גרנד קניון, פארק לאומי – Grand Canyon National Park

גרנד קניון, פארק לאומי – Grand Canyon National Park

הגרנד קניון הוא פארק לאומי המצוי בצפון מדינת אריזונה והוא נחשב לאחד מהאתרים המפורסמים והמתוירים ביותר בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. השמורה היא פארק גיאולוגי מרשים בו ניתן לחזות בשכבות גיאולוגיות רבות שנחצבו בסלע במשך עשרות אלפי שנים.

בלב הגרנד קניון זורם נהר הקולורדו והוא זה שבשיטתיות כרסם בשכבות הקניון לאורך השנים וחצב את הקניון הענק שעומקו מעל 1600 מטר בין הרמה הנישאת בגדותיו לבין תחתית הקניון בו זורמים מי הנהר.

הערכת הגיאולוגים שהיווצרותו הראשונית של הקניון היא בתקופה של לפני 65 מיליון שנים ומקורה בהתרוממות של הקרקע דבר שהגביר את כמויות המים שזורמים בנהר הקולורדו ואפשרו לו לחצוב ביתר שאת את האדמה שבתחתית הקניון ולהעמיקו עוד ועוד במרוצת השנים.

מתצפית על שפת הקניון העצום ניתן לחזות בשכבות הסלע השונות בנות מיליוני השנים ונופים עוצרי הנשימה הנשקפים משתי גדותיו של הקניון הענק הנפרש לאורך של מעל 400 ק"מ ורוחבו הוא בין 15-30 ק"מ!

לאוהבי הספורט האתגרי מוצעות מגוון אטרקציות בפארק הלאומי של הגרנד קניון. ניתן לגלוש בסנפלינג ממורדות הקניון ואף לטפס אחר כך בחזרה, לאוהבי ספורט המים ניתן לעשות שיט רפטינג סוער על נהר הקולורדו הזורם בתחתית הקניון. ניתן לרדת במסלולי ההליכה עד לתחתית הקניון ולמי שרמת כושרו הגופני אינה מאפשרת (מדובר בהליכה הכרוכה במאמץ פיזי רב) ניתן גם לרדת בעזרת טיולי פרדות מאורגנים על גבי בהמות משא עד לתחתית הקניון ובחזרה.

אטרקציה תיירותית נוספת ודי חדשה היא "גשר השמיים" המתנשא מעל לקניון העצום בגובה של 1300 מ'. גשר השמיים הבנוי מזכוכית (וקורות פלדה כמובן…) מאפשר לעולים עליו להרגיש כאילו הם מרחפים מעל הקניון- חוויה מרשימה אך שנויה במחלוקת לבעלי פחד גבהים… להיסטריים מביניכם- אל דאגה, הגשר שבנייתנו הושלמה בשנת 2006 הוא מבנה הנדסי מורכב ששרידותו גבוהה והוא תוכנן לשאת משקל רב ולעמוד בתנאי מזג אוויר קשים וברעידות אדמה כך שאין חשש שתמצאו עצמכם משכשכים רגליכם במימי נהר הקולורדו השוצף.

תעשיית תיירותית שלמה מתנהלת סביב אתר "הגרנד קניון" המתויר מאוד. יש שדה תעופה סמוך, חנויות ובתי מלון שכמובן יקרים מאוד עקב היותם קרובים ובלעדיים במרכז התיירות הזה. אפשרות לינה זולה יותר היא באזור הקמפינג של הפארק בו ניתן לפתוח אוהל ולישון תחת כיפת השמים- גם זה סוג של חוויה.

איך מגיעים? 
לגרנד קניון ניתן להגיע או בטיסה פנימית לשדה התעופה הסמוך לפארק הלאומי (האופציה היקרה) אופציות זולות יותר הן בעזרת רכב מלאס-וגאס "השכנה" (כ-5 שעות נסיעה) חברות תיירות רבות מציעות טיולים בני יומיים (עם לילה באזור הגרנד קניון) אל הפארק הלאומי. בין אם תגיעו במסגרת טיול מאורגן ובין אם תעשו זאת באופן עצמאי תכננו על טיול של יומיים לאזור כולל לינה במקום על מנת להספיק למצות את מגוון האטרקציות באתר שכאמור נחשב לאחר מאתרי הטבע היפים והמרהיבים בארה"ב ובעולם כולו.

כמה זה עולה?
כמו כל אטרקציה תיירותית בארה"ב גם אם "אמא טבע" אחראית עליה תאלצו לשלם. עלות הכניסה לפארק הלאומי גרנד קניון היא 25 דולר לרכב או 12 דולר לאדם. האטרקציות האתגריות השונות במקום (סנפלינג, רפטינג וכד') כמובן כרוכות בתשלום נוסף.

הוסף תגובה