידני (חוויה תיירותית בפני עצמה).

הוסף תגובה